Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Anca Rarău: “Vom ajuta IMM-urile să-și facă echipe competente de marketing”

Strategiile competente de brand și marketing, dar și instruirea angajaților și colaboratorilor în acest sens sunt elemente care pot aduce un plus în afacerile și profiturile companiilor în 2024, afirmă fondatoarea Brandocracy.   
Consultantul clujean militează pentru specializarea în marketingul digital | Foto: Radu Pădurean

Strategiile corespunzătoare de brand și marketing, dar și instruirea angajaților și colaboratorilor în acest sens sunt elemente care pot aduce un plus în profiturile companiilor în 2024, afirmă fondatoarea Brandocracy.

Platforma de consultanță și marketing strategic fondată de Anca Rarău a lucrat, până în prezent, pentru 50 de branduri românești sau internaționale. Din portofoliul Brandocracy fac parte companii ca Bosch, Franklin Templeton, Heco Schrauben, Golden Tulip, Regina Maria, TeraPlast, Techsylvania, Fondul Proprietatea.

Identificarea și gestionarea adecvată a tipologiilor de clienți

“Am identificat în piață trei categorii. În primul rând, sunt cei cu obiective clare și înțelegere a beneficiilor pe care ți le aduce o strategie bună de brand, respectiv de marketing. Apoi, sunt cei care au obiective, dar nu știu ei exact cum îi putem noi ajuta – însă vor să afle, să înțeleagă, au deschiderea de a învăța.

În cele din urmă, există și o categorie care au auzit că e la modă și este în trend să-ți faci branding și strategie de marketing, dar nu prea au idee la ce le folosește și nici capacitatea ori interesul să înțeleagă. Or, pentru a putea să fii eficient în business, este nevoie să investești timp pentru înțelegerea și aplicarea principiilor de branding și marketing.

Provocarea majoră pentru noi este să identificăm rapid clienții din ultima categorie, pentru a nu ne risipi resursele. Dorim să ne concentrăm mai mult pe primele două tipologii de clienți, dispuși să colaboreze și să-și atingă obiectivele. Această abordare implică, așadar, un proces continuu de selecție și rafinare a clienților.

Este un proces de muncă în echipă, obiectivele de business ale clienților devin obiectivele noastre de proiect. Reușim tot mai bine, aș spune: cele mai recent semnate contracte – trei în ultima parte a anului trecut, respectiv unul, acum, la început de ianuarie 2024, au fost, spre bucuria noastră, cu clienți din prima categorie.

85% dintre discuțiile de business sunt cu antreprenori sau executivi deschiși către dezvoltare. Ne străduim să diminuăm acel 15% reprezentat de categoria a treia – și îl reducem, ca pondere în portofoliul nostru, prin educare sau chiar prin evitare, unde nu se poate altfel”.

Nevoie tot mai mare de specialiști în marketing

“Întâlnim o lipsă cronică de profesioniști în marketing, mai ales în companiile mici și mijlocii. De obicei, există un om care se ocupă cu “de toate”, iar printre alte sarcini ar trebui să facă strategie, coordonare și implementare. Asta nu e posibil.

Ca răspuns la această situație, am demarat, încă din 2018, un program de cursuri de marketing (de la bazele marketingului, până la concepte de strategie, plus o zonă dedicată specializării pe digital marketing).

Acum vom continua să intensificăm acest tip de training-uri, să oferim programe de consultanță pentru implementarea strategiilor și să construim ghiduri de recrutare personalizate, ajutând companiile să dezvolte echipe competente.

Luptăm pentru poziționarea corectă a departamentului, respectiv a funcțiunii de marketing, în companie. Marketing înseamnă business, așa că oamenii de marketing sunt și trebuie să fie un pilon important al dezvoltării afacerii”.

Implementarea eficientă a strategiilor depinde de cultura organizațională

„O strategie bună este una implementată. O strategie eficientă presupune implementare corespunzătoare, care nu este posibilă fără oamenii potriviți și o cultură organizațională adecvată, consolidată, funcțională. Cultura companiei influențează direct eficacitatea strategiilor de orice tip.

După cum știm, “cultura organizațională mănâncă strategia la micul dejun”. Asta e provocarea, iar noi lucrăm cu clienți – antreprenori și executivi – care înțeleg că oamenii construiesc brandul, că ei aduc rezultatele, profitul, ei scriu povestea companiei și duc efortul către succes.

Clienții noștri sunt lideri care conștientizează că angajații și colaboratorii sunt fundamentali în construcția brandului și în atingerea succesului în afaceri. Ca răspuns la această provocare, am dezvoltat programe de employer branding și leadership, lucrăm împreună cu clienții pentru a-și construi strategia și indicatorii de performanță prin care cultura organizațională contribuie la atingerea obiectivelor de business.

Subliniez și importanța culturii interne în implementarea eficientă a strategiilor de marketing și branding. Acestea sunt abordările prin care echipa Brandocracy își propune să navigheze cu succes provocările anului 2024, maximizând valoarea adusă clienților și consolidându-ne poziția pe piață”.

Transilvania Business a îndemnat antreprenorii locali să anticipeze cele mai mari provocări ale unui nou an cu patru runde de alegeri, dar și să împărtășească măsurile pe care le au în vedere pentru a le surmonta și a se dezvolta.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Câți bani cheltuie băncile pe publicitate și care este contribuția banking-ului în industria de advertising din România au fost coordonatele analizate

Banca Transilvania a cumpărat publicitate anuală de 18 milioane €

Articolul următor

55 milioane de euro pentru eficientizarea energetică din Regiunea Vest

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share