Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Turismul de business în 2024: orașele din Ardeal și Banat urcă în topul destinațiilor

Organizarea evenimentelor pentru companii în România a înregistrat o creștere de 37% în 2023, iar interesul pentru astfel de activități se va menţine ridicat în anul viitor, atestă un studiu al agenției Eximtur Cluj.
Statutul din acest an de Capitală Culturală Europeană a amplificat interesul pentru Timișoara | Foto: TCCE

Cresc solicitările pentru vizitarea orașelor Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu sau Timișoara.

Organizarea evenimentelor pentru companii în România a înregistrat o creștere de 37% în 2023, iar interesul pentru astfel de activități se va menţine ridicat în anul viitor, atestă un studiu al agenției clujene Eximtur.

“Cererile pentru Litoralul Mării Negre și stațiunile balneare vor predomina în preferințele clienților pentru vacanțe în România. Solicitările clienților se vor orienta către unități hoteliere ce oferă servicii all-inclusive, asigurând astfel confort și o gestionare mai predictibilă a bugetului de călătorie.

Stațiunile balneare tradiționale și unitățile dotate cu spa din întreaga țară vor fi căutate în special pentru tratament, prevenție și relaxare. Anticipăm o creștere a solicitărilor pentru trasee turistice și vizitarea orașelor turistice consacrate, precum Timișoara, Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu și Iași”, potrivit Eximtur.

Top extern: business – Germania, leisure – Turcia

“Destinațiile externe specifice călătoriilor business, cum ar fi Germania sau Marea Britanie, vor rămâne de interes pentru clienţii corporate. Pentru călătoriile cu scop de vacanță, Turcia se va menține în topul vânzărilor, dar cele mai semnificative creșteri se vor înregistra pentru Grecia, Spania, Cipru și Italia.

Se vor solicita pachetele charter către destinații calde, în special pentru vacanțe la mare, precum și pentru hotelurile care oferă servicii all-inclusive. Din toamna anului 2022, am observat un interes în creștere din partea companiilor pentru călătorii de business, atât în țară, cât și către destinații externe.

2023 a marcat ȋn mod evident reluarea activităților de business travel, iar pe viitor anticipăm o creștere constantă a diviziei noastre de business. Observăm o creștere susținută a vânzărilor pentru vacanțe în România și a pachetelor charter către destinații externe. România rămâne o destinație căutată datorită diversității sale, investițiilor constante în unitățile de cazare și infrastructură, proximității față de casă.

Programul deosebit de ofertant de chartere externe cu plecare din Romȃnia, care ȋnsumează 113 destinaţii externe cu plecări din toate aeroporturile importante, va susţine o creştere de cel puţin 10% a călătoriilor de acest tip ȋn anul care urmează”, a declarat Lucia Morariu, preşedintele Eximtur.

Nr. 1 între stațiuni: Băile Felix

Compania de călătorii va încheia 2023 cu vânzări de 48 milioane €, în creştere cu 20% faţă de anul precedent. Călătoriile de tip leisure au generat 63% din vânzări (+20%), cele de afaceri, 36% (+24%). Destinațiile din România au reprezentat 50% din vânzări (+23%), destinațiile externe şi vânzările de bilete de avion, câte 25%. Vânzările pentru stațiunile de pe litoral au urcat cu 14%, restul cu 29%.

Valoarea medie a unui sejur a fost de 246 euro/persoană. Cele mai căutate 10 destinații în România au fost Băile Felix, Mamaia, Eforie Nord, Băile Herculane, Călimănești Căciulata, Olimp, Venus, Sovata, Saturn și Cap Aurora.

Destinațiile care au înregistrat o creștere semnificativă față de 2022 includ Eforie Sud (560%), orașele Timișoara, Cluj-Napoca, Sibiu, Brașov, Oradea, Constanța (244%), Slănic Moldova (208%), Băile Olănești (177%), Păltiniș (177%), Bușteni (166%), Băile Herculane (159%), Vatra Dornei (154%).

Canada, solicitată pentru evenimente de firmă

Vânzările pentru destinațiile externe au înregistrat o creștere de 14%. Valoarea medie a unui sejur extern a fost de 635 euro/persoană. Turcia s-a clasat pe primul loc, cu 25% din vânzări (sejur mediu de 800 euro). Grecia a ocupat locul doi (21% din vânzările externe, sejur mediu 680 euro).

Egiptul a avut o medie de 727 euro, Spania – 771 euro, Germania – 473 euro, Cipru – 749 euro, Bulgaria – 354 euro, Italia – 455 euro, Regatul Unit – 876 euro, Tunisia – 655 euro.

Cele mai dinamice destinații externe au fost Canada (1905% față de anul anterior, datorată organizării de evenimente corporate / business), Malta (426%), Cipru (346%), Spania (287%), Tunisia (259%), Regatul Unit (235%), Italia (209%), Emiratele Arabe Unite (175%), Olanda (172%), Germania (140%).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primăria Șelimbăr: Nu se măresc taxele și impozitele locale nici în 2024

Articolul următor

Winter Charity Fair, la Cluj-Napoca

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share