Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Au fost aprobate tarifele pentru închirierea spațiilor comerciale din Aeroportul din Brașov

Consiliul Judeţean Braşov a aprobat hotărârea privind închirierea, prin licitație publică, de către R.A. „Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav”, a bunurilor proprietate publică a U.A.T. Județul Brașov date în administrarea acesteia.

Asigurarea veniturilor necesare funcţionării aeroportului este una din preocupările foarte importante ale conducerii acestuia. Veniturile din activitatea aeronautică sunt completate cu veniturile obţinute din activităţile economice desfăşurate în terminalul de pasageri şi au o pondere importantă în totalul veniturilor.

În functie de tipul de activitate comercială, spaţiile disponibile vor fi scoase la închiriere prin licitaţie sau concesionare prin procedură competitivă.
Pentru determinarea valorii pe metru pătrat, valoare reper de la care se vor derula licitaţiile pentru spaţii, RA AIBG a comandat un raport de evaluare a pieței imobiliare.

Pe baza concluziilor raportului de evaluare, preţurile de pornire la licitațiile de atribuire privind dreptul de folosință asupra unor active deținute de R.A. Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav sunt următoarele:

1. chirie de piață – spații comerciale zonă publică restricționață amplasate la parter și etaj = 33 euro/mp,
2. chirie de piață – spații comerciale depozitare/spații anexe zonă publică și zonă restricționață amplasate la parter și etaj = 17,5 euro/mp,
3. chirie de piață – spații depozitare/spații anexe zonă amplasate la subsol = 7 euro/mp,
4. chirie de piață – spații pentru echipamente tip ATM, automate cafea/veding = 130 euro/mp,
5. chirie de piață – terenuri = 0,9 euro/mp.
Valorile nu conțin TVA.

Potrivit reprezentanților Aeroportului, suplimentar față de această chirie se vor refactura către chiriași utilitățile, cota de impozit pe proprietate/taxa pe clădire, cota de asigurare, cheltuielile cu reparațiile curente aferente spațiilor închiriate.

Perioada de închiriere maximă este de 5 ani, iar chiria estimată este valabilă până la un trafic total înregistrat de 500.000 pasageri îmbarcați pentru 12 luni.

„Din punct de vedere financiar, activitatea aeroportului este gestionată după principii economice, în sensul că urmărim ca veniturile din activitatea economică nonaeronautică – spaţii comerciale, publicitate, parcare auto etc., să fie maximizate. În perimetrul aeroportului vom pune la dispoziţia agenţilor economici spaţii pentru desfăşurarea de activităţi comerciale care vor îmbunătăţi experienţa pasagerilor, cum ar fi restaurante, duty free, cafenele, rent-a-car, publicitate etc. Un principiu general este acela de parteneriat între aeroport şi agenţii economici. Conducerea aeroportului se va ocupa să aducă un număr cât mai mare de curse şi cât mai mulţi pasageri, urmând să obţină venituri proporţional cu numărul de pasageri ce tranzitează aeroportul”, a explicat Alexandru Anghel, directorul general al RA AIBG.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Theodora Golf Club reprezintă România la competiția mondială dedicată industriei turismului de golf

Articolul următor

CIS Gaz anunță finalizarea lucrărilor de înlocuire a conductelor Conpet care traversează Dunărea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share