Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, a vizitat Parcul Științific și Tehnologic

Aflat într-o vizită de lucru în județul Bihor, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, a fost joi, 20 aprilie, pe șantierul Parcului Științific și Tehnologic din Oradea.

Aceasta a fost susținut o conferință de presă alături de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, vicepreședintele Mircea Mălan și reprezentantul firmei de construcții, Călin Roman.

„Rețeta creșterii economice este creșterea productivității și, ca să creștem productivitatea, trebuie să investim în cercetare, dezvoltare și inovare. Noi ne bucurăm că anul acesta bugetul cercetării a crescut cu 70% față de bugetul de anul trecut, dar e foarte important ca aceste fonduri să fie direcționate către cercetarea cu transfer în economia reală. Acesta este scopul acestui Parc Științific și Tehnologic, acesta este scopul viitoarelor parcuri de specializare inteligentă care se vor finanța din fonduri europene și aceasta este direcția pe care o avem ca Guvern al României, să susținem cercetarea care face transfer în economia reală”, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

 

Realizat cu fonduri europene

Parcul Științific și Tehnologic din Oradea este un proiect al Consiliului Județean Bihor realizat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020. În cadrul Parcului vor fi oferite servicii de transfer tehnologic în următoarele domenii: eco-nano-tehnologii și materiale avansate, tehnologii informaționale și de comunicații, spațiu și securitate, sănătate, bioeconomie, energie, mediu și schimbări climatice.

„Ca bază de construcție, structura este realizată în proporție de 100%, la partea de acoperiș este realizată șarpanta în proporție de 90%, iar închiderile perimetrale în proporție de 80%. Momentan lucrăm la partea de instalații electrice, sanitare, ultimele finisaje în zona amfiteatrului. Lucrările merg conform graficului, avem progres fizic de 45%”, a precizat Călin Roman, directorul Erbașu Transilvania.

„Pentru județul Bihor și pentru Municipiul Oradea este foarte important să creăm condiții pentru dezvoltare economică. Asta înseamnă că avem nevoie de o economie mai complexă, competitivă, cu o productivitate mai mare și care să ofere salarii mai mari oamenilor. Ce face Consiliul Județean prin acest proiect este să creăm o infrastructură în care să se întâlnească nevoile companiilor de a-și îmbunătăți procesele de producție cu capacitatea Universității de a furniza servicii care să fie apoi valorificate de companii. Acest lucru se poate face dacă vom continua cu investițiile, dacă Universitatea va face un parteneriat cu mediul economic pentru ca să facem transfer tehnologic”, a subliniat Ilie Bolojan.

 

Structură

Parcul Științific și Tehnologic va avea un regim de înălțime P+2E și o suprafață desfășurată de 5.417,78 mp. Acesta va cuprinde laboratoare de cercetare și prototipare, laboratoare de cercetare în inteligență artificială și laboratoare de tip Open Lab și Makers Eco-System. La primul etaj va fi construită și o sală de conferințe cu o capacitate de 300 de persoane. La exterior va fi amenajată o parcare de 63 de locuri și va fi instalat un rastel pentru biciclete.

Lucrările sunt executate de S.C. CONSTRUCȚII ERBAȘU S.A., în calitate de lider, și S.C. ABED NEGO COM. Valoarea totală a investiției este 39.768.307,19 lei, TVA inclus.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

104 ani de administrație românească în Oradea

Articolul următor
Cel mai mare tronson de pe teritoriul Sălajului al Autostrăzii Transilvania (A3) va fi materializat în șapte ani, în cel mai optimist scenariu.   Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prevăzut pentru tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău o durată de execuție de 78 de luni. Ofertele pentru lotul Meseș sunt așteptate până la finalul acestei luni, după care ar urma proiectarea și, mai ales, execuția. Prețul s-a dublat. În trei ani “Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum mai bine de doi ani, pe 18 noiembrie 2020, pentru o valoare (inițială) de 4,4 miliarde lei. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, cuprinzând cel mai lung tunel. Investiția bate pasul pe loc după mai multe ratări de licitații și de termene. Ultima dată, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră, a fost scos la licitație la început de februarie, contractul pentru cei 41 km (Tunelul Meseș - 3 km) fiind cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde de lei”, observă consilierul județean de sălăjean Nicolae Olar. “Ofertele pot fi depuse până la 26 aprilie. Să sperăm că, măcar acum autoritățile și-au făcut tema cum trebuie și în scurt timp vom avea un constructor desemnat. CNAIR a prevăzut pentru acest contract o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Ceea ce înseamnă că în cel mai optimist scenariu, dacă vom ști în câteva săptămâni constructorul, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău nu va fi gata mai repede anul 2031”, constată oficialul din Sălaj. Bode: porțiunea cu tunelul = 3 ani Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat, în februarie, anularea licitațiilor inițiale, cu reluarea lor, la subsecțiunile 3B3 Poarta Sălajului – Zalău (inclusiv tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și 3B4 Zalău – Nușfalău “în special din cauza creșterii prețurilor pe piața de profil”. Fostul ministru al transporturilor, Lucian Bode, recunoștea că porțiunea cu Tunelul Meseș va fi greu de edificat. “Cei 3 km din tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cu Tunelul Meseș, reprezintă o lucrare foarte grea, pentru care execuția va necesita trei ani”. Finanțarea pentru acest contract, cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR, va fi asigurată prin Programul Operațional Transport. Președinții consiliilor județene din Regiunea Nord-Vest au trimis o scrisoare deschisă Guvernului României pentru a urgenta finalizarea A3. Ei solicită sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții din zonă, “proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”. Lotul spre Bihor, pe mâna turcilor "Constructorul Nurol este în continuare în cărți pentru borna de 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres în România. Am filmat cei 13 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău. Contractul cu turcii a avut termen de finalizare în februarie 2023, fiind semnat în 30 septembrie 2020, pe 6 luni proiectare și 18 execuție. Ordinul de începere a fost emis în 1 februarie 2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021. Oficialii CNAIR nu au anunțat dacă au acordat antreprenorului extensii de timp. Ceea ce interesează, în ultimă instanță, pe toată lumea e când se va deschide: în iunie, termen fezabil, însă doar dacă se duc la bun sfârșit procedurile birocratice și execuția propriu-zisă a soluției provizorii de conectare cu Drumul Național 19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău", constată Asociația Pro Infrastructură Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Autostrada pe sub Meseș, gata în 2031!

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share