Emil Boc a anunţat că Primăria Cluj-Napoca va plăti 4-5 milioane de euro pentru realizarea studiului de fezabilitate la viitoare centură metropolitană. La licitație au fost depuse cinci oferte.
“Am preluat din proprie inițiativă de la Guvern și în locul Guvernului sarcina de a face studiul de fezabilitate, proiectul tehnic pentru realizarea centurii metropolitane pentru cei 38 kilometri de centură care, practic, ne vor ajuta să fluidizăm traficul în oraș. Banii europeni există, 150 milioane de euro. Din nefericire, nu Primăria este eligibilă, ci doar Guvernul României. Dar în locul Guvernului ne-am angajat noi să facem acest studiu de fezabilitate. Am făcut toate demersurile tehnice. Am pregătit caietul de sarcini, s-a lansat licitația, s-au depus oferte. O spun în premieră. S-a încheiat faza de depunere a ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate la centura metropolitană. Vestea bună este că sunt cinci oferte depuse. De astăzi începe demararea procedurilor pentru analizarea documentațiilor depuse în vederea desemnării unui câștigător. S-a încheiat perioada de depunere, nu am avut contestații, foarte bună vestea asta pentru că ne-ar fi putut bloca. Trecem la faza de evaluare a ofertelor care va însemna că, în urma evaluării, un câștigător va fi desemnat. Să sperăm, dacă ar fi posibil, să nu fie contestații, dacă vor fi, se vor urma procedurile legale, după care acel câștigător va proceda la realizarea acestui studiu de fezabilitate, a documentațiilor tehnice atât de dificile și grele, dar atât de necesare pentru acest oraș”, a declarat primarul Emil Boc miercuri la o emisiune la radio, potrivit monitorulcj.ro.
Potrivit lui Boc, “această centură vine de la nodul de autostradă A3, pe malul Someșului, Florești, pasaj suprateran peste DN 1, după aceea din Mănăștur de la capătul linii de tramvai de la Bucium traversează Făgetul, Calea Turzii prin spate pe la Selgros, după care linie directă Bulevardul Muncii până la nodul de centură Apahida-Vâlcele”, mai spune primarul.
“Această centură ocolitoare a Clujului care este o soluţie pe termen mediu, dar reală de decongestionare a traficului. Această centură metropolitană a Clujului care este în valoare de 150 de milioane de euro pe o lungime de 38 de kilometri porneşte de la nodul de autostradă A3 de la Gilău – deci de unde a fost făcut ultimul segment de autostradă şi unicul din Transilvania, din nefericire, întrucât în ultimii cinci ani nu am avut niciun milimetru de autostradă sau de centură ocolitoare făcută la Cluj – pe malul Someşului vine 8,4 kilometri până la sensul giratoriu de la Cora, de acolo este un pasaj suprateran până la strada Bucium în Mănăştur, de acolo se continuă cu inelul de sud al Clujului, traversând Făgetul şi iese la nodul de centură Apahida-Vâlcele cu ramificaţii de străzi înspre oraş din această centură”, a mai spus primarul Clujului.
Jumătate din centura metropolitană este pe raza municipiului Cluj-Napoca, restul pe raza celorlalte comune. Proporţional, fiecare unitate administrativ-teritorială va suporta costul studiului de fezabilitate.
“Pentru început, noi vom suporta cheltuielile iniţiale, Primăria Cluj cu celelalte primării, dar sunt şanse reale să obţinem banii necesari rambursaţi ulterior de la Uniunea Europeană. Chiar dacă bugetele noastre nu mai sunt aşa de generoase ca anii trecuţi, vom plăti aceşti bani. Am primit sprijinul tuturor primarilor implicaţi în acest proiect. Am convingerea că centura metropolitană intră pe un alt făgaş, cu şanse reale de realizare până în 2023. Orice blocaj ne poate scoate în afara graficului. Suntem aproape în ceasul al 12-lea. Încă mai putem spera să o realizăm. Deblocarea centurii ne deschide şansele rediscutării problemelor privind dezvoltarea economică a Clujului, deblocarea proiectelor imobiliare şi descongestionarea traficului”, a mai spus edilul.
Citește și:
Încă două pasaje subterane în Oradea, unul lână Magazinul Crișul, altul la Gară
Oradea devine din ce în ce mai mult un model de mobilitate urbană. După pasajele subterane pe sub…
26 aprilie 2024
Sibiu și Timișoara, prospectate de companii din Germania pentru potențiale colaborări și investiții
Vizita de informare a unei delegații de oameni de afaceri din Germania în România a constituit o ocazie…
26 aprilie 2024
Launch of a Memorandum of Understanding for Architectural Excellence in Georgia
In a major step forward to promote architectural excellence and technological integration in the construction sector, SHARE Architects,…
26 aprilie 2024
Caravana ADR Nord Vest la Oradea. Bihorul, model de bune practici
O delegația a ADR Nord Vest, în frunte cu directorul general – Csilla Hegedus și Petru Alboi –…
26 aprilie 2024
Schimbare de manager la Purem by Eberspaecher. Jörg Steins este noul CEO
Din motive de sănătate, Marcus Knödler nu își poate continua rolul de CEO al Purem by Eberspaecher și…
26 aprilie 2024
Leoni România va premia copiii performanți ai angajaților
Producătorul de sisteme de cablaje la nivel global a anunțat că susține angajamentul său față de educație. Părinții…
26 aprilie 2024
Banca Transilvania împarte dividende de 1 miliard de lei
Acționarii Băncii Transilvania (BT) au aprobat distribuirea de dividende în de 1 miliard de lei din rezultatul exercițiului…
26 aprilie 2024
3.000 de clujeni la prima expoziție Gustav Klimt de la Cluj
„Gustav Klimt. The Immersive Show” este prima expoziție dedicată lucrărilor celebrului pictor austriac, cunoscut pentru operele sale simboliste…
26 aprilie 2024