Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Companiile își regândesc strategiile de business: crește numărul recrutărilor, productivitatea angajaților – optimizată

În următoarele 3-6 luni, la nivelul companiilor active din România, numărul recrutărilor pentru posturi de middle și top management ar putea să crească, ca mecanism de adaptare al mediului de business la evoluțiile recente macroeconomice și geopolitice, relevă o analiză a companiei de soluții de resurse umane K2S – Key2Success.

Deși potrivit datelor Registrului Comerțului, la nivel național, în primele 3 luni din 2022 și-au suspendat activitatea 3.801 companii românești (cu aproape 19% mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut), această etapă este firească și va fi urmată de o perioadă care va aduce idei noi de afaceri, extinderi ale business-urilor existente pe noi piețe sau lansări de noi divizii. Recent, BERD – Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a ajustat estimările privind evoluţia economică a României în 2022 şi în 2023, astfel încât ritmul de creștere previzionat a scăzut cu 0,3% pentru 2022, respectiv 1,2% pentru 2023, conform ultimului raport BERD. Devoltările din domeniul energiei regenerabile și Legea Offshore pot dinamiza de asemenea recrutările din Energie și domeniile conexe, potrivit specialiștilor K2S.

„Volumul de recrutare pentru roluri de middle și top management a crescut în ultimele 2 luni și credem că se va menține pe un trend ascendent, cel puțin pentru următoarea jumătate din an. De asemenea, companiile caută soluții pentru optimizarea productivității angajaților – fie printr-un management mai bun al resurselor umane, fie prin soluții de recompensare a angajaților competitivi. Acestea reprezintă o formă de adaptare a business-ului la transformarea sistemică la care asistăm cu toții,” declară Valentin Dima, Consultant Senior în cadrul K2S – Key2Success.

În unele sectoare (precum cel de retail) au fost înregistrate deja creșteri salariale, pentru a stimula productivitatea angajaților. De asemenea, mecanismele periodice de ajustare a remunerațiilor din cadrul companiilor din România ar putea fi accesate la intervale mai scurte decât de obicei (respectiv anual sau o dată la doi ani), consideră specialiștii K2S.

Cum s-a transformat mediul de business în ultimii 2 ani și ce urmează?

• Au fost create noi linii de business care au crescut rapid, iar acum companiile au nevoie de resurse umane adecvate, pentru a continua dezvoltarea.

• Modelele de business au suferit schimbări, în context pandemic și/sau post pandemic, necesitând competențe noi, neexistente anterior în companiile respective.

• Industria energetică cunoaște o efervescență ridicată după câțiva ani de stagnare. În alte industrii, unele companii care au intrat pe piața din România în perioada 2019-2021 au stopat dezvoltarea, astfel încât acum sunt disponibile oferte de angajare care pot recupera decalajul acestor 2 ani.

Nu în ultimul rând, o tendință majoră în rândul companiilor este focusul asupra bunăstării angajaților, care se va accentua în a doua jumătate a anului 2022, notează specialiștii K2S. În majoritatea companiilor, activitățile se desfășoară acum în format hibird, iar o preocupare esențială a liderilor de companii va fi menținerea echilibrului emoțional și a stării de bine a angajaților.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Platforma undelucram.ro a publicat cele mai căutate funcții

Articolul următor
Comisarul european Mariya Gabriel a acceptat propunerea municipalității clujene de a se finanța cu sume de la UE startup-urile create de studenți.

Clujul cere bani Europei pentru startup-urile sale studențești. Comisarul Mariya Gabriel: “De acord!”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share