Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Karpaten Meat Group, un model de business complet și coerent, croit pe valori autentice

Karpaten Meat Group, una dintre cele mai mari ferme de creștere a bovinelor de carne din rasa Aberdeen Angus, își mobilizează efoturile pentru promovarea unui consum responsabil și sănătos. În discuție cu Transilvania Business, Samuel Widmer, administratorul grupului elvețian Karpaten Meat, subliniază particularitatea pieței de consum din România, axată pe produse din carne de porc, însă sesizează o tranziție către carnea de vită Angus de calitate superioară. Un vector important în strategia companiei îl reprezintă magazinul online, care facilitează livrarea de produse de la bovinele de pe pășunile de pe Valea Hârtibaciului la ușa clientului, printr-un proces transparent.  

Vă rugăm să ne oferiți câteva repere din evoluția companiei dumneavoastră în anul 2023?

Samuel Widmer, administrator Karpaten Meat Group: Anul trecut a reprezentat un prag simbolic pentru compania noastră. S-au împlinit 15 ani de când Karpaten Meat Group, ferma de bovine Angus de la Sibiu, funcționează ca sistem complet de producție a cărnii de vită Angus, în peisajul local al businessurilor de succes. În acești 15 ani, am crescut și am devenit o prezență notabilă în industrie, aducând schimbări semnificative la nivel local și național. Am devenit un brand românesc recunoscut peste granițe, pentru calitatea produselor oferite.

De la începutul activității sale, acesta a fost unul dintre obiectivele principale ale grupului – construirea unei rețele de producători care să acopere toate etapele de producție: pășunat, creșterea și îngrășarea animalelor, dar şi abatorizarea şi prelucrarea cărnii.

Odată cu 2023 am reușit să integrăm complet toate etapele de producție. Karpaten Meat Group este cea mai mare fermă de bovine Angus din România, care include fermă de reproducție, fermă de îngrășare, abator, unitate de tranșare și procesare și magazin online. Este un model de business complet și coerent, croit pe valori autentice. Este una dintre puținele companii românești care integrează în proporție de 100%, lanțul de producție agro-zootehnic.

În acest moment, Karpaten Meat Group livrează carne de vită Angus produsă local, către 3 zone principale de comercializare naționale, plus export. Colaborăm cu restaurante gourmet, măcelării, carmangerii și băcănii din întreaga țară (dar nu numai), fiind cel mai important producător și furnizor de carne de vită Angus pentru întreg sectorul alimentar din industria HoReCa, la nivel național. Suntem de asemenea prezenți în marile lanțuri de magazine, precum Metro, Selgros, Carrefour și pe platforma Sezano. Și nu în ultimul rând, produsele noastre ajung la clienții finali, prin propriul magazin online (www.premiumangus.ro).

Care sunt rezultatele financiare pe 2023 și evoluția acestora față de anul anterior?

Samuel Widmer, administrator Karpaten Meat Group: În ciuda fluctuațiilor de costuri și incertitudinilor din piața de desfacere, Karpaten Premium Angus a reușit să mențină un trend ascendent și în anul precedent, prin online shop. Această performanță poate fi atribuită înțelegerii profunde a pieței și capacității de adaptare rapidă la schimbările din mediul economic.

Magazinul oferă posibilitatea comandării de pachete predefinite, pachete personalizate, specialități din carne de vită Angus sau accesorii și sosuri. Produsele alese pleacă spre destinație direct din ferma Karpaten Meat Group, având trasabilitate completă și transparența procesului, de la bovinele de pe pășune, până la clienți acasă. Dacă în trecut puțini se îndreptau direct către steak de vită, observăm în ultima perioadă o creștere a numărului de comenzi pentru piese precum tomahawk, T-bone, vrăbioară de vită, picanha – semn că mentalitatea de consum s-a modificat ușor, consumatorii luând decizii axate și pe calitate, nu doar pe preț. Pe lângă cele enumerate, anul trecut a existat un apetit ridicat și pentru burgeri.

În ciuda inflației cu care țara noastră se confruntă, magazinul online www.premiumangus.ro, a înregistrat o creștere semnificativă în portofoliul de produse și în vizibilitate, dovedind, astfel potențialul ridicat de dezvoltare. Prin abordarea strategică și focusul pe calitatea produselor și serviciilor, Karpaten Premium Angus a reușit să navigheze cu succes prin provocările întâmpinate și să își consolideze reputația pe piața locală și internațională.

Care este în acest moment proiectul principal pe care Karpaten Meat Group se concentrează?

Samuel Widmer: Consumul responsabil și informat de alimente nu este doar o dorință a producătorilor dar și un val al generațiilor. În ultimul timp, odată cu dezvoltarea erei digitale tot mai mulți consumatori, inclusiv din România, sunt norocoși să li se livreze carne de vită de cea mai bună calitate, chiar la ușă.

Karpaten Premium Angus a fost primul magazin din România care a dezvoltat un magazin online și, implicit, un sistem funcțional de livrare a cărnii. De la început, acest shop a avut dublu scop – pe de-o parte posibilitatea consumatorilor de vită să poată achiziționa carne de cea mai bună calitate, direct de la producător. Al doilea scop al acestuia a fost cel de educare vis-a-vis de alegerea și consumul acestui produs, într-o țară cu o cultură gastronomică axată majoritar pe consumul cărnii de porc.

