Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“Scoatem antreprenorii neserioși de autostrăzi de pe piața românească”

Am deschis traficului rutier lotul lipsă din secțiunea Târgu Mureș - Cluj a Autostrăzii Transilvaniei (A3), respectiv lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii, ce ne permite să circulăm de la Târgu Mureș la Cluj numai pe autostradă, pe 113 km.
Irinel Scrioșteanu, în una dintre descinderile sale pe șantierele drumurilor de mare viteză | Foto: MTI

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), a adresat avertismentul la inaugurarea autostrăzii dintre Cluj și Mureș.

“Am deschis traficului rutier lotul lipsă din secțiunea Târgu Mureș – Cluj a Autostrăzii Transilvaniei (A3), respectiv lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii, ce ne permite să circulăm de la Târgu Mureș la Cluj numai pe autostradă, pe 113 km.

Prin nodul rutier de la Turda, avem conexiune prin A10 cu A1, având astfel continuitate la nivel de autostradă spre Sibiu, dar și spre Deva. Pentru acest lot de autostradă a fost prevăzută construirea a 15,7 km lungime, două poduri, șapte pasaje, nod rutier la Chețani (km 21+890)”, a explicat oficialul MTI.

El a menționat că, pentru constructorii acestui lot, asocierea dintre companiile Strabag și Geiger Transilvania, deschiderea cu opt luni mai devreme decât termenul contractual reprezintă un record.

Al patrulea proiect finalizat mai devreme

“Pe de o parte, este proiectul de infrastructură majoră de transport deschis cel mai devreme, pe de altă parte, al treilea consecutiv pe care Strabag îl finalizează mai devreme, după pasajul Mogoșoaia de pe Centura București și secțiunea Ungheni – Târgu Mureș a A3.

Există și al patrulea proiect consecutiv, deschiderea drumului expres care leagă Centura Oradiei și A3. Valoarea contractului este de 420 milioane lei, fără taxa pe valoarea adăugată, iar sursa de finanțare a fost asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Este un nou avertisment pentru constructorii care nu sunt serioși pentru că reprezintă o procedură pe care o vom replica și pe alte șantiere, și anume reziliere – recontractare – finalizare de lucrare în termen sau înainte de termen cu alt constructor, cei reziliați fiind scoși de pe piața românească”.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Am finalizat dezvoltarea platformei informatice pentru prima unitate mobilă românească de nivel 1 din cadrul IGSU.

Holisun a furnizat o platformă informatică pentru situații de urgență

Articolul următor
M-am întâlnit la sediul DEER cu persoanele din conducerea acestei societăți pentru a discuta despre întreruperile de energie electrică care au afectat unele gospodării din localitatea Feleacu. 

DEER pregătește trei proiecte energetice în Feleacu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share