Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum va arăta primul Park & Ride al Clujului

Proiectul Park & Ride prevede amenajarea unei platforme pentru parcare în zona aeroportului, cu 863 de locuri de parcare (37 pentru persoanele cu dizabilități, 30 pentru autovehicule electrice și hibride, 788 locuri pentru autovehicule, 8 peroane pentru autobuze), accese auto și pietonale, o stație de bike sharing.

Municipalitatea clujeană a relansat licitația pentru execuția lucrărilor la park and ride-ul de la aeroport, obiectiv cedat de administrația județeană.

Proiectul Park & Ride prevede amenajarea unei platforme pentru parcare în zona aeroportului, cu 863 de locuri de parcare (37 pentru persoanele cu dizabilități, 30 pentru autovehicule electrice și hibride, 788 locuri pentru autovehicule, 8 peroane pentru autobuze), accese auto și pietonale, o stație de bike sharing.

De asemenea, va fi amenajat un terminal tip autogară, care va cuprinde o clădire terminal cu copertină, o copertină autocare și o piațetă publică. Termenul de depunere a ofertelor este 27 martie. Valoarea contractului se ridică la 62,9 de milioane de lei. Durata de execuție a lucrărilor a fost stabilită la un an fizic.

În 2021, forul județean aproba trecerea unui teren situat pe str. Traian Vuia nr. 149-151, din domeniul public al județului în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca, în vederea realizării obiectivului de investiții. Inițiatorii demersului preconizau că interconectarea acestor facilități va reduce traficul în întreaga zona estică a municipiului, în special pe ruta str. A. Vlaicu – Piața Mărăști.

Ei spuneau că Park & Ride va determina o scădere a presiunii pe locurile de parcare existente în municipiu și o reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi a celorlalte emisii poluante generate de traficul rutier.

Proiect abandonat de județ din lipsă de fonduri

„Proiectul le va permite șoferilor care vin din direcția Dej – Gherla să îşi parcheze aici autovehiculele și să folosească transportul în comun pentru a ajunge în zona centrală a municipiului”. Prin intermediul acestei facilități administrația județeană susținea descurajarea transportului cu autoturismul personal şi orientarea către moduri sustenabile de transport (public, mersul cu bicicleta sau pe jos).

“Utilizarea parcării de mari dimensiuni de către cetățenii care ajung în zona metropolitană va determina o scădere a deplasărilor în zona centrală cu autoturismul şi folosirea sistemului de transport public”. În 2020 forul județean iniția o licitație privind achiziționarea execuției lucrărilor de construcții, estimate atunci la 11 milioane de euro, care trebuiau să se concretizeze în un an și jumătate.

Șase asocieri sau companii s-au înscris, liderii lor fiind Diferit, TCI, Electrogrup, Concelex, MIS Grup și Nord Conforest. Ulterior, instituția anunța suspendarea proiectului, din cauza scăderii bugetului anual județean cu 20%.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Heavy Duty Champion HD-EFB

Rombat alocă 10 milioane euro pentru linii de producție și parcuri fotovoltaice

Articolul următor

S-a lansat licitația pentru dotări la Parcul Științific și Tehnologic din Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share