Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada Transilvania, cocoțată peste E60

Asocierea Strabag, Geiger, Deme a instalat toate grinzile peste Drumul European E60 la Autostrada Transilvania (A3) dintre județele Cluj și Mureș, în localitatea Hădăreni, relatează Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API).
Autoritățile au oprit temporar circulația pe E60 pentru instalarea grinzilor pe A3 | Foto: Marton Kodok

Traficul pe drumul european a fost blocat temporar pentru lucrările la șoseaua de mare viteză.

Asocierea Strabag, Geiger, Deme a instalat toate grinzile peste Drumul European E60 la Autostrada Transilvania (A3) dintre județele Cluj și Mureș, în localitatea Hădăreni, relatează Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API).

“Traficul a fost întrerupt ocazional pentru 20 de minute. Fac apel la tiriști să aștepte cu calm, degeaba claxonează. Cu grinda ridicată nu știu cum se gândesc unii că vor să fie lăsați să treacă. Alții s-au aventurat și pe câmp să ocolească, apoi poliția a intervenit. E vorba de câte 20 de minute pentru fiecare grindă, și apoi veți savura autostrada la 130 km/h.

Am mai aflat că, la Luna, la supratraversare ocolirea va fi pe ambele părți. Acele drumuri vor rămâne drumuri de acces pentru localnici. Geiger are aprobarea de modificare să înceapă consolidarea și să facă rampă la structura de la nodul Chețani, unde e bazinul de apă”, a menționat Kodok.

 

“Mobilizarea pe tronson e spectaculoasă”

Tronsonul Câmpia Turzii – Chețani a fost monitorizat integral de Ioan Adrian Gica. “Am început această operațiune de la giratoriul Chețani și am continuat spre Câmpia Turzii, în capătul celălalt al acestui lot. Mobilizarea antreprenorilor în teren e una spectaculoasă și nu zic un cuvânt prea mare.

Se lucrează precum într-un stup bine organizat, atât la structuri, cât și la terasamente. Acolo am văzut un mare lan’ de autocamioane într-un du-te vino continuu. Îmi place foarte mult această mobilizare care-mi aduce aminte cu mare plăcere de Porr, pe care în curând o s-o revedem în acțiune”.

Creditați cu șanse la o finalizare-record

API susține că Strabag poate să producă o surpriză pe cei 15,7 km dintre Câmpia Turzii și Chețani. “Pentru veriga lipsă din A3 dintre Nădășelu și Târgu Mureș contractul a fost semnat în 26 octombrie 2022. Ordinul de începere a fost emis în 21 noiembrie 2022, termenul de finalizare fiind august 2024.

Rezilierea cu antreprenorul precedent, Straco, s-a făcut la un progres fizic de 38%. Chiar cu unele lucrări refăcute, restul rămas de executat pentru o inaugurare (stadiu până la 95%) în decembrie 2023 ar fi de 60%, deci o medie lunară de 6,5-7%. Foarte dificil, dar nu imposibil. Ar fi o premieră ca un tronson de autostradă să fie deschis cu opt luni înainte de termenul contractual.

Cei doi constructori, Strabag și Geiger, au puterea tehnică, financiară și de management ca să producă surpriza. Este nevoie și de vreme bună, mai ales pe final de an, dar în primul rând de o mobilizare exemplară a antreprenorilor și a subcontractorilor acestora. Sperăm să reușească”, potrivit API.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Rolul fondurilor europene în achiziția de utilaje agricole

Articolul următor

Raport: rezultate CTP în Q1-2023

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share