Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Clujenii de la TCI și Electrogrup au câștigat lucrările la centură și Park & Ride

Câștigătorul licitației tronsonului 1 pentru obiectivul Park & Ride de la Aeroportul Internațional Cluj (AIAIC) este: TCI Constructor General Cluj.
Viarom și Electrogrup vor executa tronsonul dintre comuna Florești și reședința de județ | Foto: Municipiul Cluj-Napoca

Două societăți locale de construcții au ieșit învingătoare în licitațiile pentru prima fază a centurii și cel dintâi Park & Ride din Cluj-Napoca.

Câștigătoarea licitației tronsonului 1 pentru obiectivul Park & Ride de la Aeroportul Internațional Avram Iancu este compania TCI Constructor General Cluj. Valoarea de licitație este de 62 de milioane de lei, din care cea adjudecată, de 60 de milioane.

“Acesta are 863 de locuri de parcare pentru mașini, 18 locuri pentru autobuze, Acolo vei putea să lași mașina sau autocarul, să vii cu transportul public în oraș, este un fel de miniautogară. Proiectarea este realizată, autorizația de construire e emisă, deci dacă nu sunt contestații, putem începe lucrul. Nu mai avem nevoie de proiectare, ca la metrou”, a spus primarul Emil Boc.

În februarie, municipalitatea clujeană a relansat licitația pentru execuția lucrărilor, obiectiv cedat de administrația județeană. Proiectul Park & Ride prevede o platformă pentru parcare în AIAIC, cu 863 de locuri (37 pentru persoanele cu dizabilități, 30 pentru autovehicule electrice și hibride, 788 locuri pentru autovehicule, 8 peroane pentru autobuze), accese auto și pietonale, stație de bike sharing. Va fi amenajat un terminal tip autogară, care va cuprinde o clădire terminal cu copertină, o copertină de autocare și o piațetă publică.

În 2021, Consiliul Județean (CJ) aproba trecerea unui teren de pe str. T. Vuia în domeniul public al municipiului, pentru realizarea obiectivului. Interconectarea acestor facilități va reduce traficul în zona estică, în special pe ruta str. A. Vlaicu – Piața Mărăști. Terminalul Park & Ride va determina scăderea presiunii pe locurile de parcare din municipiu și reducerea emisiilor poluante generate de traficul rutier.

În 2020, CJ iniția o licitație privind achiziționarea execuției lucrărilor de construcții, estimate atunci la 11 milioane de euro, care trebuiau să se concretizeze în un an și jumătate. Șase asocieri sau companii s-au înscris, liderii lor fiind Diferit, TCI, Electrogrup, Concelex, MIS Grup și Nord Conforest. Ulterior, instituția anunța suspendarea proiectului, din cauza scăderii bugetului anual județean cu 20%.

Bucata cea mai mică din Centura Metropolitană

Tronsonul 1 pentru Centura Metropolitană Cluj (CMC) l-a adjudecat asocierea dintre Viarom Construct și Electrogrup Cluj. Valoarea de licitație este de 102 de milioane de lei din care cea adjudecată de 94 de milioane. Termenul de execuție va fi de 14 luni, plus 6 luni proiectarea.

“Este tronsonul care va face legătura cu viitorul Spital Regional de Urgență (SRU), Florești – Cluj-Napoca. E cel care deschide proiectul CMC. Acest prim tronson mărește de la 4 la 6 benzi șoseaua Cluj – Florești, asigură conectivitatea cu SRU. Tronsonul 2, care cuprinde restul proiectului de 1 miliard de euro, este în verificare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

Săptămâna viitoare avem rezultatul procedurii, după care vom anunța următoarele termenele de depunere a ofertelor și de derulare a licitațiilor. Proiectul CMC are câștigător la licitație, vom vedea dacă există contestații, dacă nu trecem la semnarea contractului”, a menționat edilul clujean.

Cele două tronsoane licitate inițial din CMC au fost comasate, iar la valoarea indicatorilor financiari eligibili pentru actualizare din devizul general a fost aplicat indicele de actualizare de 14,8%. Tronsoanele 2 și 3 ale CMC sunt scoase iar la licitație de către municipalitate

Ulterior anulării procedurilor de achiziție pentru cele două tronsoane, de la km 14+747 (nod 5 Florești) până la km 24+410 (nod 10 Calea Turzii) cu drumurile de legătură și de la km 24+410 (nod 10) până la km 38+418 (nod 18-VOCE) cu drumul de legătură B6 – legătura cu noul cartier Sopor, primăria, autoritate contractantă, a efectuat demersuri pentru continuarea implementării proiectului.

Valoarea actualizată a investiției este de 1,14 miliarde de euro, față de 0,99 miliarde inițial.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ZF accelerează transformarea în electromobilitate şi tehnologie de şasiu interconectată

Articolul următor
Podul Oașului – Răsăritului are patru benzi de circulație, pistă de biciclete, trotuare pietonale, sistem de semaforizare inteligent, marcaje aferente, iluminare plăcută de noapte, cu led. Îndeplinește toate standardele unui pod de nivel european.

Liber pe Podul Răsăritului. “Am avut multe “meciuri” cu constructorul”

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Romgaz repornește forajele la Caragele

Într-un comunicat al Ministerului Energiei se anunță faptul că Romgaz repornește forajele la Caragele. Investiția va depăşi 1…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share