Lucrările la porțiunea de 800 de metri din Autostrada A3, care trebuie să conecteze tronsonul Gilău-Câmpia Turzii de lotul Gilău-Nădășelu este aproape finalizat, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură.
Există mari şanse ca podul de peste Someş, o porțiune de 0,766 km care trebuie să conecteze Autostrada A3 Gilău-Câmpia Turzii de autostrada Gilău-Nădășelu, segment deja finalizat din luna noiembrie 2017, să fie gata până în septembrie, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Valoarea de semnare a contractului este de 25,6 milioane lei fără TVA.
“Așa cum se vede din cea mai recentă filmare aeriană realizată în 15 august, s-a intrat în linie dreaptă pe șantierul mini-lotului de 766 de metri de la Gilău, parte din Autostrada A3, care va conecta de restul Autostrăzii Transilvania tronsonul Gilău-Nădășelu (8,7 km) finalizat încă din noiembrie 2017. Constructorul (Tirrena Scavi) a terminat refacerea pereului canalului în care s-au ridicat cele 4 pile și în prezent execută lucrări diverse: așternere straturi de asfalt, instalare parapete de protecție, taluzări, amenajare șanțuri/rigole. Dacă se menține ritmul, sunt șanse foarte bune ca la sfârșit de septembrie să fie totul gata”, transmite API.
Podul lipsă peste Someș în zona Gilău este de fapt un viaduct deja parțial construit încă din vremea contractului cu Bechtel. Pentru finalizarea sa, Compania de Autostrăzi lansase în 2015 o licitație ce în cele din urmă a fost anulată. Licitația a fost, în cele din urmă, lansată abia în octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse, într-un final, în 9 februarie 2017. Conform caietului de sarcini, după semnarea contractului termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 10 luni, scrie monitorul.ro.
Fără podul de 766 de metri, tronsonul de 8,7 kilometri de la Gilău la Nădăşelu, finalizat în 2017, ar fi inutil.
Deși vorbim de un tronson scurt de autostradă, acesta este unul destul de important pentru că vine în continuarea Autostrăzii A3 Câmpia Turzii – Gilău de la intersecția cu DN1, ocolește municipiul Cluj-Napoca prin partea de vest și se oprește aproape de localitatea Nădășelu într-o intersecție cu un alt drum național, DN1F spre Zalău și Satu Mare. Practic, A3 Gilău – Nădășelu va funcționa ca o centură în partea vestică a municipiului Cluj-Napoca.
În momentul deschiderii podului, şoferii vor putea circula de la Nădășelu și până la Câmpia Turzii pe autostradă. În total sunt 61,25 km din cei peste 400 ai Autostrăzii Transilvania.
Citește și:
Fondatorul EBS a scos o carte despre antreprenoriat
Creatorul companiei informatice preluată de grupul japonez NTT și-a lansat volumul la Institutul de Istorie George Bariţiu (IIGB)…
6 mai 2024
Un nou aquapark în Bihor, la dispoziția turiștilor, din această primăvară
Aquaparkul Venus din Băile 1 Mai se întinde pe o suprafață de 4,3 hectare, are șase piscine cu…
6 mai 2024
Se profilează hub-ul de cooperative agricole ale Ardealului
Fundația Civitas pentru Societatea Civilă (FCSC) Cluj și-a propus să facă o comuniune a celor mai performante grupări…
6 mai 2024
“Bijuteria” din Lomb, noul loc de evenimente al Clujului
Recent edificatul Centru de Excelență pentru Mobilă (CEM) devine o locație tot mai accesată pentru evenimente și întâlniri…
6 mai 2024
E gata infrastructura Centrului de Patologie Neurovasculară Cluj
Antreprenorul Construcții Erbașu București (CEB) a avansat cu lucrările la Centrul de Patologie Neurovasculară și Neurochirurgie (CPNN). “La nivelul…
5 mai 2024
Hotelul Black Tulip s-a redeschis la o jumătate de an de la incendiu
Complexul de turism din Dej marchează astfel intrarea sa integrală în funcțiune, mai târziu decât anunțau inițial proprietarii.…
5 mai 2024
Oradea va avea o autobază nouă și depou de tramvaie modernizat
Săptămâna trecută, Primăria Oradea a depus spre finanțare un mega proiect de peste 56 de milioane de euro…
5 mai 2024
Clădirea Hexagon Offices a primit certificarea WELL Health-Safety
Complexul de birouri deținut de grupul KESZ pe Calea Turzii reprezintă prima investitiție din România a companiei ungare.…
3 mai 2024