Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Gulermak – Dogus 1-0. Contestația la metroul de Cluj a fost respinsă

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat cadrul obligațiunilor verzi al României, document de referință pentru emiterea acestora la nivel suveran pentru finanțarea cheltuielilor aferente proiectelor care contribuie direct la îndeplinirea obiectivelor de mediu și de dezvoltare durabilă ale României. 

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins solicitarea formulată de asocierea pierzătoare, anunță deputatul Viorel Băltărețu.

“S-a respins contestația la metroul Cluj, iar conform legii Primăria Cluj-Napoca (PCN) este obligată să semneze contractul”, a spus Băltărețu. El a precizat că nu are încredere în capacitatea PCN de a gestiona construirea primei faze a metroului până în 2026, pentru a beneficia de banii din Planul Național de Redresare și Reziliență, ținând cont de întârzierile înregistrate deja în demararea proiectului.

Băltărețu consideră că PCN trebuia să finalizeze inițial centura metropolitană, deoarece suprapunerea proiectelor va genera un “dezastru în trafic”. Deputatul a propus PCN înființarea unei comisii care să vină cu soluții pentru reducerea problemelor din timpul lucrărilor, dar încă nu a primit răspuns.

Dogus, eliminată din start

Asocierea Dogus Insaat Ve Ticaret – Tekfen Insaat Ve Tesisat a contestat, în 10 martie, comunicarea privind rezultatul procedurii de licitație câștigată de consorțiul Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut – Gulermak Spolka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia – Alstom Transport – Arcada Company.

Singura ofertă financiară vizualizată și evaluată de către comisia de evaluare a fost cea considerată că a îndeplinit condițiile de eligibilitate și tehnice, respectiv cea a asocierii Gulermak. Criteriul de evaluare stabilit pentru atribuirea contractului este cel mai bun raport calitate / preț.

În 28 februarie, asocierea Gulermak a fost desemnată drept câștigătoare a licitației deschise pentru proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații, automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică) la magistrala I de metrou Cluj.

Două asocieri turcești

Ambii lideri de consorții care au participat sunt din Turcia. Oferta câștigătoare a fost de 9,05 miliarde de lei (fără taxa pe valoarea adăugată): lucrări de execuție – 8,6 miliarde, proiectare – 398 milioane. Durata contractului este prevăzută la 96 de luni. Asocierea Gulermak a obținut maximul de 55 de puncte la componenta financiară și 36 din cele 45 de puncte la componenta tehnică, adică un total de 91 din 100 de puncte.

Metroul are rezervate 300 de milioane de euro din PNRR, dintr-un total al proiectului estimat la 2,7 miliarde. Suma din PNRR reprezintă alocarea pentru prima fază, de 800 de milioane, ce prevede nouă stații în reședința de județ, între cartierele Mănăștur și Sopor, pe 7,5 km. Întregul traseu de metrou ușor, pe șine, include 19 stații subterane, cu prelungiri ulterioare spre Florești, respectiv Bd. Muncii. În proiectul inițial era inclus și un tren metropolitan pe relația Baciu – Apahida – Bonțida.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Lucrările avansează la noua clădire Plecări Externe de la Aeroportul Internațional Timișoara

Articolul următor

Unul din doi orădeni și-a plătit impozitul online de la începutul anului și până la 31 martie

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share