Municipiul Cluj – Napoca a atribuit pe 6 august contractul pentru furnizarea a 22 de tramvaie noi producătorului Astra Vagoane Călători din Arad, singurul care s-a înscris de altfel la licitaţie.
Valoarea de atribuire este de 170 de milioane de lei, sub cea estimată de 190 de milioane de lei, potrivit anunţului de atribuire publicat vineri în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Conform informaţiilor Economica.net, modelul de tramvai oferit de Astra la Cluj este Imperio, fabricat sub licenţă cumpărată de la Siemens.
Municipiul Cluj – Napoca a lansat pe 10 februarie licitaţia pentru achiziţia a 22 de tramvaie, valoarea estimată a acordului cadru fiind de 190 de milioane de lei (41 milioane de euro).
Finanţarea urmează să fie asigurată din fonduri europene, prin Programul Operational Regional 2014 -2020.
Până la termenul – limită din 18 mai a depus ofertă doar producătorul român Astra Vagoane Călători, conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Tramvaiele trebuie să corespundă normelor europene cu privire la zgomot, să fie confortabile, cu podea coborâtă, acționate în curent alternativ, cu echipamente electronice de putere și comandă cu microprocesor, cu recuperare de energie la frânare, cu viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră, potrivit caietului de sarcini.
De asemenea, acestea trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minim 290 locuri, respectiv 8 persoane/m2 (calculate la 0,125 m2 /călător în picioare) din care minim 36 pe scaune fixe, nerabatabile, plus vatmanul.
Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile.
Scaunele trebuie să fie singulare și tapițate. Tapițeria trebuie să fie rezistentă la uzură și să aibă un colorit care împreună cu habitaclul interior să creeze un confort și o 13 ambianță plăcută. Tapițeria trebuie să poată fi schimbată ușor și să fie rezistentă la actele de vandalism, se mai arată în caietul de sarcini.
Astra Vagoane Arad este unic ofertant în alte două licitaţii pentru furnizarea de tramvaie noi, la Oradea şi Galaţi. Aceste oferte sunt în curs de evaluare.
Citește și:
Fondatorul EBS a scos o carte despre antreprenoriat
Creatorul companiei informatice preluată de grupul japonez NTT și-a lansat volumul la Institutul de Istorie George Bariţiu (IIGB)…
6 mai 2024
Un nou aquapark în Bihor, la dispoziția turiștilor, din această primăvară
Aquaparkul Venus din Băile 1 Mai se întinde pe o suprafață de 4,3 hectare, are șase piscine cu…
6 mai 2024
Se profilează hub-ul de cooperative agricole ale Ardealului
Fundația Civitas pentru Societatea Civilă (FCSC) Cluj și-a propus să facă o comuniune a celor mai performante grupări…
6 mai 2024
“Bijuteria” din Lomb, noul loc de evenimente al Clujului
Recent edificatul Centru de Excelență pentru Mobilă (CEM) devine o locație tot mai accesată pentru evenimente și întâlniri…
6 mai 2024
E gata infrastructura Centrului de Patologie Neurovasculară Cluj
Antreprenorul Construcții Erbașu București (CEB) a avansat cu lucrările la Centrul de Patologie Neurovasculară și Neurochirurgie (CPNN). “La nivelul…
5 mai 2024
Hotelul Black Tulip s-a redeschis la o jumătate de an de la incendiu
Complexul de turism din Dej marchează astfel intrarea sa integrală în funcțiune, mai târziu decât anunțau inițial proprietarii.…
5 mai 2024
Oradea va avea o autobază nouă și depou de tramvaie modernizat
Săptămâna trecută, Primăria Oradea a depus spre finanțare un mega proiect de peste 56 de milioane de euro…
5 mai 2024
Clădirea Hexagon Offices a primit certificarea WELL Health-Safety
Complexul de birouri deținut de grupul KESZ pe Calea Turzii reprezintă prima investitiție din România a companiei ungare.…
3 mai 2024