În ultima perioadă, piața este invadată de magazine care au înțeles valoarea rasei Angus și se folosesc de numele acesta în promovare, fără a oferi, însă, și calitatea așteptată. Faptul că o etichetă declară Angus nu înseamnă automat calitate! Pentru a obține un produs finit cu adevărat valoros, fiecare etapă de producție trebuie îndeplinită corespunzător.

Karpaten Premium Angus nu doar că întrunește normele europene agroalimentare dar respectă criterii stricte de producție și comercializare pe întregul lanț, conform Qualitätssicherungssystem, (sistemului de calitate) din inițiativa Bunăstare Animală și oferă o orientare transparentă și fiabilă cu privire la condițiile de creștere a animalelor, certificare practicată de statul german și recunoscută la nivel european.

În acest context, proiectul magazinului online continuă și ne asumăm în continuare misiunea de informare a publicului, spre un consum informat și asumat, sănătos și responsabil.

Care sunt provocările anului 2024? Care sunt măsurile pe care le aveți în vedere pentru a le surmonta?

Samuel Widmer: În era online-ului, puternic amplificată de contextul ultimilor ani, provocarea majoră pe care o întâmpinăm este depășirea barierei digitale și câștigarea încrederii clienților care sunt invadați de informații variate, diverse, uneori chiar contradictorii.

Deși acest spațiu digital prezintă un potențial de promovare extraordinar, cu oportunități nelimitate, în categoria de produse alimentare fresh progresul este mult mai lent comparat cu alte tipuri de magazine. La fel cum mulți apreciază marii artiști ai lumii fără să fi văzut vreodată o operă a acestora, mulți au auzit de Angus dar nu au avut ocazia de a găti sau gusta acest tip de carne. Consumatorii își asumă cu greu un cost peste medie pentru un produs de calitate atunci când nu au încredere în proces sau nu cunosc modalități de a-l valorifica.

Totodată, contextul economic actual din țara noastră nu vine în sprijinul producătorilor locali, nici a consumatorului pentru a face alegeri sănătoase, prioritizând cantitatea, nu calitatea.

Prin acțiunile noastre, din poziția de producător local, ne dorim să creștem vizibilitatea brandului dar mai ales să construim o relație de încredere cu consumatorii. Prin promovarea unei alimentații sănătoase și echilibrate, ne propunem să contribuim la îmbunătățirea calității vieții consumatorilor noștri și să aducem carnea de vită în centrul unui stil de viață sănătos și gustos.

Cum previzionați activitatea companiei în cadrul pieței de profil?

Samuel Widmer: Karpaten Meat Group, cu un lanț de producție complet de 100%, se concentrează acum pe consolidarea ultimei etape a lanțului său: abatorizarea și prelucrarea materiei prime în țară. Această inițiativă reprezintă un pas semnificativ către autonomia și independența alimentară a țării noastre.

Producția realizată în România este destinată atât pieței interne, oferind consumatorilor produse proaspete și de calitate, cât și pieței externe, contribuind la promovarea calității și a standardelor ridicate ale industriei alimentare românești în cadrul Uniunii Europene. Astfel, ferma integrată reprezintă un model de succes în dezvoltarea și susținerea sectorului agricol și alimentar din România.

Care sunt țintele companiei pe 2024?

Samuel Widmer: Deși magazinul online a atins un nivel de stabilitate și brandul Karpaten Premium Angus este recunoscut printre consumatorii de carne de vită, continuăm eforturile de educare a consumatorilor, pentru a putea lua decizii informate și a-și construi o nutriție valoroasă în timp ce cumpără responsabil.

Totodată, unul dintre obiectivele noastre pentru anul 2024 este consolidarea prezenței în sectorul retail din țară, tocmai pentru a facilita accesul consumatorului final la produsul obținut într-un lanț complet integrat în România.

Cum afectează seria de scrutinuri predictibilitatea din cadrul pieței de profil și, implicit, activitatea companiei?

Samuel Widmer, administrator Karpaten Meat Group: În lumina schimbărilor, atât la nivel național, cât și internațional, survenite în anul 2024 și a provocărilor economice concomitente, menținem speranța pentru implementarea unor politici menite să stimuleze și să promoveze produsele de origine românească. Această aspirație implică necesitatea unei prezențe sporite a mărfurilor fabricate în România în rețelele de magazine alimentare din țară. În comparație cu alte state europene cu capacități similare de producție, România adoptă încă o atitudine pasivă față de propriul său potențial și nu reușește să exploateze în totalitate sectorul agroalimentar.

În contextul actual, se poate observa o tendință europeană către consolidarea puterii de producție și comercializare la nivel național, încurajându-se fermierii și priorizându-se produsele interne pe rafturile magazinelor. Considerăm că și România dispune de capacități de producție semnificative, însă este imperios necesară facilitarea accesului acestora pe piața internă și externă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Până la final de aprilie 2024, județul Satu Mare va avea o nouă bază Salvamont

Articolul următor

Implicațiile obiectivelor verzi ale Uniunii Europene la Energy Forum

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share