CFR a anunțat că a primit șase oferte pentru modernizarea subsecțiunii Cața – Apața, aflată Între Brașov și Sighișoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei.
La licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri de firme:
– Asocierea Rail Works
– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș.
– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.
– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS
– Asocierea STRABAG AG- STRABAG SRL
– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2.867.944.000. RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat. În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare, precizează CFR.
Subsecțiunea 2. Apața Cap Y- Cap X Cața (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din stații, terasamente și consolidări, poduri, podețe, tuneluri, drumuri, energoalimentare și telecomunicatii feroviare, precum și lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare și centralizare electronică.
Perioada de execuție a lucrărilor este de patru ani (48 luni) la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.
Secțiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apața-Ormeniș-Augustin-Racoș. Astfel, după stația Apața, traseul căii ferate “cotește” spre vest prin tunelul Ormeniș, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după stația Racoș, nu va mai face un “ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă:
– Tunel Homord – 5 km
– Tunel Mureni – 700 metri
– Tunel Ormenis – 6,9 km
Citește și:
Romgaz repornește forajele la Caragele
Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
28 aprilie 2024
La Brașov s-a lansat apelul de finanțare din cadrul programului City RAPTOR 2024
Lansarea oficială a apelului de finanțare din cadrul programului City RAPTOR 2024 a avut loc la Brașov. Startup-uri…
28 aprilie 2024
Capitala Europene a Culturii 2023 își culege roadele cu programul Legacy Timișoara
Programul Legacy Timișoara oferă Capitalei Europene a Culturii 2023 posibilitatea să își continuă parcursul cultural desfășurat de-a lungul…
28 aprilie 2024
Transapuseana, traversând ținutul pădurilor de basm
Transpuseana, cea mai mare investiţie pentru un drum judeţean din România, a fost inaugurată cu primul său episod…
28 aprilie 2024
Sorin Maxim, director general ADR Vest: „Investim, nu cheltuim!”
Regiunea Vest a reușit să atragă cu peste 40% mai mulți bani decât i-au fost alocați inițial prin…
28 aprilie 2024
Dumexim a semnat contractul pentru Parcul de Specializare Inteligentă Beiuș
Vineri, 26 aprilie 2024, s-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Parcul de Specializare Inteligentă Beiuș.…
28 aprilie 2024
IMOTECA își mărește portofoliul din România și își extinde activitatea în Spania
Imoteca, The residential experts, își anunță extinderea semnificativă a portofoliului său din România și lansarea operațiunilor de consultanță…
28 aprilie 2024
Vine Iarmarocul la Cluj
Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
27 aprilie 2024