FlyLili deschide în iulie 5 noi destinații directe către Spania, Italia și Germania de pe Aeroportul Internațional Sibiu. ♦ Barcelona, Roma, Milano, Nuremberg și Stuttgart vor crește apetența sibienilor pentru călătorie. ♦ „Sper să avem timpul necesar să creștem. Vom extinde compania în toată Europa de aici de la Sibiu,” subliniază CEO-ul FlyLili. Creștere cu 25% a volumului de pasageri, estimată de conducerea Aeroportului Sibiu, în urma deschiderii a 5 rute noi de către operatorul FlyLili.
Operatorul aerian FlyLili urmărește atingerea unei diferențieri față de serviciile oferite de companiile concurente în vederea justificării prețurilor la bilete.
„Serviciile oferite de FlyLili se diferențiază prin calitatea băuturii și mâncării. În același timp, pasagerul nu va fi nevoit să-și rezerve separat loc pentru bagaje. Acestea sunt incluse în prețul pe care-l plătește pasagerul, unul la cală și unul de mână, și nu vor crește biletul de trei mai mult așa cum se întâmplă în cazul altor companii. Poate prețul biletului o să vi se pară mare, însă vă rog să țineți cont că experiența la bord și serviciile oferite nu se regăsesc la alți operatori,” explică Cătălin Cotruț, CEO FlyLili.
Prețurile biletelor încep de la 99 euro per segment de zbor, oferind astfel opțiuni accesibile pentru toate tipurile de călătorii. Strategia comercială FlyLili include distribuția a trei pachete de călătorie (Basic, Comfort si Premium), adaptate nevoilor specifice ale pasagerilor.
Politica de preț adoptată de companie dezvăluie strategia FlyLili de a miza pe segmentul de pasageri, turiști, cu dispoziție financiară. CEO-ul FlyLili atrage atenția că nu intenționează să poziționeze compania drept un operator low-cost și că, eventual, încearcă să evite lupta cu miză nulă a războiului de prețuri. Însă admite că poziția firmei față de elementul preț nu este orientată după concurență, dar depinde foarte mult de variația cererii.
Prin urmare, aici își găsesc motivația îndemnurile reprezentanților companiei, conducerii Aeroportului Internațional Sibiu și a președintelui Consiliul Județean Sibiu, prezenți la conferința de presă, de a utiliza cât mai mult serviciile companiei FlyLili.
„Prețurile biletelor ar putea să crească, dar asta depinde foarte mult de volumul de bilete cumpărate și de cum va evolua strategia în timp. Strategia companiei este fluidă, ea evoluează în funcție de cerințele pasagerilor,” mai arată Cotruț.

FlyLili, operator sibian, va contribui la dezvoltarea fluxului de pasageri
„Acest pas este unul firesc după modernizarea și extinderea aeroportului sibian, și dotat cu aparatură de ultimă generație. Este și un motiv de mândrie pentru noi faptul că pentru prima dată în istoria aviației postdecembriste o compania aeriană cu rădăcini în Sibiu, deci în afara Bucureștiului, deschide zboruri spre destinații în Europa și în lume. Este un motiv de mândrie locală. Vreau să subliniez că la Consiliul Județean există sprijin și pentru viitor,” dă asigurări Daniela Cîmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu.
Jurgen Faff, fondatorul FlyLili: „Sunt bucuros că am ajuns în această etapă. Sper să meargă totul așa cum am plănuit. Bineînțeles, dorințele se pot îndeplini cu ajutorul dumneavoastră”.
Începând cu a doua parte a lunii iulie, FlyLili urmează să opereze o serie de rute așteptate de toată lumea, potrivit declarațiilor celor prezenți, către Italia, Spania și Germania, destinații care la acest moment nu sunt deservite.
Roma este elementul de maximă noutate. Nu s-a operat niciodată de la Sibiu către capitala Italiei. Pentru Roma și Milano vor fi trei frecvențe săptămânal. Pentru Barcelona sunt stabilite două frecvențe săptămânal. În timp ce în cazul Germaniei, zona cu care AI Sibiu este cel mai bine conectată, va fi reluată cursa către Stuttgart, care și-a dovedit utilitatea pe o perioadă de cel puțin 10 ani, arată Marius Ioan Gîrdea, directorul general al AI Sibiu.
A doua destinație urmează să fie Nuremberg, orașul natal al pictorului Albrecht Dürer. Aceste două destinații, respectiv Stuttgart și Nuremberg, vor fi operate cu trei frecvențe săptămânale.
„Vom avea nevoie de sprijinul Sibiului. Fără interesul sibienilor să zboare sau al companiilor să-și extindă business-urile nu vom putea să ne dezvoltăm pe termen lung. FlyLili nu se vrea o companie low-cost. Vrea să atragă cel mai calificat personal din România și din Europa, și este o companie care aplică metodologii moderne. Vom extinde compania FlyLili în toată Europa de aici de la Sibiu. Sper să avem timpul necesar să creștem. Deocamdată compania pierde, investiția domnului Faff (n.r. fondatorul companiei) este incredibil de mare,” susține Cătălin Cotruț.
„Discuțiile au început acum 4, 5 ani”
Directorul general al AI Sibiu a pus în context anunțul operatorului FlyLili privind deschiderea de noi rute către trei țări europene, dezvăluind că negocierile au început de acum 4, 5 ani.
„De un an de zile discutăm mai aplicat pe ceea ce înseamnă rutele”, subliniază Marius Ioan Gîrdea.
Tot acesta vorbește despre estimările de creștere a volumului de pasageri în urma deschiderii bazei de operațiuni a celor de la FlyLili. Calculele conducerii aeroportului conduc la cifre de trafic atinse înainte de pandemie.