Analize Antreprenori Ultimele stiri

Studiu PwC: Impactul COVID-19 asupra afacerilor: domeniile cel mai puternic afectate și ce măsuri trebuie luate de urgență

18% dintre companiile chestionate estimează o reducere cu până la 20% din venituri ca urmare a impactului pandemiei COVID-19 asupra afacerilor lor, în timp ce majoritatea (65%) nu au făcut încă evaluări, potrivit Barometrului HR al PwC.

Alți 6% dintre respondenți au estimat o scădere a veniturilor între 20-50%, 2% consideră că scăderea va fi cuprinsă între 50-80%, în timp ce 9% nu se așteaptă la o scădere. Dintre sectoarele economice care se așteaptă la o scădere a veniturilor până la 20%, transporturile conduc detașat cu un procent mare de răspunsuri (75% dintre respondenți din acest sector au dat acest răspuns). De asemenea, 25% din companiile chestionate în industria auto (producători și distribuitori) consideră că scăderea veniturilor va fi de până la 20%. Aceeași estimare a fost făcută de 22% dintre companiile de servicii financiare, 21% din bunurile de larg consum (distribuție, logistică) și 20% din energie.

„Primele sectoare care simt impactul pandemiei COVID-19 sunt cele care depind de mobilitatea oamenilor: transport, ospitalitate, turism. Dar efectele negative vor fi transmise treptat către alte domenii de activitate, deoarece toate industriile sunt interconectate. De aceea, sunt necesare măsuri rapide pentru supraviețuirea domeniilor grav afectate, precum și un plan de recuperare economică pe termen mediu. Cred că, în prima fază, măsurile care trebuie luate trebuie să asigure continuitatea fluxului de numerar pentru cei ale căror venituri sunt reduse. Mă refer la plata datoriilor pe care statul le are față de companii, de exemplu, rambursarea imediată a TVA-ului, sumele pentru concediul medical, precum și amânarea plății impozitelor și contribuțiilor. După o evaluare a impactului mai amănunțită, ar trebui elaborat un plan de măsuri care să sprijine mediul privat pentru a menține locuri de muncă și, implicit, veniturile populației și companiilor”, a declarat Daniel Anghel, Partener, TLS Lider al PwC România.

Măsuri pentru protecția angajaților

Studiul și-a propus să afle ce măsuri au fost luate pentru a proteja angajații împotriva infecției cu COVID-19, precum și perioada în care acestea vor fi aplicate.

Conform răspunsurilor, 89% dintre participanții la studiu au efectuat dezinfectarea în birou, 85% au limitat interacțiunile, 58% au instituit munca de acasă doar pentru cei care pot lucra de la distanță, 40% au oferit echipamente de protecție, 25% au implementat munca la domiciliu pentru toți angajații, 13% au decis să lucreze obligatoriu de la domiciliu, iar 13% au aplicat măsura obligatorie doar pentru angajații care au călătorit în zone de risc.

„Sondajul include opiniile exprimate de companii cu puțin timp înainte ca autoritățile să anunțe instituirea unei stări de urgență, care va accelera clar luarea altor măsuri de distanțare socială și limitare a interacțiunii. Am observat din analiza răspunsurilor că majoritatea dintre companii au luat deja măsuri ferme pentru protejarea angajaților fără a fi forțați prin acte normative emise de autorități. După cum se poate observa, toți respondenții au considerat că este mai sigur ca cel puțin unii dintre angajați să lucreze de acasă sau în ture, arătând preocupare pentru oameni și, în același timp, responsabilitate socială”, explică Ionuț Sas, Partener, People & Organisation Leader al PwC România.

Măsuri de limitare a interacțiunilor

O altă întrebare a vizat opțiunile luate în considerare pentru limitarea interacțiunilor în contextul COVID-19. Respondenții au luat următoarele măsuri: 81% au anulat evenimentele interne și externe, 79% au limitat călătoriile în străinătate, 72% au limitat călătoriile în interiorul țării, 55% au limitat evenimentele interne și externe, 24% au aplicat munca pe rând pentru a evita aglomerația.

