Societatea care a câştigat contractul de execuţie a centurii sud de ocolire a Timişoarei este bine prezentă în teren la acest obiectiv de investiţie. În şantier sunt peste 150 de persoane şi 80 de utilaje.
Antreprenorul Tirrena Scavi este mobilizat în paralel la mai multe puncte din teren. La km 11+576 a început forarea pilelor și coloanele culeei. Pe șantierul din localitatea Utvin, de la km 0+600 a început curățarea terenului de betoane și de șinele dezafectate ale unei foste linii de cale ferată, iar câțiva kilometri mai departe continuă decopertarea stratului vegetal, până spre km 5+400, unde este nodul rutier cu DN 59. De la km 2+820 la km 3+100, s-a realizat stabilizare cu dorosol. În zona comunei Moșnița Nouă, la km 18+177 s-a terminat de betonat ultima pilă, iar echipa s-a mutat la forajele de la Giroc. Pe sectorul km 19+300 – km 20+700 a fost făcută stabilizarea cu dorosol și s-a lucrat la decopertarea stratului vegetal din zona parcării de scurtă durată de la km 19+870.
De asemenea, în localitatea Ghiroda, la km 24+740, pe malul canalului Bega, a început amenajarea platformelor pentru un pod provizoriu, s-au betonat platformele și s-a făcut umplutura pentru a stabiliza malurile.
Cercetările arheologice de la situl 5, de pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud, au fost încheiate, iar echipele Muzeului Național al Unirii Alba Iulia s-au mutat la situl 7, aflat la km 4+132 – km 4+500, între Utvin și DN 59 Timișoara – Moravița.
Până acum s-a lucrat pe 12 puncte pe traseul viitoarei centuri, pe șantier se află peste 150 de persoane, muncitori, ingineri topografi, tehnicieni, antreprenorul având la dispoziție în șantier peste 80 de utilaje.