Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Staţiunile balneare şi hotelurile cu spa fac jocurile în turismul românesc

Băile Felix atrag la fel de mulţi turişti ca şi o staţiune de pe litoralul Mării Negre, spun reprezentanţii agenţiilor de turism, prezenţi la Timişoara pentru a lua parte la o nouă ediţie a Târgului de Turism Vacanţa. Românii au ajuns să facă în medie trei concedii pe an, 80 de procente din totalul vânzărilor se îndreaptă spre turismul naţional, iar voucherele de vacanţă au creat un adevărat boom pe piaţă.

Hotelurile care îşi amenajează spa-uri, dar mai ales staţiunile balneare sunt cele care fac să meargă afacerile în turismul romînesc. Nu vizitele în străinătate realizează vânzările agenţiilor româneşti de specialitate, ci acest turism intern. Oamenii nu sunt dornici neapărat să se plimbe şi să viziteze diferite obiective, ci să stea cu picioarele înmuiate în apa termală sau să aibă parte de saună şi masaje relaxante. De la această categorie de turism vin creşteri de milioane de euro anual, spune Lucia Morariu, conducătorul agenţiei Eximtur.

„Peste 80% din afaceri e reprezentat de turismul intern, să ştiţi că românii călătoresc foarte mult. Pe seama turismului românesc se înregistrează creşteri anuale de zece milioane de euro. Costul unui pachet în turismul românesc este de 170 de euro, unul afară costă mult mai mult. Se caută vacanţe altternative, spa, oamenii fac şi trei vacanţe în România pe an, în medie. Merge foarte bine şi se caută turismul balnear. Voucerele de vacanţă au adus sute de milioane de euro, a dus la o explozie în turism”, a declarat Lucia Morariu.

O staţiune de mărimea Băilor Felix a ajuns să vândă sejururi la acelaşi nivel ca şi una de pe litoralul românesc.

„Pe turimsul intern se caută hotelurile cu spa, balnearul creşte foarte mult. Băile Felix vinde la fel de mult ca şi Mamaia la Marea Neagră. Avem Felix, Herculane, Sovata, Amara, plus că sunt şi unităţile independente. Merge bine şi Bucovina. Noi cerem ca şi tour operatori să ne dea ofertele, să le putem promova”, a mai spus Morariu.

Există şi cereri pentru turismul „clasic”, cel în care se vizitează diferite obiective, spune, la rândul ei, Gabriela Petcana, din partea agenţiei Ultramarin. Se organizează deplasări pentru vizitarea obiectivelor istorice, cu cazare, masă şi transport incluse, rămân atractive zona Bucoveinei, Maramureşul sau Delta Dunării, mai spune Petcana.

În acest sfârşit de săptămână, la Timişoara are loc Târgul de Vacanţe, unul dintre cele mai importante evenimente de gen din România. Ca dovadă că turismul intern este atractiv, la eveniment este prezent şi un stand al celor din conducerea judeţului Suceava, Bucovina fiind promovată ca şi destinaţie turistică, direct, clienţilor.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

SuperTeach, un program care vrea să schimbe sistemul educațional

Articolul următor

Două proiecte de infrastructură necesare Timişoarei au primit noi aprobări

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share