Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Șase asocieri vor să supervizeze lucrările la metroul clujean

La licitația inițiată pentru metrou de către Primăria Cluj-Napoca au trimis oferte șase asocieri, internaționale și românești.
Suma necesară construirii primului metrou de Cluj a fost estimată la peste 10 miliarde de lei

Contractul de consultanță pentru prima linie de metrou prevăzută la Cluj e estimat la 42 de milioane de euro.

La licitația inițiată pentru metrou de către Primăria Cluj-Napoca au trimis oferte șase asocieri, internaționale și românești.

Aceste asocieri sunt Venturo Investment (lider), Liv Engineering & Consulting, Tecnosistem; Hill International Bucharest (lider), Proiect Consulting; TPF Inginerie (lider), TPF Getinsa Euroestudios; Tecnic Consulting Engineering Romania (lider), Tumas Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitl; asocierea Systra (lider), Metrans; asocierea Modern Power Systems (lider), Altinok Consulting Engineering.

Este a patra licitație pentru serviciile de consultanță la lucrările de 2,1 miliarde de euro, prima având loc în octombrie 2023. Termenul din Sistemul Electronic de Achiziții Publice pentru evaluarea ofertelor și desemnarea câștigătorului este stabilit pentru 9 februarie.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a fost desemnată drept câștigătoare a licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații, automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică) la magistrala I de metrou Cluj.

Debutul lucrărilor, așteptat la 1 martie

Oferta câștigătoare a fost de 9,05 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Întregul traseu de metrou ușor include 19 stații subterane. Lucrările din prima etapă, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), trebuie finalizate până în august 2026.

În proiect era inclus și un tren metropolitan pe relația Baciu – Apahida – Bonțida. Metroul ar urma să fie funcțional în opt ani. Guvernul a aprobat despăgubiri de 283 milioane lei pentru proprietarii care vor fi expropriați.

Primarul Bogdan Pivariu a confirmat că lucrările vor începe dinspre comuna Florești, nu din cartierul clujean Sopor, cum era stabilit inițial. “Am avut mai multe întâlniri cu specialiștii executantului lucrărilor la metrou. După analize detaliate s-a luat decizia ca lucrările să înceapă în Florești, conectându-ne la primele cinci stații din acest sistem modern de transport în comun.

Vestea a fost confirmată în ședința Consiliului European al PNRR, unde s-a aprobat modificarea traseului, plecând de la solicitarea celor implicați. Lucrările ar trebui să înceapă la 1 martie”, a spus Pivariu.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
În Iulius Mall, unde brandurile afișează oferte irezistibile la articole vestimentare, încălțăminte, accesorii.

Winter Sale continuă la Iulius Mall

Articolul următor

2023 – anul provocărilor și contrastelor, dar cu investiții mai mari cu 74% la Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share