Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Propunere: Centura Vâlcele – Apahida, prelungită până la Autostrada Transilvania

Specialistul clujean în mobilitate urbană Tudor Măcicășan sugerează prelungirea Centurii Apahida - Vâlcele, Drumul Național 1N, cu 10 km, până la un nod cu Autostrada Transilvania (A3).

Noua șosea ar permite închiderea unui semiinel sudic care ar conecta toate drumurile majore spre Zalău, Oradea, Turda, Reghin, Dej, permițând tranzitarea municipiului Cluj-Napoca fără a interacționa cu traficul acestuia.

Specialistul clujean în mobilitate urbană Tudor Măcicășan sugerează prelungirea Centurii Apahida – Vâlcele, Drumul Național 1N, cu 10 km, până la un nod cu Autostrada Transilvania (A3).

“Rolul firesc al unei centuri ocolitoare este să asigure o cale în jurul localității pentru tranzit. Amplasarea unei centuri ocolitoare prea aproape de localitatea tranzitată sau în țesutul urban construit poate avea efecte nefaste pentru traficul, calitatea vieții și emisiile locale, generând trafic artificial și poluare pe măsură.

Cluj-Napoca pare să aibă trei sferturi de centură terminată, cu A3 conectată spre Nord-Vest, Vest și Sud, respectiv Centura Apahida – Vâlcele, DN 1N, conectată spre Nord-Est, Est și Sud. Legătura DN 1N – A3 se poate realiza, momentan, doar prin Turda, ocolul de 33 km făcând acest parcurs nefezabil pentru înconjurat Clujul pe direcția (Nord) Est – (Nord) Vest.

Prelungirea Centurii Apahida – Vâlcele, DN 1N, cu 10 km, până la un nod cu A3, ar permite închiderea unui semiinel sudic care ar conecta toate drumurile majore spre Zalău, Oradea, Turda, Reghin, Dej, permițând tranzitarea orașului fără a interacționa cu traficul acestuia.

Centura Metropolitană ar trebui să țină traficul de tranzit în afara metropolei. Propusul drum de 42 km situat adânc în țesutul urban și pădurile imediat învecinate marilor cartiere nu este nici centură ocolitoare, nici metropolitană. E un drum urban major, unul care va atrage trafic local și va ține poluantul trafic de tranzit aproape de Cluj-Napoca”, avertizează inițiatorul demersului, Tudor Măcicășan.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Întâlnirea de “cross networking” propusă de platforma XPN a adunat, pe amplasamentul unde funcționa odinioară Combinatul de Utilaj Greu, focus grupul de industrie producție, energie și logistică, respectiv cel de construcții și infrastructură.

Fostul CUG, platformă de evenimente. Cum au socializat industriașii Clujului

Articolul următor

NTT DATA România, angrenată într-un proiect european de formare a angajaților

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share