Brandul Atlas Sport a ajuns să-și domine segmentul de piață datorită specializării companiei, creșterii de echipe dedicate pentru fiecare etapă a proiectelor și, totodată, prin dezvoltarea unei culturi organizaționale puternice.
de Valentin COVACIU
Respectul față de beneficiari, onestitatea, corectitudinea, integritatea și pasiunea sunt valorile care fac din Atlas Sport prima opțiune în domeniul construcțiilor sportive din România. Obiectivele fondatorului Atlas Sport, Emanuel Toma, pentru anii următori sunt consolidarea poziției de lider în segmentul terenurilor de sport, o creștere consistentă pe segmentul terenurilor de joacă pentru copii și intrarea pe piețele țărilor din zonă, cum ar fi Ungaria și Austria.
Cei care doresc să contruiască un teren de sport cu Atlas Sport beneficiază de proiectare și design gratuite, iar pe site-ul atlassport.ro, înainte de a cere o ofertă se poate configura terenul. „Noi facem proiectul, se depune, se avizează, se emite autorizația de construcție, facem execuția, le dăm cheile și gata. Clienții nu au nicio grijă, acesta fiind unul dintre punctele noastre forte”, spune Emanuel Toma, fondatorul companiei Atlas Sport din Tîrgu Mureș.
Până să ajungă la dezvoltarea acestei afaceri de nișă, compania a trecut prin câteva etape, redefinindu-și strategia de business.
Moment cheie, 2013
În 2008, Emanuel Toma s-a alăturat părinților săi care dețineau o companie de construcții generale, civile și industriale.
„Compania lucra doar la nivelul județului Mureș, apoi ne-am extins la nivel regional și aproape național, după câțiva ani de luptă și acumulare de experiență. Eu mă ocupam de vânzări și dezvoltare. Eram doar una dintre multele firme de construcții din țară, care, în stilul românesc, fac de toate. Am conștientizat că nu poți să le faci pe toate și să le faci bine”, rememorează Emanuel Toma.
În anul 2013, conducerea firmei a decis să facă o schimbare, astfel a început să se specializeze în proiectarea și construcția de baze sportive. „Am decis că trebuie să ne specializăm pe un domeniu, cu toate că, în primă fază, poate a trebuit să renunțăm la 90 % dintre proiecte. Era important să facem un singur lucru și pe acela să-l facem bine, mai bine decât oricine”, a subliniat fondatorul companiei.
„Nu aveam niciun contract și eram dezamăgiți”
A urmat o perioadă mai dificilă pentru firmă, în anii 2013-2014, sectorul construcțiilor era încă în scădere după criza economică. Referitor la anul 2013, Laurențiu Plosceanu, președinte al Asociației Române a Antreprenorilor de Construcții, aprecia că „Sectorul de construcții arată ca după un război. Nu știi dacă firma pe care o contractezi azi, mâine va mai fi tot acolo”. Apoi, 2014, a venit cu o scădere de peste 10 % a pieței construcțiilor, potrivit unei analize publicată în Ziarul Financiar.
„Din 2014, am început să spunem nu oricărui alt proiect, care nu se încadra în noua noastră specializare. Au fost și momente în care nu aveam de lucru, de exemplu, cifra de afaceri, în primul an, a scăzut cu 50 %. Continuam să refuzăm orice alt proiect cu excepția bazelor sportive și a locurilor de joacă. Cu locurile de joacă doar cochetam, ne concentram pe baze sportive.
La început, după câteva luni de promovare, nu aveam niciun contract și eram dezamăgiți, ne gândeam că poate nu va merge. Apoi, am prins un contract, după care a urmat altă perioadă de pauză, dar încet-încet au apărut proiectele, am semnat contracte, am început să prindem rădăcini și am lărgit din nou echipele”, a explicat Emanuel Toma.
„În 2017 am triplat business-ul”
Conducerea companiei s-a concentrat cel mai mult pe vânzări directe. „În cazul licitațiilor, participam doar pentru baze sportive și locuri de joacă. Înainte ofertam la peste 100 de licitații pe an, după care am scăzut la 20-30 pe an. Noul brand, s-a dezvoltat pe partea de vânzare directă la clienți privați, la instituții publice, dar și celor care alegeau să lucreze cu noi, prin achiziții directe. E diferit, dacă mergi la licitație și, vor, nu vor, dacă ai un preț bun, trebuie să lucreze cu tine. În cazul Atlas Sport ne aleg clienții, ei ne contactează și există de la început o dorință de a colabora cu noi”, spune fondatorul Atlas Sport.
