Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Propunere: Centura Vâlcele – Apahida, prelungită până la Autostrada Transilvania

Specialistul clujean în mobilitate urbană Tudor Măcicășan sugerează prelungirea Centurii Apahida - Vâlcele, Drumul Național 1N, cu 10 km, până la un nod cu Autostrada Transilvania (A3).

Noua șosea ar permite închiderea unui semiinel sudic care ar conecta toate drumurile majore spre Zalău, Oradea, Turda, Reghin, Dej, permițând tranzitarea municipiului Cluj-Napoca fără a interacționa cu traficul acestuia.

Specialistul clujean în mobilitate urbană Tudor Măcicășan sugerează prelungirea Centurii Apahida – Vâlcele, Drumul Național 1N, cu 10 km, până la un nod cu Autostrada Transilvania (A3).



“Rolul firesc al unei centuri ocolitoare este să asigure o cale în jurul localității pentru tranzit. Amplasarea unei centuri ocolitoare prea aproape de localitatea tranzitată sau în țesutul urban construit poate avea efecte nefaste pentru traficul, calitatea vieții și emisiile locale, generând trafic artificial și poluare pe măsură.

Cluj-Napoca pare să aibă trei sferturi de centură terminată, cu A3 conectată spre Nord-Vest, Vest și Sud, respectiv Centura Apahida – Vâlcele, DN 1N, conectată spre Nord-Est, Est și Sud. Legătura DN 1N – A3 se poate realiza, momentan, doar prin Turda, ocolul de 33 km făcând acest parcurs nefezabil pentru înconjurat Clujul pe direcția (Nord) Est – (Nord) Vest.

Prelungirea Centurii Apahida – Vâlcele, DN 1N, cu 10 km, până la un nod cu A3, ar permite închiderea unui semiinel sudic care ar conecta toate drumurile majore spre Zalău, Oradea, Turda, Reghin, Dej, permițând tranzitarea orașului fără a interacționa cu traficul acestuia.

Centura Metropolitană ar trebui să țină traficul de tranzit în afara metropolei. Propusul drum de 42 km situat adânc în țesutul urban și pădurile imediat învecinate marilor cartiere nu este nici centură ocolitoare, nici metropolitană. E un drum urban major, unul care va atrage trafic local și va ține poluantul trafic de tranzit aproape de Cluj-Napoca”, avertizează inițiatorul demersului, Tudor Măcicășan.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Întâlnirea de “cross networking” propusă de platforma XPN a adunat, pe amplasamentul unde funcționa odinioară Combinatul de Utilaj Greu, focus grupul de industrie producție, energie și logistică, respectiv cel de construcții și infrastructură.

Fostul CUG, platformă de evenimente. Cum au socializat industriașii Clujului

Articolul următor

NTT DATA România, angrenată într-un proiect european de formare a angajaților

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share