Fermele Ecologice Silvania (FES) au susținut la Cluj o demonstrație de preparare a cărnii produse în sistem ecologic.
Producătorii din cooperativa agricolă FES au gătit, în incinta hipermarketului Auchan, din Iulius Mall Cluj, friptură și mici de vită, dar au organizat și o degustare de brânzeturi cu brandul propriu Silvania.Bio. 11 tipuri de produse de carmangerie din carne de vită bio de filieră fabricate de FES au fost admise recent în rețeaua de hipermarketuri Auchan România.
“Suntem un lanţ agroalimentar integrat, facem totul, de la producția de cereale până la produsul finit. Asta înseamnă că avem control asupra a tot ce producem și acordăm atenție fiecărei etape, de la furcă la furculiță, Fără compromisuri pe întregul lanț alimentar, fără pesticide în pământul cultivat de noi, fără aditivi și conservanți în produsele noastre”, conform reprezentanților FES.
De asemenea, lactatele sunt obținute provenit de la vaci hrănite natural, fără aditivi sau conservanți. FES își comercializează produsele la unitățile sale proprii din localitățile sălăjene Crișeni și Zalău, dar și în băcănii sau lanțuri de retail. Cea mai mare fermă ecologică din România înglobează 2.200 ha în sistem bio și un segment zootehnic cu 2.000 vaci de lapte.
Acceptă doar producători certificați
În această perioadă, Auchan derulează “Săptămâna filierelor de producători locali”, în cadrul programului “Cultivăm ce e mai bun în România”. Aceasta este dedicată producătorilor certificați cu care are încheiate parteneriate pe termen lung prin care aduce pe rafturi produse românești cu calitate controlată.
80 de filiere sunt dezvoltate alături de fermieri care cultivă fructe și legume sau cresc animale cu respect față de mediu, oameni și animale, în conformitate cu etica Auchan. Filierele sunt colaborări pe termen lung cu producătorii locali. Auchan își dorește astfel să pună la dispoziție produse cu trasabilitate controlată, de la sămânță până la raft, obținute “cu respect față de consumul de apă și de bunăstarea animalelor”.
Mizează pe producția din România
„Promovăm, în această perioadă, peste 40 de filiere permanente sau sezoniere, într-o zonă special dedicată din magazinele noastre. Prin programul de filiere ne dorim să aducem pe mesele românilor cât mai multe produse locale, gustoase, cu calitate controlată”, a spus Tiberiu Dănețiu, director de marketing al Auchan România.
Filierele aduc beneficii atât clienților, cât și fermierilor și producătorilor care dispun de o mai mare predictibilitate a cantităților de produse care vor fi livrate și au certitudinea unui profit sigur, contribuind la dezvoltarea economiei locale.
85% dintre produsele prezente la raft în magazinele Auchan provin de la furnizori din țară, atât pe segmentul alimentar, cât și nealimentar. Gama alimentară este formată 90% din produse de la companii din România. Dintre cele 1.200 de produse marca Auchan, peste 900 sunt realizate în țara noastră, cu producători locali.
Standuri speciale pentru produse românești organizează și lanțurile Kaufland – Vreau din România, Mega Image – Gusturi Româneşti, Lidl – Cămara Noastră, Carrefour – Drag de România sau Penny Market – Hanul Boieresc.