Director general Airbus Helicopters România, Serge Durand, a declarat joi, la unitatea de mentenanță și modernizare elicoptere a companiei de la Ghimbav, că unitatea exportă în prezent 75% din ceea ce lucrează, procent care va fi menținut și în continuare, iar capacitatea de producție este acoperită în proporție de 88% cu comenzi.
“Această companie este specializată în mentenanță, reparații și modernizarea elicopterelor. Este foarte important de precizat că exportăm foarte mult din ceea ce realizăm. Lucrăm în acest moment la număr de 20 de elicoptere pentru forțele armate din Marea Britanie, Franța, Emiratele Arabe, Guineea, Gabon, care se modernizează, dar și avem și elicoptere SMURD sau pentru alte domenii la care lucrăm. Din luna octombrie avem o comandă semnată cu Finlanda pentru modernizarea a două elicoptere. 70% din veniturile noastre se realizează din export și suntem foarte mulțumiți că avem 88% din capacitate acoperită cu comenzi. Această companie exportă practic pentru România în întreaga lume. Mesajul nostru este că în această companie oferim servicii la nivel global”, a spus directorul general al Airbus Helicopters România, cu ocazia unei demonstrații pentru jurnaliști la uzina de la Ghimbav, potrivit Agerpres.
Acesta a amintit despre contractul semnat la începutul lunii aprilie 2017, cu IAR Ghimbav, pentru producerea elicopterului H215 M, varianta militară.
“Este un contract foarte important semnat cu IAR, cu sprijinul Ministerului Economiei din România, pentru a ne uni eforturile în realizarea acestui elicopter. Sunt foarte încântat de acest contract, avem 40 de ani de cooperare. IAR Ghimbav a produs mai mult de 300 de elicoptere sub licența noastră, avem tehnologie comună, știm cum să lucrăm. Oferim IAR Ghimbav șansa să fie cel mai important contractor, pentru a personaliza și a pune armament și siteme speciale pe elicoptere, pentru forțele aeriene. Noi livrăm aparatul clasic, în varianta civilă, iar IAR îl transformă în varianta militară. Este absolut logic să producem și pe fiul și pe nepotul lui PUMA, în continuare. Ne uităm la viitor și dorim ca prin acest acord să exportăm elicoptere și în anii următori”, a spus sursa citată.
Serge Durand a explicat că, începând cu anul 2019, când va începe la Ghimbav producerea elicopterului H215, în variantă civilă, și Ministerul Apărării Naționale va dori să-și reînnoiască flota cu H215, IAR-ul este soluția potrivită pentru modernizarea acestora și adăugarea de sisteme speciale pentru armată.
“Deci noi suntem contractorul principal care va pregăti elicopterul pentru forțele armate, și noi sprijinim livrările elicopterului de bază, vorbim de elicopterul civil H215. Exclusivitatea este pentru cinci ani, dar ce am semnat noi ne dă o perspectivă de 40 de ani. Pentru a începe această cooperare trebuie să atingem pragul minim de 16 elicoptere H215 comandate pentru noua fabrică, stabilit de președintele nostru Olivier Michalon, senior vice-president pentru Europa al Airbus Helicopters. În momentul în care avem 16 comenzi, începem și personalizarea cu IAR, varianta militară”, a punctat Durand.
Sursa citată a adăugat că anul trecut a fost o scădere pe piața de elicoptere din rațiuni economice, dar cu toate acestea compania își menține nivelul maxim de cotă de piață.
Compania Airbus Helicopters România este rezultatul unui joint venture între Airbus și IAR, parteneriat care a fost reconfirmat recent prin semnarea Acordului general de coperare exclusivă pentru fabricarea la Ghimbav a elicopterului H215M.
După prezentarea unității de mentenanță și modernizare elicoptere, jurnaliștii au asistat la o demonstrație făcută de piloții de la IAR Ghimbav, cu elicopterul militar modernizat pentru forțele armate din Emiratele Arabe.
Sursa foto: airbushelicopters.ro
Citește și:
Deficit major în comerțul Clujului: 1,8 miliarde euro
Balanța comercială a județului pe anul trecut s-a înclinat foarte mult spre importuri: 4,6 miliarde €, față de…
30 aprilie 2024
CNIPMMR, îngrijorat față de scăderea investițiilor în inovare ale IMM-urilor
Conform ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică (INS) cu privire la situația întreprinderilor inovatoare din România,…
30 aprilie 2024
Sorin Maxim, director general ADR Vest: „Investim, nu cheltuim!”
Regiunea Vest a reușit să atragă cu peste 40% mai mulți bani decât i-au fost alocați inițial prin…
28 aprilie 2024
Dumexim a semnat contractul pentru Parcul de Specializare Inteligentă Beiuș
Vineri, 26 aprilie 2024, s-a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Parcul de Specializare Inteligentă Beiuș.…
28 aprilie 2024
Schimbare de manager la Purem by Eberspaecher. Jörg Steins este noul CEO
Din motive de sănătate, Marcus Knödler nu își poate continua rolul de CEO al Purem by Eberspaecher și…
26 aprilie 2024
Leoni România va premia copiii performanți ai angajaților
Producătorul de sisteme de cablaje la nivel global a anunțat că susține angajamentul său față de educație. Părinții…
26 aprilie 2024
Bogdan Maioreanu: Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine
După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță, iar Consiliul Internațional al Aeroporturilor (ACI) World a prezis…
25 aprilie 2024
Electroputere VFU Pașcani, a finalizat revizia capitală la 17 „Săgeți Albastre”
Electroputere VFU Pașcani SA, companie din cadrul GRAMPET Group, a finalizat cu succes reparația capitală de tip R9…
25 aprilie 2024