Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Sălajul a pierdut 40% din turiști. “Avem nevoie de un brand de județ”

O propunere venită la nivel județean vizează crearea unui organism care să ia măsuri în funcție de datele actualizate din turism.  

O propunere venită la nivel județean vizează crearea unui organism care să ia măsuri în funcție de datele actualizate din turism.

“Am cerut Consiliului Județean (CJ) Sălaj raportul pe 2022 privind monitorizarea pașilor privind implementarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Durabilă a Județului 2021-2027. Obiectivele strategice sunt dezvoltarea unei economii durabile și diversificate, dezvoltarea sectorului turistic – concret, dublarea numărului de turiști până în 2027.

Valoarea țintă este de 92.976 turiști în 2027. Din păcate, din 2019, numărul de turiști a scăzut în județ de la 46.488 la 17.766 în 2022 (scădere de aproape 40%). Practic în 2021 am ajuns la numărul de turiști care vizitau Sălajul în 2011.

Pentru a ajunge la numărul de turiști propus, creșterea medie anuală trebuie sa fie de 11.000. Sigur, scăderea numărului de turiști a fost influențată și de contextul pandemiei”, a constatat consilierul județean Nicolae Olar.

Bătaie mare pe turiști între județele Ardealului

“Cei care conduc județul trebuie să înțeleagă că, după această pandemie, bătălia pentru ,,recuperarea” turiștilor va fi mult mai acerbă. Vor câștiga județele care vor ști ce și cum să facă să atragă turiștii.

Cele care vor înțelege că cererea turistică se schimbă, care vor ști cum trebuie să se adapteze și ce strategii este bine să fie adoptate pentru  transformarea acestor provocări în oportunități. Altfel, obiectivul nu va fi atins, iar ceea ce ne dorim cu toți, să punem Sălajul pe harta turistică din țară noastră, nu se va întâmpla prea curând.

Atât timp cât turismul nu va fi monitorizat din punctul de vedere al performanțelor, nu vom putea atinge cele propuse. Este un principiu aplicabil în orice domeniu: pentru a ajunge unde îți dorești, trebuie sa ști în orice moment unde te afli.

Un organism care să analizeze periodic datele din turism și performanțele dar și să vină cu reglajele necesare este imperios necesar. În plus, așa cum am mai spus, Sălajul are nevoie de un brand al județului (așa cum au alte județe) care să fie promovat și care să aducă turiști”, sugerează oficialul sălăjean.

Acesta consideră că un alt obiectiv legat de turism este o identitate județeană coerentă care integrează tradițiile și valorile locale. Olar sugerează crearea, în acest an, a unui organism responsabil cu monitorizarea performanțelor turismului în județ, dar și realizarea unei strategii de marketing local, dezvoltarea și promovarea unui brand județean până în 2024.

Șeful județului vrea un turism dezvoltat

“Am convingerea că valorificând în mod eficient atuurile județului nostru, putem accelera ritmul de creștere economică, spori atractivitatea ca destinație turistică și îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor. Sălajul are toate premisele pentru a deveni o zonă cu economie diversificată și performantă, cu un mediu antreprenorial dinamic și turism dezvoltat”, spunea Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele Consiliului Județean Sălaj.

Pentru perioada 2021-2027, administrația județeană și-a propus să implementeze 45 de proiecte în sănătate, infrastructură, turism, dezvoltare urbană și rurală.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cartierul Nufărul I din Oradea se va încălzi cu energie geotermală

Articolul următor

Drumul care va lega Autostrada M4 din Ungaria cu DX Arad – Oradea va avea 50 km

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share