Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Grupul ATP va ridica două fabrici de asamblare a camioanelor și autobuzelor

Investitorii Mircea și Adriana Cirț demarează construirea unei noi fabrici a companiei ATP Trucks Automobile, pe 13.000 mp
Echipa grupului maramureșean. la început de an, în actuala hală de asamblare | Foto: ATP Group

Primul obiectiv de investiții programat de ATP cuprinde două hale de producție și un spațiu destinat sectorului administrativ – cu două etaje.

Investitorii Mircea și Adriana Cirț demarează construirea unei noi fabrici a companiei ATP Trucks Automobile, pe 13.000 mp, conform 2M News. Aceasta va fi amplasată pe Bd. Regele Mihai din Baia Mare, accesul urmând să se facă din str. Islazului.

Aici vor fi organizate fluxuri de asamblare a camioanelor, montarea suprastructurii pe camioane, producția șasiurilor și scheletelor autobuzelor electrice, asamblarea vehiculelor. Capacitatea de producție va fi de 2 autobuze și 15 camioane pe zi. Strategia proprietarilor ATP este ca, în doi ani, să construiască a treia fabrică, în care să mute exclusiv producția autobuzelor.

Mircea Cirț a prezentat, în 2021, primul autobuz 100% electric românesc, produs în Maramureș. Acesta avea o capacitate de 90 locuri, cu 26 de scaune, podea joasă, trei uși și o autonomie de 200 km, care poate fi extinsă până la 360 km. ATP Group operează ca integrator de produse și sisteme pentru mobilitatea mărfurilor și a persoanelor.

Acesta activează în sectoarele piese pentru camioane, dealership auto, transport și servicii de expediere de mărfuri. Grupul ATP cuprinde societățile Motors (afaceri de 221 milioane lei în 2022), Exodus (35 milioane), Trucks Automobile (14 milioane), Smart 4 US, Holding și Automotive RO, cu sedii în localitățile Baia Mare și Săsar, conform Listă Firme.

Invidios pe trenurile din China

Antreprenorul maramureșean s-a întors recent dintr-o vizită în Asia, unde a fost surprins de transportul public în comun. “Sunt indignat de faptul că, în 1990, aveam aceleași trenuri precum China, iar acum în China circulă trenuri ultrarapide care ating o viteză de 350 km/oră, în timp ce la noi trenurile abia se târăsc pe șine.

Este frustrant că pentru a călători de la Baia Mare la București suntem nevoiți să suportăm un drum de 13-15 ore cu trenurile actuale, în absența unora moderne și rapide care ar putea reduce timpul călătoriei la 2-3 ore.

Cu toate acestea nu mă las descurajat. Cred cu tărie că ar trebui să preluăm modelele de succes și să le adaptăm la realitatea noastră. Pentru a ne dezvolta și noi este esențial ca fiecare să depunem eforturi în acest sens, să punem umărul”, a spus președintele ATP Group.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ADR Vest s-a mutat în casă nouă

Articolul următor

S-a finalizat cel mai complex proiect electric din România: Linia Electrică Porțile de Fier – Reșița

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share