Importate Reportaj

The woman 2016- succesul la feminin

Cea de-a cincea ediţie a Conferinţei Naţionale de Leadership Feminin „The Woman”, organizată de Libero Events a adunat la Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca peste 500 de participante din cele mai diverse domenii de activitate, femei manager, antreprenor, administratori, jurişti, tinere în căutarea unor modele de dezvoltarea personală și profesională.
 
Evenimentul care coagulează de la an la an tot mai mare interes a inclus  standurile unor  importante companii ce au adus în faţa participantelor bijuterii, produse cosmetice, produse apicole şi parfum de lavandă, dar şi o  expoziție interactivă intitulată „Arta mai aproape de oameni”, în cadrul căreia au fost expuse aproximativ 30 de lucrări semnate de reprezentante ale artelor plastice clujene.

The Woman 2016 , partea întâi pe scurt

Oana Ţoiu, antreprenor social Mesteshukar BoutiQ&Fondator Social Innovation Solutions a susținut un foarte interesant şi apreciat workshop despre Business Model You: re-designing your value as an entrepreneurs.

Loana Comșa, consilier psihologic și coach a abordat un subiect sensibil, „Managementul stresului – cum să reduci stresul și să îți echilibrezi viața?”

Larisa Petrini, Health Coach reLife a pledat în cadrul workshop-ului pe care l-a susținut despre Lifestyle Strategy.

Pentru Amalia Sterescu această ediţie a însemnat finalul mandatului de ambasador The Woman, manifestare care nu e despre feminism, ci despre feminitate, după cum afirma ea.

Ce înseamnă pentru tine nivelul următor? Ce ar trebui să faci şi nu faci acum, ce ar trebui să ştii şi nu ai aflat încă? Ca să afli asta, trebuie să ştii cine eşti azi şi nu doar ceea ce scrie pe cartea de vizită, nici pe CV, ci tot ceea ce însemni a fost mesajul Amaliei Sterescu.

Femei care fac diferenţa în business

Pentru partea a doua a manifestării anuale The woman, moderată de Roxana Dobrescu, Senior HR Manager AVON România&Moldova, s-au aliniat la startul unei runde dinamice de discuţii Oana Marinescu, Maria Metz, Daniela Budurea, Cristina Săvuică.

Prima provocare s-a legat de aptitudinile de leadership, iar Cristina Săvuică, Country Manager Lugera a demarat discuţia de la o întrebare: există aptitudini genetice de leader de succes ori aceste calităţi se deprind şi se exeresează pe parcurs?

Identificarea liderilor se face încă din copilărie, spunea ea, dar ei se şi formează pe parcurs, iar cei ce nu au trăsătura înăscută, au nevoie de mai mult efort. Componenta genetică remarcată în copilărie trebuie stimulată şi susţinută de-a lungul vieţii. Oricine a văzut un grup de copii jucându-se a observat cum se detaşează un leader care decide cum se desfăşoară jocul, stabileşte locul fiecăruia, rolul, un copil care ştie când să spună şi ce să spună. Apoi, a remarcat componenta noneducativă, aceea care delimitează, de fapt, spaţiul de acţiune şi îi spune ce să nu facă, ce nu are voie.

„Cred că leaderii înnăscuţi se văd din copilărie, se văd crescând, se remarcă apoi în studenţie, au carismă, dar îi admir mai ales pe cei care nu au componenta vizibilă de mici şi fac eforturi mari să înveţe.

Ca leader există decizii greu de luat, dar le iau cu tot sufletul. Ce mă conduce în continuare este pasiunea” a spus printre altele Cristina Săvuică.

Cred foarte mult în ascultare

Oana Marinescu, Fondatoare&Managing Director OMA Vision  a reiterat un moment din experianţa sa de Secretar de Stat şi decizia de a trece peste un moment de teamă a fost decisivă.

„Unul dintre ingredientele, foarte multe, ale leadershipului este acţiunea şi în ce măsură îţi asumi aceasta, în ce măsură îţi asumi un risc şi îţi înfrângi teama, cum te raportezi la diversele reguli din societate, cum şi ce alegi din acele reguli, ca să nu te regăseşti într-un pătrăţel pe  care îl defineşte societatea. Cred foarte mult în ascultare, în felul în care îmi ascult echipa, în vibe-ul care există sau nu în societate” a afirmat, printre altele Oana Marinescu.

Maria Metz, Senior Vice President EBS Romania, an NTT Data Company a reiterat importanţa mentoratului şi a recunoscut în cariera sa existenţa unui asemenea model, dar că este la fel de important ca  la rândul fiecăruia să dea mai departe ceea ce a învăţat.  „Am avut şi mai am un mentor în persoana CEO-ului nostru, iar EBS a fost oraşul meu natal din punct de vedere profesional” a firmat Maria Metz.

