Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Eldi Brutăria, model de succes în industria de panificaţie

A consemnat Alex TOTH
Business demarat în urmă cu mai bine de două decenii, mai exact în anul 1996, Eldi Brutăria reprezintă un reper al industriei de panificaţie din Transilvania şi chiar din România. În prezent, compania Eldi Brutăria ocupă un merituos loc 14 în Top 100 companii producătoare de pâine şi patiserie, alături de alte nume selecte de pe piaţa de profil. Brutaria Eldi deţine sistemul de management al siguranței alimentelor certificat în conformitate cu cerințele SR EN ISO 22000. Detalii despre evoluţia Eldi Brutăria SRL am aflat de la Sándor Csongor, directorul general al societăţii.
Pentru început, vă rog să faceţi o scurtă prezentare a evoluţiei companiei Eldi.
Eldi este brutăria ardeleană cunoscută pentru produsele sale gustoase de panificaţie si patiserie, naturale şi de calitate. Povestea brutăriei Eldi a început în anul 1996, afacerea s-a dezvoltat de la un an la altul, iar astăzi am ajuns la o cifră de afaceri de aproape 10 milioane de euro. Astăzi, Eldi înseamnă peste 400 de locuri de muncă într-o organigramă bine structurată pe departamente: TESA, producție, comercial, logistică, mentenanță, depozitare, dispecerat/facturare, financiar, pază.
Care au fost principalele etape din dezvoltarea companiei?
În anul 2012 s-a reuşit inaugurarea unei unităţi noi de producţie, chiar lângă fosta fabrică din Agrişteu. Investiţia s-a cifrat la suma de aproape 4 milioane de euro. În 2011, fosta fabrică producea în jur de 250 de tone lunar, iar, astăzi, producţia ajunge la aproape 700 de tone lunar. Ponderea cea mai mare o reprezintă panificaţia, respectiv 85 % din total producție raportat în kilogram.
Ce ne puteţi spune despre reţeaua de distribuţie şi despre partenerii cu care colaboraţi?
Astăzi, Eldi înseamnă 53 de magazine proprii, peste 200 de clienţi din comerţul modern, mai exact reţelele internaţionale, Kaufland, Auchan, Selgros, Penny, Profi, Carrefour, plus peste 400 de clienţi tradiţionali.
În ce judeţe ajung produsele Eldi?
Pâinea şi produsele de patiserie Eldi ajung zilnic în 6 judeţe: Mureş, Sibiu, Cluj, Harghita, Bistriţa şi Alba.
Există vreun plan pentru mărirea ariei de distribuţie?
Pentru produsele proaspete rămânem în zona noastră de acoperire, pâinea şi produsele de patiserie având un termen de valabilitate redus, ceea ce îngrădeşte posibilitatea de a le distribui la distanţe mari. În prezent, avem în lucru un plan pentru distribuirea unor produse Eldi la nivel naţional. Este vorba despre sărăţele, pe care le livrăm şi acum pe plan naţional. Producţia de sărăţele a început în 2013. În primul an, am testat sărăţelele doar în magazinele proprii. A fost un succes şi am implementat distribuţia sărăţelelor iniţial pe piaţa tradiţională şi din 2016 am început să livrăm şi reţelelor internaţionale. La ora actuală, produsul se găseşte la nivel naţional în magazinele Selgros şi regional în Auchan şi Real.
A doua categorie sunt beţişoarele – sau saleurile cum se mai numesc – produse cu termen de valabilitate de 3 luni, care se află la nivel naţional în magazinele Selgros. Suntem în discuţii însă şi cu alte magazine internaţionale.
A treia categorie sunt produsele congelate şi semipreparate, gen găluşte cu prune, brânză, caise, cremă de arahide, unde avem capacitate de producţie şi lucrăm pentru a implementa distribuţia la nivel naţional.
Cea de-a patra categorie sunt covrigeii de casă, pentru care am achiziţionat un utilaj nou care trebuie să sosească în luna martie.

Vă rog să ne prezentaţi portofoliul complet al produselor Eldi.
Pe linia de pâine avem 22 sortimente, din care în top se află pâinea cu cartofi care reprezintă peste 50% din producţie, produs care în anul 2010 a castigat anului și practic, de atunci a avut o creștere frumoasă de la an la an.
Pe linia de patiserie avem peste 70 de sortimente, precum: batoane, cornuri, plăcinte, pogăci, foietaje cu diverse umpluturi, croissante, chifle cu seminţe, checuri, cornuleţe, cozonaci şi sărăţele
Ce înseamnă ideea de marketing în domeniul panificaţiei?
Chiar dacă ai produse de calitate trebuie să aduci în atenţia consumatorilor acest lucru. Clienţii sunt din ce în ce mai sofisticaţi, încearcă să mănânce cât mai sănătos şi trebuie să le oferi toate informaţiile necesare. În fiecare an, compania Eldi bugetează un procent anume pentru departamentul de marketing.
Inclusiv remodelarea magazinelor este un aspect foarte important, pentru că tot timpul trebuie să aduci ceva nou în piaţă.
Un alt aspect important îl reprezintă fidelizarea clienţilor…
În domeniul panificaţiei, nu cred că mai are cineva card de fidelitate in zona noastra. Acest lucru este şi în ajutorul nostru, şi în ajutorul clientului. Pentru fiecare leu cheltuit, clientul are un punct câştigat. La 300 de puncte, are un voucher de 10 lei, care nu este tipărit pe hârtie, ci este incarcat pe card şi este valabil timp de 90 de zile. De asemenea, clienţii care posedă card de fidelitate beneficiază de o reducere de 30%, cu ocazia zilei de naştere, la produsele proprii Eldi. Sunt şi alte oferte speciale, strict numai pentru posesorii de card de fidelitate. La ora actuală, în piaţă sunt aproape 60.000 de carduri emise.
Cum se poziţionează compania Eldi pe plan naţional?
Compania Eldi este prezentă de mai mulţi ani în Top 100 companii producătoare de pâine şi patiserie din România. Cea mai recentă clasare în acest top ne situează pe poziţia a 14-a. Totodată, de mai mulţi ani suntem lider detaşat pe judeţul Mureş în acest domeniu.
Ce vă propuneţi pentru perioada viitoare?
Prioritatea noastră este să continuăm remodelarea magazinelor proprii. La ora actuală lucrăm la două magazine noi pe care le vom deschide în viitor, dar extinderea nu este o prioritate pentru noi. Ne dorim ca până în 2020 să finalizăm remodelarea tuturor magazinelor proprii cu potenţial.
Eldi Brutăria în cifre
• cifră anuală de afaceri – 10 milioane de euro
• producţie – 700 tone lunar
• 53 de magazine proprii
• 22 sortimente de pâine
• 70 de sortimente pe linia de patiserie
• lider pe piața de profil din județul Mureș
• prezență permanentă în topul național de profil

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cei mai doriți angajatori din România

Articolul următor

Ioan Alin Nistor, decanul Facultății de Business din Cluj-Napoca: “Orientarea studenților spre afaceri este o profesiune de viitor”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share