Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Șimleul își face legătură la autostradă

Am aprobat în ședința de Consiliu Local protocolul cu Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră pentru drumul ce va lega orașul nostru de A3, Brașov - Oradea, secțiunea Poarta Sălajului - Nușfalău.
Edilul șimleuan indicând pe hartă cele două trasee luate în considerare | Foto: Primăria Șimleu

Consilierii locali din orașul sălăjean s-au pus de acord cu șoseaua care va conecta orașul cu Autostrada Transilvania (A3).

“Am aprobat în ședința de Consiliu Local protocolul cu Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră pentru drumul ce va lega orașul nostru de A3, Brașov – Oradea, secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău.

O legătură foarte importantă pentru a ajunge rapid la autostradă și pentru ca orașul nostru să beneficieze de o ieșire pentru oricine va dori să vină la noi și mai ales pentru șimleuani. Sper ca documentația tehnică să fie finalizată cât mai repede”, a informat primarul din Șimleu Silvaniei, Cristian Lazăr.

Traficul greu, preluat din Sălaj și Satu Mare

El a detaliat cele două variante propuse. “Ca localizare, lucrăm pe două scenarii: varianta 1 (3,3 km), varianta 2 (3,2 km). Ambele pleacă de la intersecția Drumului Comunal 96 cu Drumul Județean 108F, direcția Măeriște (care duce în E 81 – Satu Mare) și se opresc în Drumul Național 1H, spre Nușfalău.

S-a ținut cont, de altfel, de curbele de nivel prezente în teren, pentru a evita construirea unui drum de legătură în pantă, mai ales că varianta urmărește, în principal, să deservească traficul greu. Traseul A3 sau punctele de urcare pe aceasta nu mai pot fi modificate sub nicio formă.

Ca să nu existe confuzii, aici nu e vorba despre un nod de urcare pe A3, ci de drum de legătură la aceasta. Se preia trafic din bazinul Șimleu și din zona Satu Mare. Drumul de legătură vizează nodul de urcare de la Nușfalău care va fi recepționat, cel mai probabil, în septembrie”.

Șansă pentru turismul din Ardeal

Unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, DN 1H, încă foarte puțin cunoscut turismului larg, dintre localitățile Nușfalău și Aleșd, se va întretăia cu A3.

Prima șosea de mare viteză din această zonă a țării, ce devine funcțională în septembrie, va avea ieșire, printr-un sens giratoriu, la importante obiective turistice din Bihor și Sălaj: Huta Slavia și Băile Boghiș. În august, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a verificat șantierele din Mureș, Cluj și Sălaj ale A3.

Descărcarea de la Marca, muncă suplimentară

Elicopterul l-a dus pe tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău, ridicat de turcii de la Nurol cu 384 milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată. “În 15 septembrie vom da în funcțiune acest lot de 13 km. Încă mai sunt lucrări de făcut la descărcarea de la Marca pentru a putea fi folosită întreaga bucată.

Antreprenorul s-a înscris în termenele prevăzute inițial. 1.000 km de autostradă și drum expres în România se vor atinge cu acest lot, însă este totuși prea puțin față de cât avem nevoie”, a concluzionat Grindeanu. Pentru că la capătul de la Suplacu (județul Bihor) încă nu există continuare la A3, descărcarea se va face în comuna Marca (Sălaj).

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Turcii dau năvală spre tunel

Pentru câștigarea contractului de proiectare și execuție a secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Nușfalău – Zalău (41 km), estimat la 7,4 miliarde lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA), din fonduri europene, s-au înscris șapte companii și asocieri. Alături de turcii de la Ictaș; Mapa; Makyol – Ozaltin; Nurol – Duygu; Tekfen – Dogus apar asocierile SA &PE Construct – Spedition UMB, Tehnostrade – Euro Asfalt (România – Bosnia) și Webuild (Italia). Proiectul cuprinde 65 de viaducte, poduri și pasaje (13 km), tunelul Meseș (2,9 km). Contractul are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni proiectarea și 60 de luni execuția). Aceasta înseamnă, pe hârtie, anul 2030!

Erbașu continuă spre Bihor

Antreprenorul Construcții Erbașu (România) a fost desemnat câștigător pentru Suplacu de Barcău – Chiribiș (26 km). Contractul de 884 milioane lei, fără TVA, finanțat prin fonduri UE, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile dacă nu vor fi depuse contestații. Va avea la dispoziție doi ani fizici (6 luni proiectarea și 18 luni execuția). Proiectul prevede 8 poduri, 8 pasaje, 3 viaducte. Secțiunea este parte din contractului pentru construirea A3 semnat în trecut cu constructorul american Bechtel, ulterior reziliat.
Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Ministrul investițiilor europene, Adrian Câciu, președintele Consiliului Județean (CJ) Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan și directorul executiv al Agenției de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Municipale în județul Bistrița-Năsăud, Cristian Niculae au semnat contractul de finanțare.

Bistrița primește 10 milioane de euro ca să selecteze gunoiul

Articolul următor
Life Is Hard (LIH) a înregistrat în primul semestru din 2023, la nivel consolidat, o cifră de afaceri de 19,9 milioane lei, în creștere cu 19% față de S1 2022 și un rezultat net de 3,7 milioane, în urcare cu 106%, potrivit raportului companiei.

Profit dublu pentru Life Is Hard în prima jumătate a anului

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share