Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Studiu PwC: Impactul COVID-19 asupra afacerilor: domeniile cel mai puternic afectate și ce măsuri trebuie luate de urgență

18% dintre companiile chestionate estimează o reducere cu până la 20% din venituri ca urmare a impactului pandemiei COVID-19 asupra afacerilor lor, în timp ce majoritatea (65%) nu au făcut încă evaluări, potrivit Barometrului HR al PwC.

Alți 6% dintre respondenți au estimat o scădere a veniturilor între 20-50%, 2% consideră că scăderea va fi cuprinsă între 50-80%, în timp ce 9% nu se așteaptă la o scădere. Dintre sectoarele economice care se așteaptă la o scădere a veniturilor până la 20%, transporturile conduc detașat cu un procent mare de răspunsuri (75% dintre respondenți din acest sector au dat acest răspuns). De asemenea, 25% din companiile chestionate în industria auto (producători și distribuitori) consideră că scăderea veniturilor va fi de până la 20%. Aceeași estimare a fost făcută de 22% dintre companiile de servicii financiare, 21% din bunurile de larg consum (distribuție, logistică) și 20% din energie.

„Primele sectoare care simt impactul pandemiei COVID-19 sunt cele care depind de mobilitatea oamenilor: transport, ospitalitate, turism. Dar efectele negative vor fi transmise treptat către alte domenii de activitate, deoarece toate industriile sunt interconectate. De aceea, sunt necesare măsuri rapide pentru supraviețuirea domeniilor grav afectate, precum și un plan de recuperare economică pe termen mediu. Cred că, în prima fază, măsurile care trebuie luate trebuie să asigure continuitatea fluxului de numerar pentru cei ale căror venituri sunt reduse. Mă refer la plata datoriilor pe care statul le are față de companii, de exemplu, rambursarea imediată a TVA-ului, sumele pentru concediul medical, precum și amânarea plății impozitelor și contribuțiilor. După o evaluare a impactului mai amănunțită, ar trebui elaborat un plan de măsuri care să sprijine mediul privat pentru a menține locuri de muncă și, implicit, veniturile populației și companiilor”, a declarat Daniel Anghel, Partener, TLS Lider al PwC România.

Măsuri pentru protecția angajaților

Studiul și-a propus să afle ce măsuri au fost luate pentru a proteja angajații împotriva infecției cu COVID-19, precum și perioada în care acestea vor fi aplicate.

Conform răspunsurilor, 89% dintre participanții la studiu au efectuat dezinfectarea în birou, 85% au limitat interacțiunile, 58% au instituit munca de acasă doar pentru cei care pot lucra de la distanță, 40% au oferit echipamente de protecție, 25% au implementat munca la domiciliu pentru toți angajații, 13% au decis să lucreze obligatoriu de la domiciliu, iar 13% au aplicat măsura obligatorie doar pentru angajații care au călătorit în zone de risc.

„Sondajul include opiniile exprimate de companii cu puțin timp înainte ca autoritățile să anunțe instituirea unei stări de urgență, care va accelera clar luarea altor măsuri de distanțare socială și limitare a interacțiunii. Am observat din analiza răspunsurilor că majoritatea dintre companii au luat deja măsuri ferme pentru protejarea angajaților fără a fi forțați prin acte normative emise de autorități. După cum se poate observa, toți respondenții au considerat că este mai sigur ca cel puțin unii dintre angajați să lucreze de acasă sau în ture, arătând preocupare pentru oameni și, în același timp, responsabilitate socială”, explică Ionuț Sas, Partener, People & Organisation Leader al PwC România.

Măsuri de limitare a interacțiunilor

O altă întrebare a vizat opțiunile luate în considerare pentru limitarea interacțiunilor în contextul COVID-19. Respondenții au luat următoarele măsuri: 81% au anulat evenimentele interne și externe, 79% au limitat călătoriile în străinătate, 72% au limitat călătoriile în interiorul țării, 55% au limitat evenimentele interne și externe, 24% au aplicat munca pe rând pentru a evita aglomerația.

„În contextul actual, protejarea sănătății angajaților și contribuabililor necesită anularea sau amânarea anumitor activități, cum ar fi evenimentele și deplasările. Deși aceste decizii pot avea consecințe negative asupra dezvoltării afacerii, companiile au grijă de bunăstarea oamenilor în primul rând. Această atitudine este evidentă chiar și din răspunsurile cu privire la durata măsurilor de prevenire a răspândirii COVID-19. Astfel, 55% au indicat că aceste măsuri vor fi instituite pentru o perioadă nelimitată, până la noi instrucțiuni, 40% au declarat că acestea vor fi valabile până la sfârșitul lunii martie și 5% – până la sfârșitul lunii aprilie. În următoarea perioadă intenționăm să realizăm sondaje periodice asupra măsurilor luate de companii pe măsură ce situația și reglementările se schimbă, pentru a sprijini comunitatea de afaceri” , a declarat Oana Munteanu, Senior Manager People & Organization PwC România.

Despre sondaj

Sondajul barometrului PwC România HR a fost realizat între 11 și 13 martie 2020, pe baza informațiilor furnizate de 104 companii din sectoarele de bunuri de larg consum, auto (producție și distribuție), transport, farmaceutice, IT&C, servicii financiare, energie (producție , utilități, distribuție), distribuitori (retail și logistică), servicii externalizate, altele.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Piața de factoring s-a stabilizat în ultimul an la 5 miliarde de euro

Articolul următor

Fundația Polisano donează Spitalului Judeţean Sibiu suma de 100.000 lei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share