Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Granzii autostrăzilor din România: UMB, WeBuild și Mapa – Cengiz

Acestea sunt UMB (România), WeBuild (Italia), Mapa-Cengiz (Turcia).

Trei antreprenori generali execută aproape 70% dintre autostrăzile din țara noastră.

Aceștia sunt UMB (România), WeBuild (Italia), Mapa – Cengiz (Turcia). Asociația Pro Infrastructură (API) a prezentat monitorizarea sa independentă a tuturor proiectelor de autostradă din țară aflate în procedură de achiziție publică.

“Sunt 18 segmente de pe patru autostrăzi (A0, A3, A7 și A13), puțin peste 444 km, cu o valoare estimată de 6,54 miliarde euro. Unele merg neașteptat de bine (A7, unde UMB a ofertat extrem de agresiv și a speriat competitorii). Altele își continuă epopeile halucinante începute acum mai bine de 3 ani (A0 Nord).

Cei 444 în licitație se adaugă celor 451 km de autostradă și drum expres care au contracte de lucrări semnate în acest moment. Împreună sunt 895 km care pot fi livrați în următorii 10 ani, într-un scenariu realist-optimist, inclusiv secțiunile teribile de pe A1 Sibiu – Pitești (69 km, prin creierii munților) și A3 Poarta Sălajului – Nușfalău (include Tunelul Meseș, lung de aproape 3 km).

O medie de 90 km inaugurați pe an este dublul vitezei medii a ultimilor cinci ani, dar este un obiectiv care poate fi atins și trebuie asumat de toți miniștrii transporturilor și de către responsabilii CNAIR. Vom încheia anul 2022 cu 994 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare.

Pentru o rețea decentă (chiar dacă nu completă), mai avem nevoie de 2.000 km. În următorii 10 ani trebuie și putem construi măcar 900 km, chiar dacă ținem cont de bâlbele și poticnelile legendare ale autorităților, provocările tehnice și riscurile la trecerile Carpaților, lălăiala și lenea unor antreprenori generali, conform API.

Încă 2.000 km pentru o infrastructură completă

Organizația de infrastructură a monitorizat lucrări construite de 11 antreprenori generali (asocieri). “Avem 941 km de autostradă și 39 km de drum expres în exploatare. Dacă-i adăugăm pe cei 13 km din A1 Sibiu-Boița care vor fi probabil inaugurați până pe 20 decembrie, ne apropiem la “mustață” de borna 1.000, cu 994 km.

Mai avem nevoie de încă 2.000 km pentru o rețea rutieră de mare viteză și siguranță (cât de cât) completă. Din cei 2.000 km rămași, avem acum contracte de lucrări pe 451 km cu o valoare actualizată de 5,9 miliarde euro. Cel mai costisitor proiect este lotul 3 Sibiu – Pitești (37 km, 1,08 miliarde), urmat de vecinul de la nord (31 km, 863 milioane).

Liderul în acest clasament este grupul UMB (169 km, cu 1,74 miliarde euro), urmat de WeBuild (68 km, cu 1,43 miliarde) și Mapa – Cengiz (31 km, cu 863 milioane) care își împart 69% din valoarea totală a proiectelor”, potrivit API.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Acord de cooperare în domeniul energiei între România și Ungaria

Articolul următor

Edilul Clujului vrea să convingă olandezii să ne lase în Schengen

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share