Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum a ajuns Centura Baia Mare de la 480 la 200 milioane €

Revenit de trei luni în funcția de președinte al Consiliului Județean (CJ) Maramureș, Gabriel Zetea a anunțat resuscitarea proiectului variantei de ocolire a municipiului, pe care îl consideră drept una dintre prioritățile administrației.
Zetea și Dăncuș au decis să ajusteze din proiect ca să aibă finanțare pentru ruta de ocolire | Foto: CJ Maramureș

Edilii Maramureșului au tăiat din traseul rutei ocolitoare pentru a putea obține banii necesari de la Ministerul Transporturilor.

Revenit de trei luni în funcția de președinte al Consiliului Județean (CJ) Maramureș, Gabriel Zetea a anunțat resuscitarea proiectului variantei de ocolire a municipiului, pe care îl consideră drept o prioritate a administrației.

“Una dintre cele mai importante realizări ale CJ Maramureș la finalul anului trecut a constat în aprobarea indicatorilor tehnico-economici, studiului de fezabilitate și devizului general pentru varianta de ocolire a municipiului.

Am considerat acest proiect ca pe o prioritate absolută. Împreună cu primarul din Baia Mare, Doru Dăncuș, am lucrat intens pentru a găsi soluții care să facă acest proiect realizabil. Studiul inițial indica un cost de 480 milioane €, o sumă imposibil de susținut, conform Ministerului Transporturilor (MT)”, spune Zetea.

„MT a avizat favorabil proiectul de construire a noului drum. Vorbim despre un proiect în valoare de 200 de milioane de euro pentru 23 km de drum. Săptămâna viitoare voi fi la București pentru a convoca împreună cu premierul Marcel Ciolacu comitetul interministerial care să aprobe indicatorii tehnici ai acestui drum.
Apoi vom promova hotărârea de guvern. Avem ambiția ca în acest an să demarăm procedura de achiziție publică și licitația, la începutul anului viitor să avem proiectarea, iar pe parcursul anului viitor să avem șantierul pe noul drum al centurii municipiului Baia Mare”, a detaliat actualul președinte.

ocolire

Cum arată acum noul traseu

Traseul centurii va începe după comuna Cicârlău – de la fabrica Printmasters se va intra pe un drum de acces, pe niște bretele. Va continua înspre Bușag și Merișor, lângă aceste localități, până în primul sens giratoriu, care înseamnă un drum de acces către Aeroportul Internațional Maramureș.
Drumul continuă pe lângă iazurile de decantare de la Bozânta și ajunge undeva între Lăpușel și Recea, unde va fi o intersecție cu drumul național care merge înspre Dej. În această zonă vor fi și bretelele de descărcare – încărcare pentru participanții la trafic.
Centura continuă până la o intersecție cu DJ 182B, care merge înspre Săcălășeni-Coaș, adică aproape de noul pasaj de la fabrica Italsofa, după care ajunge prin spatele municipiului Baia Mare, pe lângă zona industrială, până la intersecția cu DN 18B, care merge înspre Groși și Târgu Lăpuș.
Aici, pe alte bretele, se va face descărcarea participanților la trafic, înspre drumul care trece pe lângă penitenciar. Într-o etapă viitoare, dacă autoritățile vor obține alte sume de bani importante de la Guvernul Românei, centura va putea să continue până după Baia Sprie și să ajungă până aproape de Șișești.

Economie prin ajustarea proiectului

“Cu sprijinul managerului de proiect, George Lazăr, și implicarea echipei tehnice am reușit să reducem costurile la puțin peste 200 milioane €. Această economie a fost posibilă prin ajustarea proiectului, concentrându-ne pe primele două loturi, care leagă Cicârlău de Tăuții Măgherăuș, Recea și Groși. Costul pe kilometru s-a redus semnificativ, de la peste 20 la 10 milioane €/km.

După obținerea ultimelor avize de la Ministerul Transporturilor și aprobarea hotărârii de guvern, vom putea demara licitațiile pentru execuție. Este un pas imens pentru infrastructura județului și pentru mobilitatea locuitorilor noștri. Rezultatele vor aduce beneficii enorme pentru comunitatea noastră”, consideră președintele CJ Maramureș.

Studiile geotehnice, derulate în 2023

Lucrări de foraje și investigații geotehnice s-au desfășurat acum doi ani pe traseul propus inițial. “Datele obținute sunt esențiale pentru finalizarea studiului de fezabilitate, urmând să scoatem la licitație lucrările de execuție. Varianta de ocolire va avea 31,91 km. Va trece prin Cicârlău – Tăuții Măgherăuș – Recea – Groși – Baia Mare – Baia Sprie”, spunea fostul șef al județului, Ionel Bogdan.

“Pe 20 km, centura va avea două benzi pe sens, de la Bușag până la Drumul Național 18B (zona Groși). Traseul variantei ocolitoare va începe din DN 1C Baia Mare până în DN 18 Baia Sprie. Viteza de proiectare a centurii este încadrată între 80 și 100 km/h. Astfel, se creează un drum de mare viteză menit să decongestioneze traficul rutier.

Centura este prevăzută cu două benzi până la târgul auto și cu o bandă în zonele cu trafic mai puțin aglomerat. Pentru asigurarea realizării proiectului am semnat un acord cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, anunța atunci forul județean.

 



Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Despre provocările pieței muncii, cu Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor

Articolul următor

Parc de aventură „Dino Park” la Ineu de Arad prin Programul ROHU

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Citeste mai mult

România fără busolă

De șase zile ne aflăm în etapa în care România își recreează un nou destin educațional, în spațiul…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share