Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Începută ca o afacere de familie, Sergiana a ajuns în topul companiilor brașovene: evoluția și concluziile anului 2020

Compania Sergiana Prodimpex SRL are ca obiect de activitate fabricarea de preparate din carne, cu sediul în Poiana Mărului. Înființată în anul 1994, aceasta face parte din grupul Sergiana și are în prezent o capacitate de producție de 30 de tone pe zi. Compania raportează an de an o cifră de afaceri în creștere, în 2019 aceasta ajungând la peste 187 de milioane de lei. Profitul companiei a depășit 2,7 milioane lei. Activele imobilizate și capitalurile proprii valorează peste 40 de milioane de lei fiecare, iar numărul mediu de angajați este 728.

Sergiana a început ca o mică afacere de familie în 1992. Primul pas a fost o brutărie construită în satul Poiana Mărului, lângă Braşov. A urmat o carmangerie, iar primele produse şi preparate din carne cu marca Sergiana Poiana Mărului au apărut în Decembrie 1994.

Astăzi Sergiana Grup reuneşte firme care însumează circa 1.400 de angajaţi, iar companiile integrate în această structură operează în diverse domenii, de la cultura plantelor cerealiere şi producerea de furaje, continuând cu creşterea animalelor, abatorizarea, procesarea cărnii, reţele de magazine şi distribuţie, restaurante şi organizarea de evenimente, principala activitate şi nucleul de dezvoltare fiind producţia de carne şi preparate din carne.

Din 2018, conducerea executivă a Grupului i-a revenit Dianai Zahariea, cea care a preluat funcţia de director general de la tatăl său, Tudor Neculoiu, membru fondator al Sergiana Prodimpex.

Evoluţie 2019 – 2020 / Concluzii 2020

Ultimele două distincţii obţinute în cadrul Galelor Progresiv Awards 2020, chiar dacă nu sintetizează evoluţia ultimilor doi ani, reprezintă repere importante în acest sens. Sergiana Grup a ocupat locul întâi la categoria „Best Verticaly Integrated Business”, în timp ce Sergiana Prodimpex s-a clasat pe prima poziţie a secţiunii „Best Independent Retailer – Transilvania”.

Referitor la impactul actualei crize sanitare, se evidenţiază două zone de discuţie.

La fel ca în toată lumea, divizia horeca a Grupului suportă reculul înregistrat de industria ospitalităţii, iar reorientarea parţială a activităţii prin sisteme de livrări nu a reuşit să apropie performanţele actuale de media anilor trecuţi. Cu toate acestea, în octombrie, Sergiana a inaugurat un nou restaurant – al zecelea! – în cel mai nou şi modern mall din oraş, AFI Braşov.

În ceea ce priveşte producţia de carne şi preparate din carne şi comercializarea acestora, în primele 9 luni din 2020, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, Sergiana a înregistrat o creştere medie a vânzărilor de 9%. Notabil este faptul că Grupul a menţinut ritmul proiectelor sale de investiţii, astfel încât continuă programul de remodelare a punctelor comerciale din reţeaua Kaufland, în timp ce numărul magazinelor proprii a atins nivelul a 59 de unităţi. Referitor la perspectiva apropiată, divizia comercială a Grupului va face, încă din acest an, un pas important în direcţia modernizării prin lansarea unui magazin online”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

“Consumatorii pun acum presiune pe digitalizarea afacerilor”

Articolul următor

Caravana TB - film despre elite în afaceri. Din Banat și Transilvania

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share