Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Geodata Services: “Primarii încep să fie receptivi la digitalizare”

CEO-ul Geodata Services a făcut, în cadrul emisiunii Imperiul Leilor – Interviuri cu businessuri inteligente, o radiografie a situației existente în domeniul urbanism la administrațiile locale și naționale instituțiile din România, indicând și soluții și tehnologii care pot fi aplicate.   

Daniela Stoicescu, cofondator al companiei, a vorbit despre necesitatea convingerii instituțiilor publice de nevoia de date spațiale și sisteme de informații geografice.

CEO-ul Geodata Services a făcut, în cadrul emisiunii Imperiul Leilor – Interviuri cu businessuri inteligente, o radiografie a situației existente în domeniul urbanism la administrațiile locale și naționale din România, indicând și soluții și tehnologii care pot fi aplicate.

  • Domeniul nostru se află între dezvoltare IT și inginerie. Noi facem urbanism, proiectare, partea de cadastru, dar și soluții geospațiale care se adresează în primul rând instituțiilor publice: primării, consilii județene sau ministere. Aplicativitatea este foarte mare, de la infrastructură la planuri urbanistice pe care le digitalizăm și optimizăm practic procesele de business care decurg din aceste date.
  • Dacă tu vrei să îți construiești o casă, te adresezi primăriei care trebuie să îți emită un certificat de urbanism. Dacă aceasta are de la noi date de precizie, se va uita pe amplasamentul unde vrei să construiești, va vedea dacă este ceva acolo, planul urbanistic general (PUG) sau planurile zonale (PUZ) pentru a-ți scoate toate reglementările atunci când pui în practică construcția, o proiectezi. Dacă până acum demersul era făcut integral prin documentare fizică, cercetând arhiva, planșe, PUG-uri, PUZ-uri, acum toate acestea, având datele digitalizate, se întâmplă în 15 secunde. Depui cererea digital, primăria o procesează tot digital, iar de la un răspuns care înainte poate venea în 30 de zile, cum spune legea, în prezent îl poți avea în 2-3 zile.
  • Există încă un deficit foarte mare în piață în acest sector pentru că procesul de digitalizare a datelor a început în România destul de recent față de restul Europei. Vorbim despre un efort deosebit pe care îl facem și noi, și beneficiarul final deoarece trebuie preluat și digitalizat tot ceea ce înseamnă arhive vechi.
  • Toate orașele mari au, în principiu, un set de date digitalizate. Mai departe urmează digitalizarea proceselor. Încă există spațiu public de optimizare.
  • Noi venim din domeniul IT, am descoperit această oportunitate și încet, încet am început să facem primele recoltări din teren (fotogrametrie) la nivelul orașelor, zboruri cu drone. Treptat am concretizat acele soluții IT necesare care să fie simple, nu complicate, ca să devină ușor de utilizat de personalul care lucrează în instituțiile publice.
  • Nu a fost nevoie să convingem administrațiile, au văzut care este impactul și cât îi ajută. Mai degrabă aveau nevoie de finanțare, dar acum există multe linii pe care le pot accesa. Constatăm cu mare bucurie că sunt foarte mulți primari, conducători de administrații publice care lucrează cu aceste instrumente, lideri care cu adevărat dezvoltă instituția.
  • Noi suntem 26 de oameni în echipă, împărțiți în mai multe divizii: urbanism, topometrie și cadastru, IT. Există o echipă care face munca de teren – piloți autorizați. Nu oricine și nu în orice condiții se poate pilota o dronă în România.
  • Nu te poți baza, în sectorul nostru, pe o anumită tehnologie, ci pe o sinergie de pe care trebuie să o creezi: folosim dronele în teren, alte softuri să vectorizăm, să digitalizăm elementele din teren, alte softuri ca să expunem totul într-o manieră 3D. Nu e o singură tehnologie care să îți genereze un succes garantat.
  • Sunt încă multe de făcut în acest domeniu. În continuare o documentație se ștampilează și se semnează de mână. O să ajungem, în câțiva ani, în situația în care aceste lucruri se vor digitaliza. Nu doar produsul în sine, ci întreg procesul.
  • Ca antreprenori, noi am apelat de la fonduri UE pentru a accesa tehnologii de ultimă oră până la finanțarea unui cash flow coerent pentru afacerea noastră, caz în care am colaborat foarte bine cu banca. Recomand tuturor antreprenorilor să fie foarte transparenți, să clădească o relație de încredere cu banca pentru că pot fi ajutați în momentele critice.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Compania brașoveană de investiții Transilvania Investments a încheiat primele nouă luni ale acestui an cu un profit net cu 176% mai mare decât cel înregistrat în trimestrul III al anului 2022. 

Profit mai mare pentru Transilvania Investments. Proiecte majore: Aqua Park Venus și Mercure Center

Articolul următor

Se face Drumul Expres Satu Mare – Oar

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share