Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lansare de bere în Sinagoga Sion

Bers Nova și-a lansat noile etichete și produse din gama Vulturar – Bere de Oradea Mare în Sinagoga Sion.

Sinagoga Sion din Oradea, reabilitată nu demult, a devenit locul ideal pentru desfășurarea unor evenimente culturale și de business. Aici au avut loc, anul trecut, Ediția a V-a a Salonului internațional de vinuri „Oravinum”, ediția I a „Oradea Caffee Festival”, iar miercuri, 20 martie 2024, lansarea noilor etichete de produse din gama Vulturar – Bere de Oradea Mare.

La intrare, invitații au primit câte un pahar și un cartonaș pe care erau trecute cele cinci categorii de bere: Blondă, Pilsner, Pale Ale, Nefiltrată și Brună. În dreptul fiecărei beri trebuiau notate cu note de la 1 la 5 (5 fiind nota cea mai mare) aspectul, aroma și gustul berii.

Paul Olău a prezentat povestea Bers Nova

Povestea Bers Nova

Pentru început, Paul Olău, administratorul și sufletul Bers Nova, a povestit, pe scurt istoria Bers Nova.

„Ideea de a investi într-o fabrică de bere la Oradea s-a născut în 2016, la încurajarea unor prieteni, dintre care unii mi-au devenit parteneri de afacere”, și-a început povestea Paul Olău.

Mulți iubitori de bere prezenți la lansarea noilor sortimente de bere și etichete Bers Nova

Contextul era unul favorabil, la vremea respective mai existau în Oradea două inițiative timide producție de bere și se lansa un program de finanțare unde această investiție era eligibilă. Fabrica a fost inaugurată în 2019 în Parcul Industrial din Borș.

„A fost o aventură foarte interesantă să ajungem aici, de la idee, la proiect și la realizare, dar s-a materializat destul de repede și bine. Fabrica a avut o capacitate inițială de 96 de hectolitri pe lună. Planul iniția era să producă șase tipuri de bere cu o abordare modernă și niște etichete frumos colorate, inspirate din muzica pe care o îndrăgim”, a precizat tânărul antreprenor.

În curând, investitorii și-au dat seama că și-au asumat o misiune foarte dificilă, adresându-se unei nișe dintr-o piață de nișă, berea artizanală, care la momentul respectiv era într-o fază destul de incipientă. Și-au îngustat piața și mai mult, adresându-se doar iubitorilor de muzică, anumitor genuri de muzică (rock, n.r.).

 

Reinventare în pandemie

În următoarele trei luni a venit pandemia, care le-a dat planurile peste cap  și s-au gândit că ar trebui să-și regândească întreaga filosofie de firmă.

„Din pandemie am înțeles că solidaritatea, omenia, dar și patriotismul local sunt pilonii pe care ar trebui să se construiască orice brand local. Încet, încet, cu oamenii din jurul nostru am înțeles cum putem face lucrul acesta. Am început să organizăm evenimente, am început să ne implicăm în evenimentele create de alții și astfel am văzut cum se formează o comunitate activă, o comunitate vie în jurul nostru. Am reușit să creștem și să ne cunoaștem publicul, iar în octombrie 2021, de Ziua orașului, am lansat Vulturar – Bere blondă de Oradea Mare”, explică Paul Olău.

Eticheta s-a născut după o muncă de cercetare de câteva luni.

„Succesul instantaneu ne-a arătat că orădenii sunt patrioți, sunt interesați de cultura și de istoria orașului lor, ceea ce ne-a dat curaj să mergem mai departe. Așa că, de la un an de la lansarea primei etichete – Vulturar – Bere blondă de Oradea Mare, am venit cu o soră mai brunetă – Negru Vulturar – Bere brună de Oradea Mare. Și ni s-a confirmat că și de data aceasta aveam dreptate să facem pasul următor”, subliniază berarul.

Sursa inspirației pentru etichetele berilor Bers Nova a fost o panoplie expusă la Casa Darvas – La Roche, pe care este antetul Revistei Vulturul, apărută la Oradea între 1892 și 1905.

Bers Nova are în prezent peste 40 de parteneri HoReCa doar în Oradea și mulți alții în țară.

