Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Conexiunea din Tureni la Autostrada Transilvania intră în dezbatere publică

Bechtel a plecat lăsând Cluj-Napoca fără conexiune la A3 | Foto: Digi 24

O dezbatere publică privind emiterea acordului de mediu pentru conexiunea dintre Autostrada Transilvania A3 (zona Turda) și Drumul Național 1 (zona Tureni) va fi organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii din România.   

Raportul privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată pentru proiectul de construire a drumului expre pentru realizarea conexiunii dintre A3 și DN 1 în Tureni a fost depus. Tipul deciziei posibile luate de Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Cluj poate fi emiterea sau respingerea solicitării de emitere a acordului de mediu.

Raportul privind impactul asupra mediului, poate fi consultat la sediile APM Cluj și Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, dar și pe portalul instituției de mediu. Dezbaterea publică va avea loc la Primăria Tureni în 28 decembrie. Publicul interesat poate transmite în scris comentarii, opinii, observații privind documentele menționate la sediul APM Cluj până la data dezbaterii.

Asociația Pro Infrastructură (API) a solicitat instituțiilor de mediu să reducă durata studiului de observare a faunei de pe traseul care urmează să unească DN1 cu A3. “În 2009, Bechtel a dat în trafic o parte din A3 fără acces între capetele situate la 40 km depărtare. API a susținut în trecut această procedură de mediu acolo unde infrastructura traversează păduri sau arii protejate, aici însă ne exprimăm dezacordul față de excesul de zel care întârzie un proiect cu o reală valoare pentru sănătatea oamenilor.

Turda nu va mai respira noxele vehiculelor în tranzit, Clujul și Turda primesc acces mai bun la rețeaua de autostrăzi, iar satele din Tureni câștigă pe toate planurile. Uneori proiectele mai mici de infrastructură au un efect la fel de mare precum loturile de autostradă. Cerem Ministerului Mediului să dea dovadă de rațiune când decide asupra studierii impactului asupra faunei în terenuri exclusiv agricole, deci puternic antropizate”, potrivit API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
38
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cercetătorii clujeni: inflația se domolește anul viitor

Articolul următor

Crăciunul și Revelionul la cabane și hoteluri, afectate de pandemie

Citește și:
Citeste mai mult

Ryanair reia zborurile Oradea – Londra

Ryanair va relua zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie. Pe platforma companiei, biletele…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
38
Share