Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nicio factură întârziată și trei contracte de autostrăzi semnate la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii

La sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au fost semnate în 24 noiembrie 2023, trei contracte de autostrăzi. În cadrul conferinței de presă susținută de Sorin Grindeanu cu această ocazie ministrul a declarat că nu există nicio factură întârziată la Ministerul Transporturilor.

Contractele semnate vizează construirea a 60,5 kilometri de autostradă în total, cu o valoare cumulată de 4,3 miliarde de lei sunt finanțate prin Programul Transport. Semnarea contractelor pentru cele trei obiective de investiții rutiere s-a făcut de Directorul General al CNAIR Cristian Pistol și de Romeo Cristian Erbașu, în prezența Ministrului Sorin  Grindeanu.

Primul contract semnat astăzi este cel pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26,35 km, care face parte din Autostrada Transilvania (A3). Constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației pe această secțiune de autostradă.

„Nu există nicio factură întârziată la Ministerul Transporturilor”

„În sfârșit, s-a semnat și al treilea contract. Îmi spunea domnul Erbașu că e o epopee de vreo șase ani, de când s-a început această licitație. În sfârșit, am ajuns aproape de final, fiindcă, așa cum știți, acest contract este cu clauză sustensivă. Dar eu sunt absolut optimist că lucrurile vor merge în direcția potrivită” a spus Ministrul Sorin Grindeanu, adăugând că „nu există nicio factură întârziată la Ministerul Transporturilor”.

Contracte de autostrăzi semnate

Celelalte doua contractele semnate astăzi vizează construcția a două tronsoane ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (secțiune a A13):
Tronsonul 1 (Boița – Avrig – Mârșa) are o lungime de 14,25 km, o valoare de 1,89 miliarde lei (fără TVA) și va asigura descărcarea în Autostrada Sibiu-Pitești (A1).
Tronsonul 2 (Mârșa – Arpașu de Jos) are o lungime de 19,92 km și o valoare de 1,54 miliarde de lei (fără TVA).
Ambele tronsoane trebuie să fie construite în 48 de luni (12 luni proiectare, 36 de luni execuție).
Același antreprenor turc, MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. construiește tronsoanele 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus) cu o lungime de 17,61 km și 4 (Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraș) în lungime de 16,26 km ale acestei autostrăzi, dar și un drum de legătură cu DN1, în lungime de 5,6 km.
Până la finalul anului 2027, conform termenelor contractuale, trebuie să fie puși în circulație toți cei 68,04 km ai autostrăzii Sibiu -Făgăraș.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Parteneriat pentru excelență la Universitatea din Petroșani

Articolul următor

Ferma de mere de la Doștat e unicat în România

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).
Citeste mai mult

“Bursa digitală” a Clujului

Mai multe entități și furnizori IT&C și-au pus în gând să ridice nivelul de digitalizare a IMM-urilor din…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share