Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Consiliul Județean Timiș a aflat ce bani sunt necesari pentru finalizarea extinderii principalului drum care leagă Timișoara de Autostrada A1

Consilierii județeni timișeni au votat la plenul de miercuri, aprobarea proiectului tehnic actualizat pentru extinderea drumului județean de legătură dintre Timișoara și nodul A1 de la Giarmata. O societate de specialitate a analizat starea șantierului de extindere la patru benzi a DJ 691 și a prezentat CJT situația în care sunt lucrările, ce s-a realizat, ce mai e de realizat și cât va costa terminarea lucrărilor.

Consiliul Județean Timiș, care administrează șoseaua și se ocupă de extindere, prin intermediul unui proiect european, a aflat cum stă cu ceea ce a lăsat în urmă firma cu care a reziliat contractul inițial, dar, mai ales, câți bani mai trebuie cheltuiți ca lucrarea să fie dusă la final. Doar pentru o porțiune din traseu, cea dintre localitățile periurbane Dumbrăvița și Giarmata/nod A1 81,2 milioane de lei, cu TVA!

Proiectul inițial a fost semnat cu societatea Tehnocer, și urma să fie implementat de Consiliul Judeţean Timiş în parteneriat cu Primăria Dumbrăvița și Primăria Timișoara. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în luna septembrie 2020. Prin proiect este prevăzută lărgirea șoselei la patru benzi de circulație și modernizarea șoselei, fiind urmărită reabilitarea a 10,25 kilometri de drum județean modernizat şi ranforsarea structurii de transport rutier existente.

Lucrările au început la tronsonul doi, adică cea de la ieșirea din Dumbrăvița și în zona Giarmata, până la autostradă.

Valoarea totală a proiectului era atunci de 80,3 milioane lei, din care 66,4 milioane lei reprezintă buget nerambursabil, din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR) și de la Bugetul de Stat, prin Regio – Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020. Data de finalizare a investiției era, conform contractului de finanțare, 30 septembrie 2022.

Între timp contractul cu Tehnocer a fost reziliat, societatea nu și-a făcut treaba și nici nu a mai putut oferi o poliță de asigurare a lucrări, după ce City Insurance, unde cea existentă era semnată, a dat faliment.

Consiliul Județean Timiș a fost nevoit să angajeze o firmă de specialitate să verifice ceea ce s-a făcut, cum au fost efectuate lucrările și care stadiul actual al celor executate deja. Concluziile trase nu au fost deloc fericite.

Valoarea contractului crește semnificativ, starea lucrărilor efectuate e una proastă

După cum era de așteptat, situația de pe teren nu e deloc una fericită. Pentru a se putea lucra, drumul a fost împărțit pe două tronsoane, unul de la ieșirea din Timișoara până la ieșirea din Dumbrăvița, respectiv cea de a doua între ieșirea din Dumbrăvița și intrarea pe A1, la nodul de la Giarmata.

Din analiza efectuată s-a ajuns la concluzia că suma necesară pentru finalizarea celui de al doilea tronson este de 68,2 milioane de lei, respectiv 81,2 milioane cu TVA.

În urma analizei realizate de societatea de consultanță care a verificat lucrările existente pe teren s-a descoperit pe teren că sunt probleme grave cu lucrările deja efectuate. În cea mai mare parte se văd deja efectele părăsirii șantierului: suprafețe plombate, burdușiri, făgașe, suprafața portantă afectată, nerespectarea înclinației și probleme cu scurgerea apei dinspre exterior spre interior, tasări. Pe prima parte a tronsonului reabilitat, cel de la ieșirea din Dumbrăvița, la benzinăria Socar și până la sensul giratoriu de la intersecția cu Centura Timișoarei, structura de rezistență a fost integral realizată (două benzi), dar și această structură are probleme și va trebui refăcută în unele părți.

Problemele mari sunt pe cea de a doua porțiune, cea de la ultimul sens giratoriu și urcarea pe autostradă. Aici s-a lucrat la extinderea postamentului pe care se va extinde drumul la două benzi, dar sunt foarte multe probleme. Sunt porțiuni unde nu au fost făcute casetele pentru susținerea straturilor rutiere, balastul a fost contaminat de numeroase alte materiale, inclusiv asfalt de la lucrările de reparații executate la carosabilul deja existent, suprafața de rulare existentă în prezent este într-o stare proastă, sunt gropi și reparații, în unele zone balastul nu a fost compactat, majoritatea casetelor nu au planeitatea corespunzătoare și panta de curgere a apei dinspre interior spre exterior nu e respectată. Într-un cuvânt, sunt mari probleme, iar timpul în care nu s-a lucrat și-a arătat influența.

Firma care va prelua lucrările va avea de lucrat sănătos pentru a putea duce la bun sfârșit lucrarea

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Faptele bune și oamenii din spatele lor vor fi premiați la Gala Comunității Bihorene

Articolul următor

Clădirea de birouri UBC 3 din cadrul Iulius Town Timișoara devine casă pentru 270 de angajați ai ZF R&D Tech Center România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share