Paul Olău a povestit despre reinventarea în pandemie

Partener la numeroase evenimente

Bers Nova a fost partener la numeroase evenimente culturale care s-au desfășurat în municipiul Oradea. Amintim aici: Berea oficială a Festivalului Medieval Oradea; partener la Târgul de Paște; Târgul de Crăciun; Oradea Festifall; Oradea Film Festival; Mai Fest, mai tradițional, mai aproape; Tradiții cu dichis. Pentru TIFF Oradea 2023, Bers Nova a creat o etichetă special: Vulturar – TIFF 2023.

 

Investiții noi

În 2023, Bers Nova a făcut două investiții importante pentru dezvoltarea companiei.

Prima investiție se referă la dublarea capacității de producție, ajungând în prezent la 180 de hectolitri pe lună, 2.000 de hectolitri pe an, asta însemnând circa 430.000 de halbe.

Cea de-a doua investiție este legată de dezvoltarea sustenabilă, în acest sens, Bers Nova a instalat panouri fotovoltaice, ca o primă măsură de a reduce amprenta de carbon a fabricii. O altă măsură pentru reducerea poluării este investiția în navetele returnabile. O colaborare de mobilitate urbană verde a fost încheiată cu ATP Motors, prin inscripționarea unui autoturism Vito full electric cu eticheta Vulturar.

Bers Nova are o colaborare deosebită cu Dorbob pentru dezvoltarea unor produse de tip snack. Malțul utilizat la producția de bere este transformat în sărățele de către Dorbob.

Roxana Rotar și povestea creării etichetei Vulturar

Cum s-a născut logo-ul Vulturar

Despre cum a fost creată eticheta Vulturar a vorbit Roxana Rotar, studentă la Arhitectură și designer. Aceasta a explicat că etichetele au fost redesenate de mână, pentru a nu fi compromise integritatea paginilor revistei Vulturul prin scanare.

„Am redesenat vulturul, iar apoi am realizat o serie de reiterații cromatice cu culori în acord, decât în contrast, astfel încât să creez un echilibru vizual și să mă asigur că narativa ilustrației propusă de Iustin Ardelean nu este compromisă și nu blochează mesajul acestuia printr-o gamă de culori excentrice. Narativa este una simplă. Vulturul de pe fiecare etichetă este îmblânzit de către un vulturar, dar chiar și așa, acesta provoacă o dinamică amuzantă, uneori haotică între oameni. Așa cum îmi doresc și cu berile astea, să activeze și să creeze conexiune între oameni”, a explicat tânăra arhitectă.

Profesorul Dorin Popa, de neegalat când vine vorba de povești despre bere și vin

Berea- aliment

De la un astfel de eveniment nu putea să lipsească profesorul universitar Dorin Popa, președintele Asociației pentru Civilizația și Cultura Vinului – Millesime.

Acesta povestit despre cum s-a născut berea, în urmă cu 6.000 de ani, dintre-un accident, în sensul că s-a udat pâinea și a început să fermenteze, în Mesopotamia.

„Și în Oradea, în anii 30 am avut o fabrică de bere, Dreher, care în socialism era un produs de contrabandă, nu-l prea găseai prin magazine”, a povestit Dorin Popa.

Acesta a precizat că Bers Nova vine cu un concept nou, vine cu știință.

Navetele Vulturar, reutilizabile

„Berea este aliment, dar este și terapie. Din malț avem proteine, avem fibre și avem tot complexul de B-uri. Din hamei avem antioxidanți și din drojdie avem aminoacizi. Deci berea este în esență și aliment. Regina Elisabeta avea în fiecare zi la masă câte un pahar de bere, și a trecut de 90 de ani. Consumul corect este de 330 ml pentru o doamnă și 660 ml pentru un domn. Nu suntem egali, ce să-i facem”, a încheiat profesorul Popa.

Transilvania Business a mai scris despre Bers Nova înainte de reinventare: https://www.transilvaniabusiness.ro/2020/06/17/povestea-bers-nova-bere-artizanala-pe-muzica-rock/

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Plasmaserv Metal Connection mizează pe o creștere de 15% în 2024 și își consolidează business-ul

Articolul următor

Târg de Paștele Catolic în Cetatea Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Citeste mai mult

Vine Iarmarocul la Cluj

Peste 50 de meșteșugari, artiști, creatori locali, din toată România, a căror metodă de producție este complet sustenabilă,…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share