Edilii Maramureșului au tăiat din traseul rutei ocolitoare pentru a putea obține banii necesari de la Ministerul Transporturilor.
Revenit de trei luni în funcția de președinte al Consiliului Județean (CJ) Maramureș, Gabriel Zetea a anunțat resuscitarea proiectului variantei de ocolire a municipiului, pe care îl consideră drept o prioritate a administrației.
“Una dintre cele mai importante realizări ale CJ Maramureș la finalul anului trecut a constat în aprobarea indicatorilor tehnico-economici, studiului de fezabilitate și devizului general pentru varianta de ocolire a municipiului.
Am considerat acest proiect ca pe o prioritate absolută. Împreună cu primarul din Baia Mare, Doru Dăncuș, am lucrat intens pentru a găsi soluții care să facă acest proiect realizabil. Studiul inițial indica un cost de 480 milioane €, o sumă imposibil de susținut, conform Ministerului Transporturilor (MT)”, spune Zetea.
Cum arată acum noul traseu
Economie prin ajustarea proiectului
“Cu sprijinul managerului de proiect, George Lazăr, și implicarea echipei tehnice am reușit să reducem costurile la puțin peste 200 milioane €. Această economie a fost posibilă prin ajustarea proiectului, concentrându-ne pe primele două loturi, care leagă Cicârlău de Tăuții Măgherăuș, Recea și Groși. Costul pe kilometru s-a redus semnificativ, de la peste 20 la 10 milioane €/km.
După obținerea ultimelor avize de la Ministerul Transporturilor și aprobarea hotărârii de guvern, vom putea demara licitațiile pentru execuție. Este un pas imens pentru infrastructura județului și pentru mobilitatea locuitorilor noștri. Rezultatele vor aduce beneficii enorme pentru comunitatea noastră”, consideră președintele CJ Maramureș.
Studiile geotehnice, derulate în 2023
Lucrări de foraje și investigații geotehnice s-au desfășurat acum doi ani pe traseul propus inițial. “Datele obținute sunt esențiale pentru finalizarea studiului de fezabilitate, urmând să scoatem la licitație lucrările de execuție. Varianta de ocolire va avea 31,91 km. Va trece prin Cicârlău – Tăuții Măgherăuș – Recea – Groși – Baia Mare – Baia Sprie”, spunea fostul șef al județului, Ionel Bogdan.
“Pe 20 km, centura va avea două benzi pe sens, de la Bușag până la Drumul Național 18B (zona Groși). Traseul variantei ocolitoare va începe din DN 1C Baia Mare până în DN 18 Baia Sprie. Viteza de proiectare a centurii este încadrată între 80 și 100 km/h. Astfel, se creează un drum de mare viteză menit să decongestioneze traficul rutier.
Centura este prevăzută cu două benzi până la târgul auto și cu o bandă în zonele cu trafic mai puțin aglomerat. Pentru asigurarea realizării proiectului am semnat un acord cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”, anunța atunci forul județean.