Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Șeful Rottaprint: “Ne-am dori un an mai stabil, dar suntem căliți de crize”

Pe de altă parte, vedem un interes mai mare din partea lor pentru soluții mai inovative și sustenabile.
Managerul clujean este adeptul sistemului japonez Kaizen, bazat pe schimbarea pozitivă a lucrurilor

Cristi Nechita Rotta este convins că producătorul de etichete va reuși să depășească perioadele dificile printr-o colaborare eficientă cu partenerii.

Sunimprof Rottaprint Apahida are ca domeniu alte activități de tipărire, înregistrând, în 2022, afaceri de 157 milioane lei și un profit net de 3,9 milioane, cu 239 de salariați. Asociați sunt soții Arnella (61%) și Cristinel Nechita Rotta (39%), conform Listă Firme.

“Anul acesta va fi în continuare sub auspiciile policrizei care a caracterizat perioada postpandemică, începând cu efectele celor două conflicte internaționale, costurile încă mari ale utilităților și materiei prime, puterea de cumpărare scăzută a populației determinată de inflație.

Mi-aș dori un 2024 ceva mai stabil, echilibrat la nivel politic și economic. Pe piața noastră, punctual, se resimte încă tendința clienților de a optimiza costurile. Pe de altă parte, vedem un interes mai mare din partea lor pentru soluții mai inovative și sustenabile.

Dau ca exemplu etichete care se pot spăla (washable) pe partea de sustenabilitate, finisările deosebite precum cele soft touch, etichetele cu antifurt inserat sau coduri unice, tot mai utilizate pe partea de logistică și nu numai în promoții, etichetele unice (C-wrap) pentru caserole, cu costuri mai eficiente și productivitate ridicată la aplicare”.

Au trecut prin criza celulozei și hârtiei

“Vom face ce am făcut de fiecare dată când ne-am confruntat cu situații dificile. Să nu uităm că în 2022, compania noastră s-a confruntat cu o situație fără precedent în industria europeană de etichete. A fost greva sindicatului finlandez din industria celulozei și hârtiei, care a blocat patru luni livrarea a 40% din producția europeană la unele sortimente de hârtie indispensabile în industria etichetelor și ambalajelor.

Fenomenul a avut impact direct asupra disponibilității pe piață a tuturor materialelor din care se fabrică etichetele, fapt pentru care termenele de livrare a materiilor prime au crescut. Deși a fost o perioadă dificilă, am depășit-o printr-o comunicare și o colaborare eficientă cu partenerii noștri de pe tot fluxul.

Ne-am schimbat rapid optica de aprovizionare, de producție, gestionarea materiilor prime limitate, termenele foarte mari de livrare, astfel încât clienții să nu aibă de suferit. Comunicarea, prioritizarea și optimizarea sunt atribute cheie în orice situații grele sau neașteptate.

Ne-am pregătit din timp cu resurse și tehnologii care să ne ajute să performăm indiferent de factorii externi. În 2023, am avut un buget de investiții de 2 milioane de euro, 75% din sumă fiind destinată achiziționării de echipamente, 20% pentru logistică, 5% pentru software, licențe și calculatoare”.

Transilvania Business a îndemnat antreprenorii locali să anticipeze cele mai mari provocări ale unui nou an cu patru runde de alegeri, dar și să împărtășească măsurile pe care le au în vedere pentru a le surmonta și a se dezvolta. 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

CTP România a finalizat primul centru regional de distribuție extern al LPP Logistics în CTPark Bucharest West

Articolul următor

Se caută operator de transport aerian între Aeroportul Oradea - Aeroportul Varșovia

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share