Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Partenerii Electric Castle vor încuraja sustenabilitatea la festival

De la colectarea separată ce aduce beneficii pentru restaurarea Castelului Banffy din Bonțida (județul Cluj) la un consum responsabil al resurselor puse la dispoziție, participanții la Electric Castle pot avea propria contribuție pentru a crea o ediție mai verde și mai prietenoasă cu mediul. 

Într-o lume în care problemele de mediu devin tot mai acute, partenerii festivalului stimulează publicul să trăiască sustenabil această experiență.

De la colectarea separată ce aduce beneficii pentru restaurarea Castelului Banffy din Bonțida (județul Cluj) la un consum responsabil al resurselor puse la dispoziție, participanții la Electric Castle pot avea propria contribuție pentru a crea o ediție mai verde și mai prietenoasă cu mediul.

Prin inițiativa „Tu reciclează, Lidl donează”, fiecare pet sau doză de aluminiu preluată prin intermediul celor trei aparate de colectare separată din festival înseamnă o donație de câte 1 leu din partea retailerului pentru restaurarea castelului.

Din 2019, Lidl România a investit 540.000 de lei în renovarea castelului, banii fiind folosiți la refacerea acoperișului, podelelor și alte intervenții. Cu sprijinul Lidl România se va realiza și colectarea separată a deșeurilor din festival, dar și transportul lor către depozite specializate pentru a fi reciclate.

Pentru a nu fi ratate de participanți, stațiile de colectare sunt transformate în opere de artă de către Comunitatea 156, un grup de liceeni de la Liceul de Arte Plastice din Cluj, conduși de profesorul Georgian Mazerschi.

ASAP Recycling Park, parcul eco de distracții construit în jurul temei colectării separate și upcycling-ului, cu ajutorul Lidl România, se întoarce la Electric Castle pentru al doilea an consecutiv, cu și mai multe workshop-uri și activități interactive și educative.

Adevăr sau Reciclare sau Roata Reciclării sunt doar două dintre propunerile prin care participanții pot descoperi noi utilizări ale plasticului sau pot învăța despre colectarea separată și despre reciclare, jucându-se și câștigând premii Merch ASAP.

„Mai verde” înseamnă, anul acesta, 2.000 de copaci plantați, în primăvară, de echipa și fanii festivalului, o inițiativă susținută de Banca Transilvania. În următorii trei ani, plantările vor continua, în mai multe etape, astfel încât campingul să fie transformat dintr-un simplu câmp într-o zonă împădurită.

Angajamentul Electric Castle de a reface zona integral după fiecare ediție este susținut de OMV. Cu sprijinul companiei, toată suprafața festivalului va avea un covor de iarbă replantat după ediția a 9-a de Electric Castle. Organizatorii plănuiesc replantări după fiecare ediție pentru următorii ani.

Acasă sau în Electric Castle Village, un consum responsabil de apă, curent și alte resurse sunt gesturi simple de a limita impactul individual asupra mediului. Apa curentă de la Royal Showers și lavoarele din EC Village folosesc un sistem temporizat, economisind 30% din consumul de energie și apă față de sistemul clasic.

Pentru un efort suplimentar, există „Energy Playground”, zona în care participanții pot produce energie pedalând pe biciclete dinam sau alte activități. 120 de autobuze și trenuri, cu plecări din jumătate în jumătate de oră, sunt opțiunile pe care organizatorii le pun la dispoziție pentru a limita utilizarea autoturismelor.

Cei care aleg, totuși, să vină cu mașina sunt încurajați să-și ia și prietenii cu ei, organizatorii oferind acces gratuit în parcare pentru mașinile cu toate locurile ocupate și anunțând premii speciale pentru pasageri.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Magazin Universal Maramureș (MUM) Baia Mare a subscris 10 milioane de lei în oferta publică inițială (IPO) a societății de stat Hidroelectrica București.

Magazin Universal a cumpărat acțiuni de 2 milioane de euro la Hidroelectrica

Articolul următor
Comunitate CFRO este o premieră în agricultura românească, fiind o inițiativă a tinerilor lideri absolvenți ai programului Tineri Lideri pentru Agricultură (TLA), proiect de anvergură al organizației.

Apare o platformă pentru fermieri și parteneri din agribusiness

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share