Majoritatea beneficiarilor bazelor sportive Atlas Sport sunt instituții publice: primării, universități, școli sau grădinițe, dar și multinaționale, alte companii private sau persoane fizice.
„Din 2015, am început să creștem, în 2016 ne-am dublat activitatea, iar în 2017 am triplat businessul. În acest moment, suntem cea mai mare firmă de proiectare și construcții de baze sportive la nivel național. Încercăm să facem cele mai bune și cele mai frumoase baze sportive din țară. Nu sunt neapărat cele mai ieftine, pentru că ne dorim să fie cele mai bune. De aceea, suntem atât de căutați. Ne caută un client din capătul țării, din Giurgiu sau din Drobeta-Turnu Severin, pentru că vor o lucrare mai bună decât ar face o firmă din zona lor, chiar dacă ar ieși mai ieftin”, consideră Emanuel Toma.
Atlas Sport: valori și echipe dedicate
Atlas Sport a ajuns lider de piață pentru că a construit afacerea pe un set de valori pe care îl respectă de la management la angajați.
“Printre valorile noastre se numără onestitatea, corectitudinea, pentru noi, cuvântul dat are o valoare foarte mare, și integritatea”, subliniază Emanuel Toma.
Atlas Sport are 70 de angajați, majoritatea specializați. „Oamenii noștri fac terenuri de sport de atâția ani, cred că le visează și noaptea. De la specializarea echipelor pe baze sportive am evoluat la specializarea lor pe diferite etape ale unui proiect! Un teren de sport nu mai este realizat de o singură echipă. Întâi, vine o echipă care face platforma, apoi, altă echipă face gazonul, altă echipă face împrejmuirea, prin urmare fac exact aceeași operațiune la zeci de proiecte anual. Această specializare a echipelor îi ajută să lucreze mai bine și mai repede, pentru că își formează abilități specifice, ajutându-ne și pe noi, ca firmă, să avem prețuri și termene de realizare mai competitive”, susține Emanuel Toma.
Cele mai bune, frumoase și sigure locuri de joacă
Atlas Sport a lansat recent și o gamă locuri de joacă pentru copii. „Feedback-ul este unul foarte bun. La fel ca în cazul terenurilor de sport, vrem să ne diferențiem prin faptul că locurile de joacă propuse de noi sunt mai frumoase, mai bune și mai durabile. Gama noastră de produse e deosebită în comparație cu ce se oferă în România. De exemplu, materialele au o durată de viață de trei ori mai mare decât cele făcute din lemn de brad. În plus, designul și formele sunt spectaculoase”, a spus Emanuel Toma.
Siguranța unui loc de joacă este dată, din punctul de vedere al conducerii companiei, în primul rând de calitatea materialelor.
„Locurile noastre de joacă sunt făcute din oțel galvanizat și din plastic de înaltă densitate. Alt aspect important este felul în care sunt proiectate, am văzut locuri de joacă unde leagănele aveau lanțul neacoperit – la noi sunt acceptate, dar în Vest nu se acceptă așa ceva. Echipamentele noastre, dacă au lanț, sunt îmbrăcate în plastic sau în cauciuc, să nu își poată băga copiii degetele. Echipamentele noastre sunt testate pentru a avea un grad maxim de siguranță, fiind, din punctul meu de vedere, superioare față de ce fac concurenții noștri””, spune fondatorul Atlas Sport.
Unul dintre obiectivele pe termen mediu și lung al Atlas Sport este externalizarea. „Vrem să ieșim la export, vrem să ieșim și pe alte piețe, pentru că ne dorim sa ne extindem la nivel international. Până acum, am avut câteva proiecte în Austria de care suntem mulțumiți”, a spus Emanuel Toma. Fondatorul Atlas Sport își dorește ca în câțiva ani, după ce Atlas Sport a devenit brandul favorit al beneficiarilor de construcții sportive, să ajungă în topul național în domeniul locurilor de joacă și să devină un brand și în piețe din Centrul și Estul Europei.
