Infrastructura Mureș Ultimele stiri

Compania de Infrastructură se laudă cu cioturi din Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că una dintre secțiunile dintre județele Mureș și Cluj al Autostrăzii Transilvania (A3) a avansat cu 24%, iar cea de la granița din Ungaria, cu 47%. Nici una nu unește însă marile orașe ale Ardealului.

“Autostrada Brașov –Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, subsecțiunea 3C3: Biharia – Borș, km 59+100- 64+450 a pornit de la stadiul fizic de 2,01% în luna aprilie, iar în prezent, stadiul este de 49,06%. Pe secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, lotul 2, Iernut – Chețani, stadiul fizic este de 80,47%, față de 64,99% în aprilie 2019”, conform CNAIR.

Subsecțiunile Biharia – Borş și Chiribiş – Biharia din A3, pe lungimea de 33 km, au fost câștigate, prin licitație, de asocierea Trameco Oradea – Vahostav (Slovacia) – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea lucrărilor este de 98 de milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată.

Contractul anterior, cu o asociere de firme spaniole, a fost reziliat în 2015, iar în 2012, cel cu compania Bechtel (SUA). Vecinii maghiari estimează că vor aduce autostrada lor (M4 Berettyoujfalu – Nagykereki) la granița cu România în ianuarie 2020.

Șoseaua de mare viteză Cluj – Mureș, șanse minime în 2019

Porțiunea lipsă dintre Câmpia Turzii și Târgu-Mureș a A3 are șanse minime de a mai fi redusă cu 18 km în acest an, estimează Asociația Pro Infrastructură (API). “Am vizitat șantierul A3 dintre Chețani și Iernut, construit de cei de la Astaldi. Sectorul de 17,9 km are șanse foarte mici, teoretice, de inaugurare în 2019.

Evaluând toate lucrările rămase și faptul că vine anotimpul rece, estimăm că vom putea circula pe noul tronson de autostradă cel mai devreme prin mai 2020”.

A3 Câmpia Turzii – Târgu-Mureş are patru diviziuni: lotul 1, între Ungheni şi Ogra (10,1 km); lotul 2, între Ogra şi Iernut (3,6 km); lotul 3, între Iernut şi Cheţani (17,9 km); lotul 4, Câmpia Turzii – Cheţani (15,6 km).

Două din cele patru tronsoane ale autostrăzii Ungheni – Câmpia Turzii, situate între Ungheni şi Iernut, de 14 km, au fost date în folosinţă în decembrie 2018. Finanţarea lucrărilor este asigurată în proporţie de 75% prin Programul Operaţional Infrastructura Mare şi restul de 25%, de la bugetul de stat.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Castelul Banffy, din nou în circuitul turistic

Nora Dumitrescu

Societatea Aquatim oferă 69 de milioane de lei pentru reabilitarea canalizării și a alimentării cu apă a 29 de străzi din Timișoara

Robert Bloancă

Baia Mare va fi monitorizat printr-un sistem “Big Brother”

Nora Dumitrescu

CA IMMO: Peste 30.000 mp inchiriati in Bucuresti in 2017

Ionut Oprea

Consiliul Județean Sibiu cofinanțează soluțiile pentru fluidizarea traficului către Cartierul Arhitecților

redactia

BusinessMark va reuni în data de 21 noiembrie 2018, la Hotel RadissonBlu din București, cei mai importanți jucători din real estate

redactia

ROMGAZ își desfășoară activitatea în condiții normale, în ciuda pandemiei

Ligia Voro

Operatorul de apă şi canal din Timiş, Aquatim, a atras investiţii europene în valoare de peste 356 de milioane de euro

Robert Bloancă

Forța de muncă și impozitarea, dezbătute de antreprenorii din Sălaj

Nora Dumitrescu

Bosch Future Mobility Challenge 2020, prima ediție exclusiv online

Transilvania Business

12 candidați pentru Consiliul de Administrație a Romgaz

Ligia Voro

Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade SRL, câștigătoarea contractului pentru prima autostradă din Moldova

redactia

Consiliul Județean Cluj plătește 2,4 milioane de euro pentru clădirea viitorului spital monobloc

redactia

Ofertă CFR pentru călătorii nelimitate în 30 de țări europene

redactia

Coralia a împlinit 20 de ani!

Stefana Muresan

Investiții de peste 114 mil. euro în reabilitarea și extinderea sistemelor de apă și apă uzată din Alba

Stefana Muresan

Cinci localități din Transilvania în top 10 cele mai îmbătrânite orașe

Ligia Voro

“Manual” pentru viitorii deținători de case tradiționale

Nora Dumitrescu

40 de noi statii de reincarcare pentru masini electrice, prin implicarea BMW, Nissan, MOL si E.ON

Stefana Muresan

​Agricultorii pot accesa credite de 93,8 milioane de euro pentru investiţii în ferme, extindere sau procesarea materiei prime

Stefana Muresan

Sebastian Ionescu, președintele ONJN: “Avem datoria de a asigura crearea unei piețe coerente și responsabile”

Stefana Muresan

Mind Reset – noul centru medical privat de neurologie, psihiatrie și psihologie clinică din Cluj-Napoca

A. I.

România a preluat preşedinţia Consiliului UE în domeniul sănătăţii

redactia

Grupul Renault a demarat producţia motorului 1.0 IG-T100 la Mioveni, primul motor complet nou din ultimii 7 ani produs în România

redactia

Leave a Comment