Daniela Budurea, Country Director Western Union Romania & Bulgaria a atins aspectul mentoratului.

„ Am simţit momente în care deciziile mele au fost într-un fel ajutate, nu ghidate, prin întrbări de către un mentor. Rolul menorului nu este să te ajute şi să-ţi spună ce să faci, ci să-ţi pună întrebările potrivite ca să afli singur şi să decizi ce vrei să faci”. A mărturisit că a avut mai multe persoane care au influenţat-o în bine şi cărora le mulţumeşte.

„Mă motivează diversitatea. Eu ca omuleț sunt un om curios. În fiecare zi se întâmplă ceva neprevăzut la noi și cred că asta pe mine mă menține în priză, într-o stare de bine” a concluzionat Daniela Budurea.

A fi leader nu înseamnă să fii singur împotriva tuturor

Asumarea răspunderii şi avatarurile liedershipului, cât de mult contează intuiţia pentru un leader, mai ales pentru o femeie leader şi cum se împacă cele două tendinţe, aceea de a-ţi asculta intuiţia sau a pune accent pe cifre a fost un alt subiect discutat în această zi de cele patru vorbitoare.

A fi leader înseamnă să ştii să asculţi de ambele voci, pentru că a conduce necesită  și  multă intuiție, dar aceasta nu este neapărat şi de fiecare dată un lucru pozitiv, iar aici intervine munca de echipă, când cei specializaţi în riscuri, de exemplu vin cu informaţii esenţiale.

„Intuiţia e importantă, dar specialiştii şi echipa din spatele tău are rolul ei şi trebuie să-o utilizezi. Tu ca lider nu esti singur împotriva celorlalţi, ci eşti tu şi echipa ta, iar aceasta este o lecţie pe  care ar trebui să şi-o însuşească mulţi liederi, a afirmat Daniela Budurea.

Alături de aceasta este felul în care ştii să asculţi de colaboratorii tăi, într-un proces de comunicare, ascultare şi explorarea reciprocă pentru rezultate optime, asemănător unui team building.

Când deciziile sunt grele şi se răsfrâng în diverse moduri asupra celorlalţi, apar alte provocări, cărăra unui lider îi este greu să le facă faţă, mai ales când vine vorba de concedieri. Aceasta este una din cele mai dificile aspecte ale leadershipului feminin, dacă avem în vedere faptul că domeniul în care 84% din manageri sunt femei, este cel al resurselor umane.

„Nu trebuie să-ţi spună nimeni ce ai de făcut, iar momentul esenţial din leadership este acela în care intuieşti ce trebuie să facă cei cu care lucrezi, iar tu lucrezi fără să mai aştepti nici indicaţii, dar nici felicitări de la cei faţă de care eşti subordonat”,  a afirmat Maria Metz şi aceasta a fost o altă idee bine primită de participante, care n-au ezitat să-şi manifeste adesea aprecierile.

Să cauţi proiecte nu după bugetul lor, ci după valoarea adăugată pe care o poţi aduce clientului, care caută la rândul lui o valoare adăugată, dincolo de cea comercială sau să combini cele două aspecte, să alegi evenimentul care va genera cel mai mare bine, pasiunea de a trece dincolo de job şi a vedea în ceea ce faci o vocaţie, au fost concluziile unui dialog generos şi bine apreciat de cele peste 500 de participante la ediţia 2016 a conferinţei „The woman”.

Oana Delia Radu, Director Grup Retail Reiffeisen  a prezentat în finalul acestui panel aspecte ale domeniului bancar, subliniind nevoia de încredere în afaceri şi exemplificând succesul la feminin.

Nu puteau lipsi reprezentantele din domeniul sănătate şi frumuseţe, iar Avon România a fost reprezentat de Stela Toderaşcu, Commercial Marketing Director AVON România, care  a ales să-şi popularizeze campaniile adiacente procesului de vânzare în cadrul prezentării „Log -in în lumea femeilor”.

Brandul este despre adevăr

Personal branding este un alt subiect atins de invitatele unui alt panel, al cărui invitate au fost Paula Herlo, senior corespondent și producător al emisiunii „România, te iubesc!”,  Ştefana Cazan Sales&Marketing Manager Romania Maxx Royal şi actrița și antreprenoarea Monica Bîrlădeanu.

Paula Herlo  le-a îndemnat pe participante să-şi definească brandul personal înainte de a o face alţii pentru ele, iar efortul făcut de ea şi devotamentul faţă de cauza copiilor au făcut din Paula Herlo un brand aparte.

Brandul este despre adevăr, unul care nu ascunde în spate decât ceea ce vinde. Un brand de succes este unul care are o poveste şi Paulei Herlo îi plac poveştile, ne spune poveşti şi transmite la rândul ei poveşti şi crede că atunci când te gândeşti la brandul personal trebuie să ai în minte adevărul, să nu te minţi nici pe tine, nici clienţi.