Citește și:
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren Formula 1
Datorită colaborării sale cu Mastercard, banca din Cluj devine partener de cursă, la Marele Premiu al Ungariei, al…
30 mai 2025
Centru de arte performative pe fosta platformă industrială Carbochim
Cel mai amplu proiect de reconversie și regenerare urbană din România propus de compania Iulius la Cluj va…
30 mai 2025
Strabag și Beanverse, noii chiriași ai birourilor Clujului
Orașul de pe Someș a pierdut în favoarea Timișoarei primul loc în topul centrelor office din afara capitalei,…
30 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Trei din patru antreprenori români cred în șansă ca factor al succesului în afaceri
Antreprenorii români rămân optimiști în ciuda provocărilor economice și cred că șansa are un rol important…
30 mai 2025
Investiții
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
400 de specialiști din peste 10 țări, la cea mai mare conferință de Employer Branding din CEE
PORR România – partener principal în cadrul EBcon 2025. EBcon – conferința de employer branding, cel mai…
29 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
AAF: Numărul investitorilor în fonduri a crescut în ultimul an cu 34%, iar piața a depășit active de 47 mld. lei
”Piața fondurilor de investiții din România a făcut față cu brio perioadei tensionate de la începutul anului, dând…
29 mai 2025
Infrastructură
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Șase oferte pentru construirea pasajului suprateran de pe Centura Oradea peste linia de tram-tren
Trenurile metropolitane ale Oradiei încep să prindă contur. Șase firme sau asocieri de firme au depus oferte pentru…
28 mai 2025
Vineri, 30 mai 2025, se inaugurează „Podul Transilvania” din Satu Mare
Podul hobanat din Satu Mare, cunoscut și sub denumirea de „Podul Transilvania”, va fi inaugurat oficial vineri, 30…
26 mai 2025
Angajări în domeniul feroviar
Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
26 mai 2025
Termoline va eficientiza energetic Bazinul Acoperit „Crișul” Oradea
Au fost semnate contractele de execuție pentru lucrările de eficiență energetică la patru unități de învățământ și la…
26 mai 2025
Turism
Românii sunt așteptați la Festivalul Baloanelor Zburătoare de la Kikinda
Zboruri, pleșcăviță și vorbă românească la înălțime la Festivalul Baloanelor Zburătoare din Kikinda Festival internațional cu echipaj…
30 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Clujul are un nou hotel de cinci stele, parte dintr-un complex ridicat de la zero în locul fostului camping din Făget
Hotelul Elania Resort & Spa este situat în cartierul Făget, găzduieşte 53 de camere și restaurantul Eratto, urmând…
28 mai 2025
Răsfăț gastronomic, vinuri și socializare la Bucuresti, Craiova și Tulcea
“Tezaur de gusturi” și “Masterclass de praz”, “Enoturism și dezvoltare locală”, “Brandul oltenesc în HoReCa și retail” –…
27 mai 2025
Salariul mediul brut în Cluj, cu 300 € mai mare față de anul trecut
Câștigul salarial mediu brut în județ, în martie, era de 2.300 de euro, iar cel net, de 1.400…
26 mai 2025
Hotelul Univers, furnizorul nr. 1 de dividende al județului Cluj
Veniturile din încasarea dividendelor pe 2024 cuvenite Consiliului Județean (CJ) s-au ridicat la 1,8 milioane €, cele cinci…
20 mai 2025
Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards
Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
16 mai 2025
Peste 3 milioane de euro pentru modernizarea zonei de agrement Căsoaia
Zona de agrement Căsoaia beneficiază de două proiecte importante de modernizare, menite să transforme această destinație într-un pol…
16 mai 2025
Educație
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Trei din patru antreprenori români cred în șansă ca factor al succesului în afaceri
Antreprenorii români rămân optimiști în ciuda provocărilor economice și cred că șansa are un rol important…
30 mai 2025
351 de persoane înoată pentru o cauză nobilă la Swimathon Oradea 2025
Fundația Comunitară Oradea îi invită pe bihoreni la evenimentul caritabil Swimathon Oradea 2025 ce are loc sâmbătă, 31…
30 mai 2025
Ministrul educației: “O fuziune a universităților clujene trebuie să pornească de jos în sus”
Daniel David propune ca reforme în educație concentrarea academică, majorarea bugetelor pentru învățământ și cercetare, reducerea analfabetismului funcțional.…
29 mai 2025
Superlaborator finanțat de E-Infra la UTCN. „Avem un proiect în premieră mondială”
Unitatea dată în funcțiune de Universitatea Tehnică și grupul de companii va permite implicarea sa în proiecte precum…
29 mai 2025
Viitorii profesioniști ai Formulei 1 se pregătesc la Universitatea din Oradea
Studenții de la specializarea Autovehicule Rutiere (AR), a Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) – Universitatea din…
29 mai 2025
CONAF, prima organizație patronală din România care își duce misiunea în Europa
Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) marchează un moment de referință pentru antreprenoriatul românesc, și își extinde oficial…
29 mai 2025
Zi de Zi știri economice:
