Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

8,7 miliarde de lei din PNRR vor acoperi finanțarea integrală pentru reabilitarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad

Pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea - Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria  (166 km) au fost depuse 19 oferte.
Autoritățile au realizat o simulare a felului în care vor rula trenurile de călători pe această rută | Foto: MTI

În acest moment există contracte de lucrări pentru reabilitarea integrală a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, via Timișoara, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. După investiții care se apropie de 9 miliarde de lei se va putea circula cu trenul pe acest tronson, cu viteze de 160 de kilometri la oră.

Singurul pas care mai există înaintea semnării efective a contractelor câștigate pe SEAP mai este depășirea perioadei legale în care se mai pot depune contestații.

”Am semnat un contract foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare! În valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați, iar contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor”, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Lotul 1 cuprinde legătura Caransebeș – Lugoj, lotul 2 Lugoj – Timișoara Est, lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, iar lotul 4 Ronaţ Triaj – Arad.

Sumele necesare pentru toate cele patru tronsoane sunt asigurate prin PNRR și vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul țării. Lucrările efectuate includ dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul, refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h; modernizarea gărilor; construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport; desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate. construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.

”Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, a mai anunțat Grindeanu.

Vă reamintim că în acest moment calea ferată dintre Arad și Curtici, la frontiera spre Ungaria, a fost deja reabilitată și permite viteze superioare de circulație.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ISO, prima școală din România care utilizează platforma Century

Articolul următor

HELLA România deschide un centru D&D în Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share