„În fiecare zi aș schimba câte ceva și în fiecare zi rămân la ceea ce sunt. Am ajuns la o vârstă şi la o maturitate la care simt că mi-am găsit echilibrul. Am o meserie fabuloasă care m-a ales, care mi s-a potrivit şi în care am reuşit să fac performanţă.  Jurnalismul e o formă de artă, mai ales la România te iubesc” a mărturisit în final Paula Herlo.

Brandul personal s-a dezvoltat concomitent cu cel al companiei Maxx Royal pentru Ştefana Cazan.

Fac ceea ce iubesc, a afirmat ea recunoscătoare pentru faptul că profesional a avut ocazia să-şi exercite meseria, a fost susţinută de managementul companiei, a avut mână liberă şi asta a făcut-o fericită şi împlinită. „Admir foarte mult româncele. Sunt foarte implicate, foarte devotate, iar munca la Maxx Royal este o bucurie în fiecare zi, care oferă experienţe unice”.

Monica Bârlădeanu a venit ca antreprenor şi creator al unei linii de bijuterii, dar şi a unei case de producţie în Los Angeles. Popularitea bijuteriilor create de ea a determinat-o să-şi caute elementele de branding. Ceea ce a ieşit este o cale de a comunica frumos cu femeile, pentru că alături de ruj, un mic acesoriu completează o ţinută.

„Nu pot să stabilesc nicio relație profesională solidă, dacă nu mă conectez la persoana respectivă” a afirmat  ea şi marele câştig nu este schimbarea atitudinii clienţilor faţă de ceea ce face, ci schimbarea propriei poziţii faţă de brandul personal.

Prezentarea companiei Maxx Royal, a resorturilor din Antalia, făcută de Ştafana Cazan a adus un aer de vacanţă în sală, dar şi un strop de invidie, atât pentru splendidele locuri prezentate, dar şi pentru simplul fapt că primul complex Maxx Royal a fost dat în folosinţă după numai opt luni de la finalizarea proiectului.

Renasterea din cenusa

Maia Morgenstern, directorul Teatrului Evreiesc de Stat şi actriţa binecunoscută şi admirată a încheiat seria prezentărilor din cadrul ediţiei 2016. Primită cu aplauze şi înconjurată cu admiraţie de participante, Maia Morgenstern a ţinut în mână o sală care vibra la fiecare frază, carisma, experienţa de a te adresa unui public eterogen, talentul oratoric, puterea de convingere, balansul între conţinut şi modul de expunere, umorul care condimenta din când în când au făcut din minutele petrecute alături de Maia Morgenstern un regal punctat adesea de aplauze, care au răsplătit doza de maximă sinceritate aplicată de-a lungul expunerii.

„Sunt actriţă de la 18 ani, a început Maia Morgenstern,  acum am 54.  La 18 ani m-am urcat pentru prima oară pe o scenă profesionistă după ce am căzut la examenul de admitere, pentru că aşa mi-am început eu existenţa ca actriţă, am căzut la examenul de admitere la IATC.

Probabil că repertoriul ales de mine nu era unul potrivit, nu era unul înţelept, probabil emoţiile erau copleşitoare, probabil nu eram destul de pregătită, poate nu eram destul de coaptă la minte. Că aveam sufletul ce-mi tremura, asta e un lucru sigur şi atunci am dat un fel de concurs, de examen la Teatrul Evreiesc de Stat.

Nu ştiu cât eram eu de potrivită, câtă încredere aveau factorii decizionali din acea vreme să fiu cooptată în cadrul Teatrului Evreiesc, o trupă de teatru profesionistă, dar mergea şi atunci am avut de dovedit, am avut de demonstrat şi am înţeles pe parcursul acelor ani cât e de important a dovedi, a-ţi câştiga relaxarea, a-ţi câştiga încrederea, umorul, a câştiga prieteni, a stabili un dialog real.

El se stabileşte numai oferind dintr-u început. Întâi şi-ntâi a sădi, a oferi, a te cunoaşte pe tine, a-ţi cunoaşte limitele, a le accepta, pentru a te deschide, pentru ca să poţi privi şi pentru ca să poţi primi şi atunci am înţeles, de-a lungul anilor că lucrul în echipă, ştiu,  sună conveţional, aţi mai auzit, aşa e, dar atenţia şi încrederea pe care o acorzi sunt esenţiale.

Am fost şi sunt bântuită de foarte multe spaime, dintre care lipsa de încredere în sine e una din spaimele principale, ce mă mai bântuie. A ţi-o asuma, asumat cu demnitate, a spune da,  mi-e frică, mi-e teamă că n-o să mă ridic la înălţimea aşteptărilor dumneavoastră şi am nevoie să mă oglindesc, ca actriţă, în ochii dumneavoastră, am nevoie de răspunsul dumneavoastră, de ceea ce mă confirmă pe mine… E nevoie de ceeea ce fac? E numai răspunsul dumneavoastră.
 
