Șoseaua de mare viteză de 15 km dintre cele două județe va fi gata spre sfârșitul anului, după felul în care se derulează execuția pe șantier.
“Un avans fabulos a fost realizat de companiile Strabag și Geiger pe Autostrada Transilvania (A3), lotul Chețani – Câmpia Turzii. Continuă asfaltările pe lotul Strabag – Geiger, deși vedem asfalt aproape complet. Mai sunt multe de rezolvat în zona nodului Chețani. Sunt parapeți pe zone întinse, se asfalta podul de la Hădăreni, pe calea Mureș – Cluj.
Cealaltă cale e deja asfaltată, zona rosturilor, spartă; urmează montarea rosturilor. Se fac lucrări de amenajare a albiei râului Arieș în zona Hădăreni, se hidroizolează podul peste Arieș. Sub pasajul de la Luna era forfotă mare, vor să închidă zona respectivă cât mai repede. În general, șantierul arată foarte îngrijit. Termen estimativ de dare în trafic: 20 decembrie”, a relatat Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API).
Conform API, asocierea Strabag – Geiger are capacitatea tehnică, financiară și de management ca să finalizeze cei 15,7 km dintre Câmpia Turzii și Chețani până în decembrie anul acesta, față de august 2024, potrivit contractului.
Mesaj către antreprenori: “Graba strică treaba”
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.