Tendinţele contemporane privind mobilitatea elevilor din Sibiu a făcut obiectul unei cercetări realizate de Urban Bike Revolution. Au fost analizate mijloacele de transport utilizate de elevi pentru a ajunge la școală. În datele culese au fost luate în considerare și activitățile extra-curriculare.
Peste 50% din elevi sunt transportați la școală cu mașina
La nivelul ciclului primar procentul se ridică la 70%. Doar câte 1% dintre elevii claselor -IV merg la şcoală cu bicicleta, respectiv trotineta. La ciclul gimnazial, 33% se deplasează pe jos. Elevii de liceu utilizează în proporţie de aproximativ 40% autiturismul pentru a ajunge la școală şi doar 15% dintre ei merg pe jos. Mulți dintre acești elevi ar avea discernământul necesar să se deplaseze pe cont propriu.
Se estimează, potrivit datelor culese cu ocazia acestui studiu, că peste 10.000 de mașini circulă zilnic în Sibiu pentru a transporta elevi între casă și școală sau alte activități extra-curriculare.
Cine a participat la studiul legat de mobilitatea elevilor
Analiza a fost aplicată la 150 de clase din peste 20 de școli din Sibiu. Peste 3500 de răspunsuri culese de la elevi au demonstrat care este modalitatea de a ajunge la şcoală şi la activităţile extraşcolare.
Cota modală a tuturor ciclurilor de învăţământ
De-a lungul a 3 săptămâni, elevii menţionat cu ce mijloc de transport se deplasează punctual, în fiecare zi. Şcolile cu peste 6 clase participante au avut parte de o analiză separată a cotei modale. Această diferenţiere a generat o înțelegere mai detaliată a tendințelor de transport.
UBR are în program ca, în 2024 să contribuie la scaderea cotei modale auto în rândul elevilor de la 50% la 40%. Acest ţel privind mobilitatea elevilor ar putea fi atins graţie unor programe dezvoltate în cooperare cu partenerii din cadrul programului “Laboratorul de Mobilitate Urbană Activă”.
Cum ar putea arăta cota modală 2024
Aproximativ 5% pot opta pentru a merge cu trotineta și bicicleta, iar alți 5% pot alege să meargă pe jos sau să utilizeze transportul public.
Cercetarea a fost realizată cu sprijinul Ambasadei Regatului Tărilor de Jos în România și sponsorizată de KeepCalling.