Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Echipa CTP, expertiză și soluții optime.

Gijs Klomp este din 2021 Head of Business Development în România al CTP, Emilia Țepeș activează ca Business Development Manager pentru regiunea Transilvaniei din 2020, iar de curând echipei de business development regionale din Transilvania s-a alăturat cu entuziasm și Ștefan Ciocan. Echipa este completată de Adrian Cotoc – Regional Development Director.

Cum se explică dorința CTP de a investi permanent în zona Transilvaniei, atât prin achiziții cât și prin construcții noi?

Adrian Cotoc: Decizia CTP România de a-și continua planurile de expansiune și investițiile în zona Transilvaniei are loc într-un context economic instabil cauzat de pandemia actuală, dar privim cu încredere această regiune și potențialul său de dezvoltare. S-a dovedit a fi o locație strategică, bine conectată cu restul regiunilor și beneficiază de forță de muncă calificată, cu o reputație excelentă și un know-how enorm, în special în industria electronică. Planurile de extindere confirmă încă o dată marea încredere pe care am câștigat-o în această regiune. Am identificat numeroase oportunități de dezvoltare atât în zona de producție, cât și în zona logistică și de depozitare, iar planurile noastre nu se vor opri aici. Construim la un standard BREEAM cel puțin „Very Good” și integrăm toate caracteristicile necesare pentru certificare, prin izolarea energetică de top și iluminatul cu LED-uri, instalațiile de încărcare electrică, recircularea apei și utilizarea luminii naturale în depozit. Ne concentrăm pe polii principali ai zonei, Cluj Napoca, Timișoara și credem în potențialul de creștere al orașelor precum Sibiu, Arad, Oradea, Satu Mare, Deva.

Cum indică activitatea clienților potențialul de dezvoltare, cum vedeți competiția între orașe/regiuni în Transilvania?

Emilia Țepeș: Activitatea clienților se corelează cu disponibilitatea resursei umane calificate precum și cu accesul, conectivitatea, către respectiva regiune sau respectivul oraș. Disponibilitatea forței de muncă devine mai redusă în orașele mai accesibile, determinând companiile să facă recrutări și din zone mai puțin dezvoltate. În același timp, disponibilitatea stocurilor, a spațiilor de producție, este un factor important, din nou – spații de calitate sunt disponibile în regiunile mai dezvoltate, în timp ce pentru alte zone chiriașii trebuie să se bazeze pe spații construite după cerințele lor, customizat. Există o competiție sănătoasă între regiuni pentru mari angajatori și chiar subvenții sau formule de sprijin pot fi negociate de la caz la caz.

Cum sunt reduse costurile pentru clienți datorită unor inovații CTP, care sunt diferențiatorii pentru clienți în Transilvania?

Gijs Klomp: CTP are produsul la cea mai înaltă calitate disponibilă pe piață. Ca dezvoltator-investitor noi construim pentru a deține, ceea ce înseamnă că, pentru noi, sustenabilitatea clădirii – ce implică și costuri mai scăzute de operare – este de importanță maximă. Clienții vor beneficia de multe avantaje directe și indirecte. În primul rând, clădirile noastre sunt construite la cele mai înalte standarde și specificații (de exemplu, izolații mult mai bune decât la clădirile competiției, iluminat LED). Un exemplu elocvent este dat de chiriași ai noștri care nu au avut nevoie să pornească instalațiile de încălzire în iarnă, într-o clădire nouă. În al doilea rând, avem o putere de negociere substanțială datorită portfoliului extins, mai mult de 1,6 milioane m2. Cumpărăm servicii și utilități cu discounturi semnificative, care sunt trecute clienților noștri. Ca rezultat, costul de operare într-o clădire CTP este foarte competitiv. Pe lângă beneficii financiare, există avantajul de a avea un partener autentic de business. CTP își administrează portfoliul cu echipa internă, chiriașul va putea discuta direct cu oamenii noștri nu doar la închiriere ci și în timpul operării facilităților. De asemenea, dacă un chiriaș vrea să își dezvolte capacitățile, să își crească afacerea în același perimetru sau în locații noi, echipa CTP este acolo pentru a-l ajuta să găsească soluția optimă, datorită portfoliului nostru internațional extins.

Care sunt principalele provocări pentru piață astăzi și cum pot orașele regionale determina noi dezvoltări/ investiții?

Ștefan Ciocan: Piața are în față multe provocări. Una dintre cele mai mari este probabil faptul că a evoluat atât de rapid, iar stocurile au crescut atât de mult încât pentru mulți chiriași este dificil să realizeze că acum au oportunitatea să își îmbunătățească substanțial calitatea spațiilor de depozitare sau producție. Diferența de calitate între spații variate de pe piață a crescut. Totuși, există chiriași care ocupă în continuare clădiri care nu au aviz ISU sau izolare, deși au opțiuni mult mai bune.  Logistica este un segment relativ mai fragmentat comparat cu alte industrii, însă chiriașii au nevoie de un furnizor de spații care acoperă toată Europa pentru a le facilita experiențe simplificate de expansiune.

Cum evoluează structura și tipologiile clienților? Ce factori vor influența în continuare cererea, prețurile și competiția în piață?

Gijs Klomp: Din analiza noastră, profilul clientului nostru s-a modificat semnificativ în ultimii ani. Companiile sunt mult mai educate în acest domeniu și știu mult mai clar ce își doresc de la un spațiu de dezvoltare sau de producție. Spre bucuria noastră, a crescut cererea de depozite build-to-suit, iar CTP are o experiență notabilă în a oferi clienților săi depozite construite în funcție de specificațiile exacte ale viitorului chiriaș. Clienții noștri își doresc soluții flexibile, iar flexibilitatea este, poate, cel mai important avantaj competitiv al CTP!

CITESTE si:


Ana Dumitrache, Country Head, CTP România: “Am alături de mine o echipă de super-profesioniști”

Remon Vos: Dincolo de nr. 1. Ingredientele liderului CTP.
_______

Articol – Cover Story Transilvania Business 102 | Singura revista de afaceri regionale din Romania, disttributie nationala, tendinte internationale. Solutii si parteneri din Transilvania. Ghid de evenimente, platforme si lideri B2B in Romania. | Editie speciala – Logistica & Automotive, ed. 5. | Clik pentru a citi – aici.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Ana Dumitrache, Country Head, CTP România: “Am alături de mine o echipă de super-profesioniști”

Articolul următor

Crosspoint Real Estate: O nouă etapă pentru industria de automotive

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Programul Autentic Românesc by Transavia

De Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, Transavia lansează Sezonul 3 al programului Autentic Românesc, cu un număr…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share