Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Compania de Infrastructură se laudă cu cioturi din Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că una dintre secțiunile dintre județele Mureș și Cluj al Autostrăzii Transilvania (A3) a avansat cu 24%, iar cea de la granița din Ungaria, cu 47%. Nici una nu unește însă marile orașe ale Ardealului.

“Autostrada Brașov –Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, subsecțiunea 3C3: Biharia – Borș, km 59+100- 64+450 a pornit de la stadiul fizic de 2,01% în luna aprilie, iar în prezent, stadiul este de 49,06%. Pe secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, lotul 2, Iernut – Chețani, stadiul fizic este de 80,47%, față de 64,99% în aprilie 2019”, conform CNAIR.

Subsecțiunile Biharia – Borş și Chiribiş – Biharia din A3, pe lungimea de 33 km, au fost câștigate, prin licitație, de asocierea Trameco Oradea – Vahostav (Slovacia) – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea lucrărilor este de 98 de milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată.

Contractul anterior, cu o asociere de firme spaniole, a fost reziliat în 2015, iar în 2012, cel cu compania Bechtel (SUA). Vecinii maghiari estimează că vor aduce autostrada lor (M4 Berettyoujfalu – Nagykereki) la granița cu România în ianuarie 2020.

Șoseaua de mare viteză Cluj – Mureș, șanse minime în 2019

Porțiunea lipsă dintre Câmpia Turzii și Târgu-Mureș a A3 are șanse minime de a mai fi redusă cu 18 km în acest an, estimează Asociația Pro Infrastructură (API). “Am vizitat șantierul A3 dintre Chețani și Iernut, construit de cei de la Astaldi. Sectorul de 17,9 km are șanse foarte mici, teoretice, de inaugurare în 2019.

Evaluând toate lucrările rămase și faptul că vine anotimpul rece, estimăm că vom putea circula pe noul tronson de autostradă cel mai devreme prin mai 2020”.

A3 Câmpia Turzii – Târgu-Mureş are patru diviziuni: lotul 1, între Ungheni şi Ogra (10,1 km); lotul 2, între Ogra şi Iernut (3,6 km); lotul 3, între Iernut şi Cheţani (17,9 km); lotul 4, Câmpia Turzii – Cheţani (15,6 km).

Două din cele patru tronsoane ale autostrăzii Ungheni – Câmpia Turzii, situate între Ungheni şi Iernut, de 14 km, au fost date în folosinţă în decembrie 2018. Finanţarea lucrărilor este asigurată în proporţie de 75% prin Programul Operaţional Infrastructura Mare şi restul de 25%, de la bugetul de stat.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Județele Sălaj, Satu Mare și Maramureș, conectate printr-un drum modernizat

Articolul următor

Casa Sindicatelor din Baia Mare a intrat în insolvență

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share