Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada pe sub Meseș, gata în 2031!

Cel mai mare tronson de pe teritoriul Sălajului al Autostrăzii Transilvania (A3) va fi materializat în șapte ani, în cel mai optimist scenariu.   Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prevăzut pentru tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău o durată de execuție de 78 de luni. Ofertele pentru lotul Meseș sunt așteptate până la finalul acestei luni, după care ar urma proiectarea și, mai ales, execuția. Prețul s-a dublat. În trei ani “Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum mai bine de doi ani, pe 18 noiembrie 2020, pentru o valoare (inițială) de 4,4 miliarde lei. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, cuprinzând cel mai lung tunel. Investiția bate pasul pe loc după mai multe ratări de licitații și de termene. Ultima dată, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră, a fost scos la licitație la început de februarie, contractul pentru cei 41 km (Tunelul Meseș - 3 km) fiind cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde de lei”, observă consilierul județean de sălăjean Nicolae Olar. “Ofertele pot fi depuse până la 26 aprilie. Să sperăm că, măcar acum autoritățile și-au făcut tema cum trebuie și în scurt timp vom avea un constructor desemnat. CNAIR a prevăzut pentru acest contract o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Ceea ce înseamnă că în cel mai optimist scenariu, dacă vom ști în câteva săptămâni constructorul, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău nu va fi gata mai repede anul 2031”, constată oficialul din Sălaj. Bode: porțiunea cu tunelul = 3 ani Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat, în februarie, anularea licitațiilor inițiale, cu reluarea lor, la subsecțiunile 3B3 Poarta Sălajului – Zalău (inclusiv tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și 3B4 Zalău – Nușfalău “în special din cauza creșterii prețurilor pe piața de profil”. Fostul ministru al transporturilor, Lucian Bode, recunoștea că porțiunea cu Tunelul Meseș va fi greu de edificat. “Cei 3 km din tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu Tunelul Meseș, reprezintă o lucrare foarte grea, pentru care execuția va necesita trei ani”. Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin Programul Operațional Transport. Președinții consiliilor județene din Regiunea Nord-Vest au trimis o scrisoare deschisă Guvernului României pentru a urgenta finalizarea A3. Ei solicită sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții din zonă, “proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”. Lotul spre Bihor, pe mâna turcilor "Constructorul Nurol este în continuare în cărți pentru borna de 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres în România. Am filmat cei 13 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău. Contractul cu turcii a avut termen de finalizare în februarie 2023, fiind semnat în 30 septembrie 2020, pe 6 luni proiectare și 18 execuție. Ordinul de începere a fost emis în 1 februarie 2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021. Oficialii CNAIR nu au anunțat dacă au acordat antreprenorului extensii de timp. Ceea ce interesează, în ultimă instanță, pe toată lumea e când se va deschide: în iunie, termen fezabil, însă doar dacă se duc la bun sfârșit procedurile birocratice și execuția propriu-zisă a soluției provizorii de conectare cu Drumul Național 19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău", constată Asociația Pro Infrastructură Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.
Autostrada Suplacu de Barcău – Nușfalău va avea continuare către Zalău | foto: Asociația Pro Infrastructură

Cel mai mare tronson de pe teritoriul Sălajului al Autostrăzii Transilvania (A3) va fi materializat în șapte ani, în cel mai optimist scenariu.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prevăzut pentru tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău o durată de execuție de 78 de luni. Ofertele pentru lotul care include Munții Meseș sunt așteptate până la finalul acestei luni, procedură urmată de proiectare și, mai ales, de execuție.

Prețul s-a dublat. În trei ani

“Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum mai bine de doi ani, pe 18 noiembrie 2020, pentru o valoare (inițială) de 4,4 miliarde lei. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, cuprinzând cel mai lung tunel. Investiția bate pasul pe loc după mai multe ratări de licitații și de termene.

Ultima dată, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră, a fost scos la licitație la început de februarie, contractul pentru cei 41 km (Tunelul Meseș – 3 km) fiind cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde de lei”, observă consilierul județean sălăjean Nicolae Olar.

“Ofertele pot fi depuse până la 26 aprilie. Să sperăm că, măcar acum autoritățile și-au făcut tema cum trebuie și în scurt timp vom avea un constructor desemnat. CNAIR a prevăzut pentru acest contract o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate.

Ceea ce înseamnă că în cel mai optimist scenariu, dacă vom ști în câteva săptămâni constructorul, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău nu va fi gata mai repede de anul 2031”, constată oficialul din Sălaj.

Bode: porțiunea cu tunelul = 3 ani

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat, în februarie, anularea licitațiilor inițiale, cu reluarea lor, la subsecțiunile 3B3 Poarta Sălajului – Zalău (inclusiv tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și 3B4 Zalău – Nușfalău “în special din cauza creșterii prețurilor pe piața de profil”.

Fostul ministru al transporturilor, Lucian Bode, recunoștea că porțiunea cu Tunelul Meseș va fi greu de edificat. “Cei 3 km din tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu Tunelul Meseș, reprezintă o lucrare foarte grea, pentru care execuția va necesita trei ani”.

Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin Programul Operațional Transport. Președinții consiliilor județene din Regiunea Nord-Vest au trimis o scrisoare deschisă Guvernului României pentru a urgenta finalizarea A3.

Ei solicită sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții din zonă, “proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”.

Lotul spre Bihor, pe mâna turcilor

“Constructorul Nurol este în continuare în cărți pentru borna de 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres în România. Am filmat cei 13 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău. Contractul cu turcii a avut termen de finalizare în februarie 2023, fiind semnat în 30 septembrie 2020, pe 6 luni proiectare și 18 execuție. Ordinul de începere a fost emis în 1 februarie 2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021.
Oficialii CNAIR nu au anunțat dacă au acordat antreprenorului extensii de timp. Ceea ce interesează, în ultimă instanță, pe toată lumea e când se va deschide: în iunie, termen fezabil, însă doar dacă se duc la bun sfârșit procedurile birocratice și execuția propriu-zisă a soluției provizorii de conectare cu Drumul Național 19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău”, constată Asociația Pro Infrastructură

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, a vizitat Parcul Științific și Tehnologic

Articolul următor
Este vorba despre instalarea unei centrale fotovoltaice pentru magazinul Decathlon Ploiești.

Centrală fotovoltaică pe Decathlon Ploiești, instalată de Datacor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share