Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Tunelul blestemat al Autostrăzii Transilvania

Un tunel care seamănă din ce în ce mai mult cu ,,tunelele dacice”: toată lumea a auzit de ele, dar nu le-a văzut nimeni.
Traseul de autostradă Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău a generat o mulțime de licitații eșuate | Foto: CNAIR

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)  a suspendat din nou licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania (A3).

“Un tunel care seamănă din ce în ce mai mult cu cele dacice: toată lumea a auzit de ele, dar nu le-a văzut nimeni. Pe scurt, istoricul “reușitelor” lui Sorin Grindeanu de când a venit la Ministerul Transporturilor: a anulat prima licitație pentru construirea tronsonului în ianuarie anul acesta, după ce și-a dat seama că au crescut prețurile la materiale de construcție.

Apoi a făcut o a doua licitație, la care a crescut “din pix” termenul contractual de la 3 ani la 6 ani și jumătate, așa, ca să fie sigur că nu vom circula pe autostradă între Cluj, Zalău și Oradea mai devreme de 2030. Termenul inițial era 6 aprilie, prelungit pentru 26 aprilie.

Constructorii interesați au depus nu mai puțin de 235 de nelămuriri cu privire la studiul de fezabilitate ceea ce arată cât de ,,profesionist” a fost întocmit acest studiu. De altfel, CNAIR răspunde în bătaie de joc acestor cereri și amână depunerea ofertelor pe data de 5 mai. Iar astăzi, la termenul limită, CNAIR suspendă, din nou, licitația”, a rezumat consilierul județean Nicolae Olar, din Sălaj.

Hopa-mitică al licitațiilor

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat, în februarie anularea, dar și reluarea, în aceeași zi, licitațiilor pentru cele două loturi ale A3 care cuprindea și Tunelul Meseș. Porțiunea dintre Zalău și Poarta Sălajului este considerată drept cea mai dificilă din A3.

Președinții consiliilor județene din Regiunea Nord-Vest au trimis o scrisoare deschisă Guvernului României pentru a urgenta finalizarea A3. Ei solicitau sprijin în vederea deblocării tuturor aspectelor legate de continuarea celei mai vechi și importante investiții din zonă, “proiect demarat în urmă cu mai bine de două decenii și marcat de o serie de disfuncționalități inadmisibile”.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
CITC e considerat proiect strategic de importanță națională, acum condițiile în care sunt efectuate operațiile de transplant fiind inadecvate. 

Apel pentru finanțarea Centrului Integrat de Transplant Cluj

Articolul următor
Centrul de Psihologie Mental Training

Săptămâna Europeană a Sănătății Mintale, la Iulius Mall

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share