Spunea cineva că înşuşi faptul de a-ţi admite păcatele, vinele, viciile e o formă de vanitate. Este şi asta, o admit. A avea nevoie de ceilalţi e un fapt real. De foarte devreme, de când eşti aspirant şi baţi la porţile facultăţii, apoi în studenţie, apoi ca tânăr actor, la maturitate se cere dintr-u început, indiferent de mode, de tendinţe, de interese se cere un lucru: adevăr” a spus printre altele actriţa.

Povestea renaşterii din cenuşă a Teatrului Evreiesc de Stat a fost împletită cu povestea personală a Maiei Morgenstern, de la care am aflat că Teatrul Evreiesc de Stat, în prima lui formă, cea de la Iaşi, la Grădina Pomul Verde, este primul teatru evreiesc de expresie idish din lume, de la înfiinţarea căruia se împlinesc anul acesta 140 de ani.
 
Spun exegeţii, dar şi Maia Morgenstern în teza de doctorat pe care o pregăteşte, că teatrul evreiesc din România La pomul Verde, apoi în forma sa de la Bucureşti a fost şi  este precursorul a ceea ce a devenit ulterior teatrul pe Broadway, iar acest lucru nu poate decât să ne facă mândri.

Maia Morgenstern împleteşte munca de manager al Teatrului Evreiesc de stat, cu cea de decan al Facultăţii de Teatru din cadrul Universităţii Hyperion, cu studenţia la Universitatea Bucureşti, la Studii iudaice, cu cea de mamă a trei copii, iar admiraţia strârnită în rândul participantelor s-a demonstrat nu doar prin aplauze, dar şi prin nenumăratele fotografii.

Gala Premiilor The Woman a încheiat o ediţie memorabilă

Principalele obiective ale premiilor acordate de către The Woman sunt recunoașterea și promovarea femeilor care se implică activ în comunitate și care au reușit să inspire și să își atingă obiectivele profesionale.

Femeile lider premiate în cadrul Galei, cât și invitatele sunt, la rândul lor un exemplu pentru comunitatea femeilor din România, iar lista premiatelor o dovedeşte.

Rucsandra Hurezeanu – The Woman Romanian Brand Award – Inspirational Woman of the Year.
The Woman Life Career Award – Maia Morgenstern
The Woman Entrepreneurship Award Business Woman of the Year- Mirela Bucovicean
The Woman Personal Branding Award – Andreea Raicu
Paula Herlo – The Woman Jurnalist of the Year.
The Woman CSR Award – Caroline Fernolend.
The Woman Transylvania CEO of the Year Award – Sînziana Maioreanu
The Woman Education Award – Mentor of the Year – Amalia Sterescu
The Woman Health&Well-being Award – Larisa Petrini.
The Woman Innovation Award – Alida Timar-Gabor.

Related posts

“ERASMUS+ OPEN DOORS” în USAMV Cluj-Napoca

Ajutoarele de stat pentru afacerile mici in anul 2016

Transilvania Business

Adamamerica a cumparat Phoenix Tower

Clinica Medicover in Liberty Technology Park

Cei mai importanti artisti line-up la Sibiu Jazz Festival

Perspective economice si transformarea digitala

Impact Hub, activ de la 1 martie

Transilvania Business

World Credit Congress & Exhibition, ediția a V-a

Transilvania Business

HR Business Strategist 2016

Transilvania Business

DuPont Pioneer, 300 de milioane de dolari din seminte

Actul de punere în aplicare al Codului Vamal al Uniunii a fost adoptat

Transilvania Business

Normele Codului Fiscal explicate. In practica

Transilvania Business

Specialiștii AgroTransilvania Cluster ajută fermierii în accesarea banilor europeni

O treime dintre medicamentele cu rețetă au risc mare de disponibilitate

Previziunile ESOP

Transilvania Business

Conferinta Internationala Femei in Afaceri 2016

Transilvania Business

Parteneriat win-win pentru agricultură sustenabilă

Reteaua de sanatate Regina Maria și omul de afaceri Horia Ciorcila, parteneriat de 15 milioane euro in Cluj Napoca

Stefana Muresan

Peste 3.900 angajati in cladirile Palas Iasi

Transilvania Business

Primul zbor LOT de la Cluj-Napoca!

Dă, Doamne, țăranului înțelepciune, că răbdarea s-a cam terminat

Transilvania Business

Romania, consolidare pe harta industriei de outsourcing

Transilvania Business

ACI Europe celebrates 25 years

Snooker de talie mondială în martie la Cluj

Transilvania Business

Leave a Comment