„În contextul actual, protejarea sănătății angajaților și contribuabililor necesită anularea sau amânarea anumitor activități, cum ar fi evenimentele și deplasările. Deși aceste decizii pot avea consecințe negative asupra dezvoltării afacerii, companiile au grijă de bunăstarea oamenilor în primul rând. Această atitudine este evidentă chiar și din răspunsurile cu privire la durata măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19. Astfel, 55% au indicat că aceste măsuri vor fi instituite pentru o perioadă nelimitată, până la noi instrucțiuni, 40% au declarat că acestea vor fi valabile până la sfârșitul lunii martie și 5% – până la sfârșitul lunii aprilie. În următoarea perioadă intenționăm să realizăm sondaje periodice asupra măsurilor luate de companii pe măsură ce situația și reglementările se schimbă, pentru a sprijini comunitatea de afaceri” , a declarat Oana Munteanu, Senior Manager People & Organization PwC România.

Despre sondaj

Sondajul barometrului PwC România HR a fost realizat între 11 și 13 martie 2020, pe baza informațiilor furnizate de 104 companii din sectoarele de bunuri de larg consum, auto (producție și distribuție), transport, farmaceutice, IT&C, servicii financiare, energie (producție , utilități, distribuție), distribuitori (retail și logistică), servicii externalizate, altele.

Related posts

Se reiau treptat serviciile cu publicul în Sala ghişeelor din Primăria Oradea

Traian Dan

Unicarm, un business de sute de milioane de euro, la 20 de ani de activitate

Stefana Muresan

Primăria Oradea aşteaptă companii de construcţii pentru reabilitarea unui mare număr de clădiri de patrimoniu

Stefana Muresan

Mii de timișeni vor avea o legătură mai bună cu Timișoara

Ligia Voro

Plăți în avans pe anul 2019 pentru aproape 32.000 de fermieri bihoreni

Traian Dan

[Enjoy Transylvania!] Diary Fragments in Search for a Sense: Via Transilvanica

Transilvania Business

Tarom a adus la Cluj 1,3 milioane de echipamente medicale din China

Nora Dumitrescu

Programul de investiții asumat de PSD, unul cât se poate de ambițios

Stefana Muresan

Nuclearelectrica vrea să cumpere Compania Nationala a Uraniului pentru a salva uzina de procesare a uraniului de la Feldioara

Stefana Muresan

Cercetarea Nomisma referitoare la combaterea inovativă a dăunătorilor a fost prezentată în cadrul târgului Fruit Logistica

Ligia Voro

MPR Partners este membru al Consiliului Național de Transformare Digitală

Ionut Oprea

Producătorul de utilaje agricole Maschio Gaspardo din Arad, parteneriat financiar de 14 milioane de euro cu EximBank

Stefana Muresan

Subsidiara companiei olandeze CSI Industries, beneficiara unui ajutor de la Guvern, angajări în Cluj și Mureș

Stefana Muresan

S-au semnat primele trei contracte privind realizarea drumului expres Craiova – Piteşti, peste 1,8 miliarde de lei pentru 57 km

redactia

Aproximativ 2.800 firme cu capital maghiar, în Bihor. Biroul din Oradea al Casei de Comerţ din Ungaria, cea mai prolifică activitate dintre cele 22 din Europa centrală

Stefana Muresan

POZITIV TB: Ec. Teodor Giurgiu, președinte Federalcoop Satu Mare – “Criza a arătat cât de important este ca la produsele alimentare strategice să ne putem baza pe producția internă”    

Ligia Voro

Cea mai mare tranzacţie cu teren arabil de anul acesta, în Timiș: cetățean italian, investiție într-o plantație de aluni pe 138 ha

Stefana Muresan

CBRE România l-a recrutat pe Gijs Klomp pentru funcția de Head of Investment Properties

Ligia Voro

O vacă bio din Sălaj dă 54 de litri de lapte pe zi

Nora Dumitrescu

Pandemia crește producția la Friesland. Angajări mari la fabricile din Ardeal

Nora Dumitrescu

Primaria Oradiei țintește o creștere a PIB-ului de cel puțin 6% în fiecare an

Stefana Muresan

Biblioteca Universitară din Cluj, modernizată cu 10 milioane de lei

Nora Dumitrescu

Peste 100 km de autostradă în 2019. Vizate, tronsoane de pe Sebeş – Turda şi Autostrada Transilvania

redactia

Voluntariat pe motociclete: jandarmii bihoreni duc medicamente cazurilor urgente

Traian Dan

Leave a Comment