Infrastructura Mureș Ultimele stiri

Compania de Infrastructură se laudă cu cioturi din Autostrada Transilvania

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că una dintre secțiunile dintre județele Mureș și Cluj al Autostrăzii Transilvania (A3) a avansat cu 24%, iar cea de la granița din Ungaria, cu 47%. Nici una nu unește însă marile orașe ale Ardealului.

“Autostrada Brașov –Târgu-Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, subsecțiunea 3C3: Biharia – Borș, km 59+100- 64+450 a pornit de la stadiul fizic de 2,01% în luna aprilie, iar în prezent, stadiul este de 49,06%. Pe secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, lotul 2, Iernut – Chețani, stadiul fizic este de 80,47%, față de 64,99% în aprilie 2019”, conform CNAIR.

Subsecțiunile Biharia – Borş și Chiribiş – Biharia din A3, pe lungimea de 33 km, au fost câștigate, prin licitație, de asocierea Trameco Oradea – Vahostav (Slovacia) – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea lucrărilor este de 98 de milioane de euro, fără taxa pe valoarea adăugată.

Contractul anterior, cu o asociere de firme spaniole, a fost reziliat în 2015, iar în 2012, cel cu compania Bechtel (SUA). Vecinii maghiari estimează că vor aduce autostrada lor (M4 Berettyoujfalu – Nagykereki) la granița cu România în ianuarie 2020.

Șoseaua de mare viteză Cluj – Mureș, șanse minime în 2019

Porțiunea lipsă dintre Câmpia Turzii și Târgu-Mureș a A3 are șanse minime de a mai fi redusă cu 18 km în acest an, estimează Asociația Pro Infrastructură (API). “Am vizitat șantierul A3 dintre Chețani și Iernut, construit de cei de la Astaldi. Sectorul de 17,9 km are șanse foarte mici, teoretice, de inaugurare în 2019.

Evaluând toate lucrările rămase și faptul că vine anotimpul rece, estimăm că vom putea circula pe noul tronson de autostradă cel mai devreme prin mai 2020”.

A3 Câmpia Turzii – Târgu-Mureş are patru diviziuni: lotul 1, între Ungheni şi Ogra (10,1 km); lotul 2, între Ogra şi Iernut (3,6 km); lotul 3, între Iernut şi Cheţani (17,9 km); lotul 4, Câmpia Turzii – Cheţani (15,6 km).

Două din cele patru tronsoane ale autostrăzii Ungheni – Câmpia Turzii, situate între Ungheni şi Iernut, de 14 km, au fost date în folosinţă în decembrie 2018. Finanţarea lucrărilor este asigurată în proporţie de 75% prin Programul Operaţional Infrastructura Mare şi restul de 25%, de la bugetul de stat.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.

Acesta a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.

Related posts

Proiect european de 11 mil. lei pentru reabilitarea străzilor din Băile Tuşnad, Harghita

redactia

Sălajul își reabilitează legătura rutieră cu Maramureșul

Nora Dumitrescu

Selgros și-a deschis un magazin cu restaurant în Baia Mare

Nora Dumitrescu

Nu mai avem o țară low-cost și alte concluzii la forumul franco-român

Ligia Voro

Menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților, principala provocare din HR în 2020

Ion Surdu

Zitec este oficial singura companie românească partener Magento

Ligia Voro

Totul despre workplace, property și facility management: Începe ROFMEX 2018, cel mai important eveniment de profil din Europa Centrală și de Est

redactia

Noua aerogară de la Ghimbav prinde contur

Nora Dumitrescu

Noul vicepreşedinte al Aeroportului „Transilvania”, validat de Consiliul Judeţean Mureş

Stefana Muresan

Banca Transilvania, ofertă pentru clienții Bancpost care au credite în franci elvețieni cu garanții imobiliare

Stefana Muresan

MedLife investeşte 5 milioane de euro în Ungaria

redactia

Ratele, dobânzile și comisioanele pot fi amânate pentru încă maxim 9 luni

Traian Dan

Tur comercial în Transilvania al unei delegații austriece

Stefana Muresan

Creatorul Bitdefender: Orice lider de business ar trebui să adopte o şcoală

Stefana Muresan

Litens Automotive deschide în Timiș a doua fabrică de producție din Europa

Stefana Muresan

Tudor Giurgiu despre cinema, modă și stilul vestimentar atipic care îi definește imaginea. „Costumele Tudor Tailor au personalitate, una care aduce destul de mult cu îndrăzneala TIFF-ului” 

Transilvania Business

Tânărul absolvent de Harvard care s-a întors în România și îi pregătește pe elevi pentru universitățile de top din străinătate

redactia

Ambasadorul Italiei în România, la Cluj: Românii, cea mai numeroasă comunitate de imigranți din Italia

Stefana Muresan

Hard data or subjective evaluation? Cities’ investment attractiveness report.

Ionut Oprea

Polonezii de la Impro vor moderniza fabricile din Timiș și Cluj

Nora Dumitrescu

Pria drones conference & exhibition

Ionut Oprea

ARTmania Events, compania care s-a ocupat de vizita Papei Francisc la Blaj, la bilanț

Ligia Voro

Compania de Apă Someș, proiect de 350 milioane de euro, fonduri europene. Urmează peste 30 de licitații internaționale

redactia

New Kopel Car Import, parte a SIXT Group România, devine importator BYD în România

Stefana Muresan

Leave a Comment