Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Centrală fotovoltaică pe Decathlon Ploiești, instalată de Datacor

Este vorba despre instalarea unei centrale fotovoltaice pentru magazinul Decathlon Ploiești.

Compania bistrițeană de soluții energetice a raportat finalizarea proiectului său din județul Prahova.

“Este vorba despre instalarea unei centrale fotovoltaice pentru magazinul Decathlon Ploiești. E o centrală fotovoltaică cu o putere instalată de 200 kWp, care va produce 247 MWh pe an. Efectul pozitiv asupra mediului este evitarea emisiei a 116 tone de carbon în fiecare an, dacă această energie ar fi fost produsă din combustibili fosili”, au explicat reprezentanții Datacor Green Energy (DGE).

Decathlon este o companie de producere și desfacere de articole sportive, aparate sportive și îmbrăcăminte din Franța prezentă în 45 țări cu 1.400 de magazine, fiind cel mai mare vânzător de produse sportive din lume.

Brandul este deținut de familia miliardarilor francezi Mulliez, care mai deține Auchan, Kiabi, Leroy Merlin. În România, Decathlon are o rețea de circa 30 de magazine și controlează producătorul de biciclete Madirom Prod Timișoara.

Datacor este furnizor regional de soluții integrate în domeniul energiei solare, comunicațiilor și infrastructurii. Acesta operează în segmentele office, retail și industrial și energia verde. Datacor SRL avea afaceri de 38 de milioane lei, cu un profit de 8,7 milioane, fiind deținută de Bogdan Bilegan (75%) și Cristian Bilegan (25%).

Datacor dispune de cinci puncte de lucru: Bistrița – sediul administrativ și logistic, București – sediu secundar și logistic, Cluj – punct de prezență și logistic, Iași, Timișoara – centre de service. Printre partenerii săi se numără Corning Optical Communications, Vertiv, Honeywell.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Cel mai mare tronson de pe teritoriul Sălajului al Autostrăzii Transilvania (A3) va fi materializat în șapte ani, în cel mai optimist scenariu.   Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prevăzut pentru tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău o durată de execuție de 78 de luni. Ofertele pentru lotul Meseș sunt așteptate până la finalul acestei luni, după care ar urma proiectarea și, mai ales, execuția. Prețul s-a dublat. În trei ani “Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum mai bine de doi ani, pe 18 noiembrie 2020, pentru o valoare (inițială) de 4,4 miliarde lei. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, cuprinzând cel mai lung tunel. Investiția bate pasul pe loc după mai multe ratări de licitații și de termene. Ultima dată, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră, a fost scos la licitație la început de februarie, contractul pentru cei 41 km (Tunelul Meseș - 3 km) fiind cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde de lei”, observă consilierul județean de sălăjean Nicolae Olar. “Ofertele pot fi depuse până la 26 aprilie. Să sperăm că, măcar acum autoritățile și-au făcut tema cum trebuie și în scurt timp vom avea un constructor desemnat. CNAIR a prevăzut pentru acest contract o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Ceea ce înseamnă că în cel mai optimist scenariu, dacă vom ști în câteva săptămâni constructorul, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău nu va fi gata mai repede anul 2031”, constată oficialul din Sălaj. Bode: porțiunea cu tunelul = 3 ani Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat, în februarie, anularea licitațiilor inițiale, cu reluarea lor, la subsecțiunile 3B3 Poarta Sălajului – Zalău (inclusiv tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și 3B4 Zalău – Nușfalău “în special din cauza creșterii prețurilor pe piața de profil”. Fostul ministru al transporturilor, Lucian Bode, recunoștea că porțiunea cu Tunelul Meseș va fi greu de edificat. “Cei 3 km din tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu Tunelul Meseș, reprezintă o lucrare foarte grea, pentru care execuția va necesita trei ani”. Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin Programul Operațional Transport. Președinții consiliilor județene din Regiunea Nord-Vest au trimis o scrisoare deschisă Guvernului României pentru a urgenta finalizarea A3. Ei solicită sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții din zonă, “proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”. Lotul spre Bihor, pe mâna turcilor "Constructorul Nurol este în continuare în cărți pentru borna de 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres în România. Am filmat cei 13 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău. Contractul cu turcii a avut termen de finalizare în februarie 2023, fiind semnat în 30 septembrie 2020, pe 6 luni proiectare și 18 execuție. Ordinul de începere a fost emis în 1 februarie 2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021. Oficialii CNAIR nu au anunțat dacă au acordat antreprenorului extensii de timp. Ceea ce interesează, în ultimă instanță, pe toată lumea e când se va deschide: în iunie, termen fezabil, însă doar dacă se duc la bun sfârșit procedurile birocratice și execuția propriu-zisă a soluției provizorii de conectare cu Drumul Național 19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău", constată Asociația Pro Infrastructură Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Autostrada pe sub Meseș, gata în 2031!

Articolul următor

5 to go se apropie de pragul de 500 de cafenele și a atins o notorietate de 72% la nivel național

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share