Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cursa pentru tronsonul cu tuneluri pentru urși din autostrada Lugoj – Deva continuă cu șase firme

În urma unei selecții inițiale realizate de Compania Națională pentru Administrarea infrastructurii Rutiere, un număr de șase firme au rămas în cursa pentru a obține contractul de construcție a porțiunii lipsă, de zece kilometri, din autostrada A1, Lugoj – Deva. Aflată la granița dintre Timiș și Hunedoara, această bucată de autostradă este mai bine cunoscută ca și autostrada cu tuneluri pentru urși.



Tronsonul respectiv a fost scos din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva și scos ulterior la licitație, separat. Pentru această decizie, statul român a plătit o grămadă de bani constructorului italian al lotului respectiv. Vorbim despre o porțiune dificilă, care inițial includea trei tuneluri, soluție constructivă adoptată pentru a compensa instabilitatea terenului din zonă și a debleurilor foarte mari și greu de realizat. Până la urmă două tuneluri au fost unite și s-a rămas la două în total.

În perioada conducerii ministeriale de la Transporturi, asigurată de Cătălin Drulă, procedura a fost reluată și un număr de nouă oferte au fost lansate în SEAP. Conform informațiilor, încă neanunțate oficial, pe forumul peundemerg.ro, al asociației Pro Infrastructură, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a selectat șase firme care merg mai departe în competiție: Mapa Insaat, Alsim Alarko, Kolin Insaat, Strabag, Pizzarotti, Terna.

Conform estimărilor, contractul are o valoare estimată de 1,363 miliarde de lei fără TVA şi va fi finanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata contractului include 14 luni de proiectare şi 34 de luni execuţie. Traseul are o lungime de 9,13 km, din care 2,13 km de tunel. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primăria Timișoara dă un milion de lei pentru documentația aferentă unui nou drum de legătură între partea de nord și de sud a orașului

Articolul următor

BRK Financial va lansa GMS pe piața de capital

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
GESS
Citeste mai mult

AROBS cumpără GESS Engineering

Grupul clujean de tehnologie a anunțat achiziția companiei din Sibiu care dezvoltă și implementează soluții de testare, validare…
Investiții
Citeste mai mult

COVER STORY. Despre consolidarea industriei farmaceutice și viziunea pe termen lung cu Mihai Fugarevici, GM STADA România

Fabrica STADA din Turda a împlinit un an de la inaugurarea oficială, un moment de cotitură pentru industria farmaceutică românească. „Pe lângă poziționarea geografică strategică, am avut în vedere și talentul pe care îl găsim în zonă atunci când am ales Turda. Orașul se află în apropierea a două centre universitare farmaceutice importante, cum ar fi UMF Cluj și UMFST Târgu Mureș, care pregătesc anual absolvenți farmaciști.”
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Recomandare de weekend-Visit Timiș

Simple legende pentru unii, trasee de poveste pentru cei pasionați de mister și istorie. În acest weekend, de…
Educație
Mozart
Citeste mai mult

Primul festival în bijuteria de la Colina

Grupul clujean E-Infra va finanța evenimentele organizate pe parcursul acestui an universitar de către Academia Națională de Muzică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share