Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Recunoaștere internațională pentru AJOFM Bihor

Instituția bihoreană este partener într-un proiect de cercetare a pieței muncii, alături de 13 instituții din opt țări riverane Dunării.

Obiectivul general al proiectului este optimizarea pieței forței de muncă din domeniul protecției patrimoniului cultural prin îmbunătățirea practicilor de angajare din acest sector în regiunea Dunării

Proiectul „CultHeRit – Identificarea soluțiilor pentru dezechilibrele pieței muncii în  sectorul patrimoniului cultural din regiunea Dunării și îmbunătățirea accesibilității tinerilor profesioniști” – este cofinanțat prin Programul de Cooperare Transnaţională Dunărea din Fonduri ale Uniunii Europene (ERDF, IPA) – Priority Area 3-EUSDR: Culture, Tourism and People to people contacts.

Bugetul total al proiectului este de  2.043.590 EUR,  din care bugetul AJOFM Bihor este de 135.000 EUR.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: definirea și testarea la nivel transnațional a unui model ideal de angajare în domeniul protecției patrimoniului cultural, respectiv inițierea unor schimbări în practicile existente pe piața muncii din acest sector, în vederea reducerii fenomenului de „brain drain”.

Imagine de la Conferința de lansare a proiectului

Lansat la Viena

În perioada 30-31 ianuarie a.c. a avut loc la Viena evenimentul de lansare și prima întâlnire a partenerilor din cadrul proiectului „CultHeRit”.

Obiectivul principal al proiectului constă în optimizarea sectorului pieței muncii prin introducerea de modificări pozitive în practicile de angajare în domeniul cultural.

„Acest demers ambițios își propune o analiză transnațională a practicilor de angajare, definirea unui model de angajare și punerea lui în practică prin angajarea tinerilor profesioniști în organizațiile consorțiului. Totodată se va realiza un studiu privind situația angajărilor în institutele și muzeele din sectorul patrimoniului cultural pe baza căreia se va realiza strategia transnațională privind îmbunătățirea accesului la locuri de muncă în sectorul cultural”, ne-a informat Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor, prezent la conferința de la Viena.

 

13 parteneri din opt țări

 

Proiectul va fi implementat pe parcursul a 30 de luni (01.01.2024 – 30.06.2026), în cadrul consorțiului format din 13 instituții și organizații din 8 țări, coordonate de Muzeul de Arte Aplicate din Ungaria Iparművészeti Múzeum – lider de proiect și de următorii parteneri:

  • Muzeul de Arte Aplicate – Museum of Applied Arts și Platforma Culturală a Austriei de Sus – Austria;
  • Institutul Național al Patrimoniului, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei și Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor – România;
  • Institutul Republican pentru Protejarea Monumentelor Culturale, Institutul Intermunicipal Subotica pentru Protejarea Monumentelor Istorice – și Sindicatul angajaților din instituțiile culturale – Serbia;
  • Muzeul de Arte Decorative – Cehia;
  • Institutul pentru Protejarea Patrimoniului Cultural-Istoric și Natural – Bosnia și Herțegovina;
  • Muzeul de Arte și Meșteșuguri – Croația;
  • Centrul de Cercetare și Educație „Mansion Rakičan” – Slovenia.

Potrivit directorului executiv al AJOFM Bihor, activitatea agenției județene se materializează prin realizarea unei cercetări transnaționale în cele opt țări participante privind practicile de angajare.

Delegația AJOFM Bihor prezentă la Conferința de la Viena

Se va realiza o metodologie de cercetare, urmată de realizarea instrumentelor de cercetare (chestionare) structurate pe următorii piloni: procedurile de angajare, integrarea la locul de muncă, deficitul de profesioniști, tipurile de contracte utilizate, programele relevante ale universităților pentru profesiile specifice.

Pe baza acestora se va realiza și o analiză transnațională pe baza căreia se va realiza modelul transnațional operațional, urmând ca acesta să fie pilotat de partenerii implicați.

Probabil, cooptarea AJOFM Bihor într-un proiect internațional de asemenea anvergură din punct de vedere al participanților se datorează și proiectelor anterioare implementate de agenția bihoreană. Unul dintre acestea, care s-a bucurat de un real succes și care a devenit proiect pilot la nivel național a fost „Târgul locurilor de muncă și de orientare în carieră”.

„Este o imensă provocare pentru noi, un serviciu de ocupare județean, să primim sarcina de a realiza această analiză transnațională în opt țări europene. Analiză care va sta la baza creării unui model de angajare în domeniul cultural al tinerilor profesioniști, cu rolul de a soluționa lipsa acestora în acest sector. Poate că această abordare și acest demers poate fi, în viitor, extins și în alte domenii care suferă de aceeași lipsă de tineri profesioniști”, a precizat Békési Csaba.

Foto: Zoltán Szalontay, Muzeul de Arte Aplicate, Budapesta, Ungaria

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Participă la prima ediție TaxEU Forum din Cluj-Napoca

Articolul următor
Foto: Pexels-Oleksandr

Programul „Noua Casă” se pregătește de start și în 2024, cu un plafon de garantare de 1 miliard de lei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share